Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bout is inmiddels vervangen, lekte daar wel iets, maar het kwam ook tussen de pakking van distributie op carter/carterpan. Vervangen en nu is lekkage (voorlopig en hopelijk lang) weg.
Ik heb de carterpan pakking al eerder vervangen, dacht namelijk eerst dat het daar aan lag.
Ik heb inmiddels de nieuwe bout, echter krijg ik de oude met geen mogelijkheid los. Deze zit zo vast dat is niet normaal. Het is niet de afsluitplug (groene cirkel foto hieronder) om de distributie te blokkeren maar een plug (rode cirkel) om de olie pomp, als je die vervangt al vast olie in te laten stromen.
[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/614c890e64169/614c890e60a3d-IMG_20210923_153645.jpg[/img]
Maar ik snap er nu echt niets meer van, heb de hele boel schoongemaakt, ongeveer 30 km gereden en het blok is aan de onderkant nu nog steeds droog. Vorige week hetzelfde gedaan en toen zag je na een kort ritje direct rondom de plug (rode cirkel) olie.
Raar.
Het is maar een kleine lekkage, misschien kun je het ook wel zweten noemen maar omdat er geen bodemplaat onder de Corsa C zit drupt ‘ie na genoeg zweten op de grond. Dat is gewoon irritant.
Wellicht toch maar dikkere olie erin mieteren.
Auto heeft 150k gelopen en ben nog van plan hem een tijd te houden, het is een auto voor ernaast. Al sinds 100k in bezit.
Ik heb de boosdoener gevonden:
[url=https://www.imgdumper.nl/uploads9/614a229e0859f/614a229e02015-ee546a98-b9a7-41e7-a548-520cef50738c.jpg][img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/614a229e0859f/614a229e02015-ee546a98-b9a7-41e7-a548-520cef50738c.thumb.jpg[/img][/url]
Part number 2060940
GM number 11099271Kan online bij NL-website niet zo snel vinden, morgen maar even kijken of Opel dealer ‘m kan bestellen.
Schijnen wel vaker te gaan lekker bij de z12xep.
[quote quote=18336370]Wat heb ik daarvoor nodig en waar koop ik dat? Dankjewel voor je reactie.
[/quote]
Wat van scherm heb je nu?
Ja dit kan, kost wel wat. Waarschijnlijk heb je nu een BID of een GID, dit kun je ombouwen naar een CID, eventueel ook met navigatie.
[img]http://www.imgdumper.nl/uploads9/586fec13a8e2b/586fec139d3cb-opel.jpg[/img]
@Peacefullll wrote:
@Step-han wrote:
17 inch past prima, ik heb er zelfs 225/45 band op liggen. 215/40 is origineel op 17 inch.
Zouden 215/45 R17 ook gewoon voldoen?
Ja hoor, past gewoon. Let wel even op de ET waarde van de velg.
17 inch past prima, ik heb er zelfs 225/45 band op liggen. 215/40 is origineel op 17 inch.
@Opeltje17 wrote:
Alleen een beetje jammer van het strooilicht wat je nu hebt met je xenon lampen zonder projector lens!
Er bestaan tegenwoordig ook speciale R lampen, die zijn ontwikkeld voor reflector koplampen. Hebben geen strooilicht.
@Peacefullll wrote:
@Step-han wrote:
Insignia sproeiers zijn te bestellen bij de Opel dealer
Rechts – 12782509
Links – 12782508Dat zijn de bestelnummers.
HOWTO om het erin te zetten: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=158314″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je xenon projectors koopt zou ik voor die ”smoke” versie gaan die wimv6 linkt, naar mijn idee een net wat luxere uitstraling.
In je beginpost zeg je dat je het niet te ”sjonnie” wilt maken. Ik zou de achterlampen daarom ook niet vervangen voor van die goedkoop uitziende LED dingen. Gewoon de originele ”smoke” Njoy/OPC lampen erin laten of zetten.
En wat betreft de stoelen, Sport Editon 2, OPC1 of OPC2 interieur zitten prima. Alleen wel lastig om daar een mooie set van te vinden.
Thanks voor de info ik zal morgen ff hier langs gaan bij de dealer voor de sproeiers. Ik zal gelijk ook op marktplaats kijken voor Sport edition 2 stoelen voor comfort aangezien de stoelen die ik nu heb na een tijdje rijden last krijg van me rug. Ik heb een blauwe donker blauw achtig kleur astra G weet niet of die xenon lampen er bij zullen passen of de achter lampen opc smoked :hmmz
Bij een donkere kleur auto zou ik persoonlijk sowieso voor de ”smoke” versies gaan van de voor- en achterlichten
Om je een idee te geven, dit is mijn eigen auto. Voor xenon projectors en achter Njoy/OPC, beiden in de ”smoke” variant.
Edit;
Dit is een wat oudere foto van mijn auto, zaten toen tijdelijk Angels Eyes voor een week in. Een donkere koplamp geeft wat mij betreft een mooier resultaat.Insignia sproeiers zijn te bestellen bij de Opel dealer
Rechts – 12782509
Links – 12782508Dat zijn de bestelnummers.
HOWTO om het erin te zetten: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=158314″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je xenon projectors koopt zou ik voor die ”smoke” versie gaan die wimv6 linkt, naar mijn idee een net wat luxere uitstraling.
In je beginpost zeg je dat je het niet te ”sjonnie” wilt maken. Ik zou de achterlampen daarom ook niet vervangen voor van die goedkoop uitziende LED dingen. Gewoon de originele ”smoke” Njoy/OPC lampen erin laten of zetten.
En wat betreft de stoelen, Sport Editon 2, OPC1 of OPC2 interieur zitten prima. Alleen wel lastig om daar een mooie set van te vinden.
@alainossen wrote:
Ben vandaag naar een andere garage geweest en daar zagen ze direct aan de metertjes dat de pomp hoogst waarschijnlijk defect is. Hij loopt nog maar pompt niet rond. Ze willen er eerst naar kijken of er een klepje binnenin vast zit en anders vervangen. Ze gaven me een prijs van 650€ voor de pomp vervangen met arbeidsuren en airco service. Is dit veel?
Groetjes Alain
Ik heb 2 maanden geleden €540 betaald. Dit was voor het vervangen van de pomp (geen imitatie), nieuwe koelmiddel, nieuwe olie en een volledige schoonmaakbeurt van het aircosysteem. Overigens niet bij een officiële Opel garage.
@jericho wrote:
Ik ben het ook zat om met die strips en skirts bezig te zijn, daarom ook mijn idee om ze met een spuitbusje matzwart te spuiten.
De vraag is alleen, blijft dit zitten zonder ze echt voor te behandelen?
Ik weet dat professioneel spuiten vele malen beter is, maar de Astra gaat binnenkort de deur uit, dus die kosten ga ik niet meer maken.Je moet de strips goed voorbehandelen, anders ligt het er zo weer af want het hecht dan niet goed. De meeste kosten bij de spuiter lagen dan ook bij het spuitklaar maken van de onderdelen.
Ook bij mijn vorige G, ben ik altijd bezig geweest om die strips maar mooi zwart te houden. Alles wat ik gebruikte was naar mijn idee maar voor even. Je krijgt het toch niet zoals je wilt, want je wil het eigenlijk gewoon in kleur hebben.
Bij mijn huidige G waren de deurgrepen al wel in kleur, maar de strips en skirts niet. Ik heb dit laten spuiten afgelopen december, gelijk met een OPC1 voorlip. Het kost wat, maar je bent wel helemaal van het ”probleem” af. Heb er ondanks de kosten nog geen moment spijt van gehad.
Ik mag toch aan nemen dat de aircoboer de airco getest heeft voordat hij weer werd uitgeleverd aan jou?
Als er in je menu een X voor de airco staat, dan zou de aircopomp moeten aanslaan. Dit kun je eenvoudig testen door de motor stationair te laten draaien, vervolgens de airco ”aan” zetten, je ziet dan even een verspringing in je toerental. Gebeurt dat niet dan slaat waarschijnlijk de pomp niet aan.
Het scheelt je wel in de prijs als je een setje gespoten skirts kunt vinden. Vooral het voorbewerken van de ongespoten skirts kost aardig wat geld wil je dat goed hebben. Behandel je dat niet goed voor dat heb je met een paar jaar weer ellende.
Ik heb afgelopen december mijn ongespoten deurlijsten, skirts en opc1 lip laten spuiten. Uiteraard goed laten voor behandelen. Ik begrijp je goed, als alles is meegespoten oogt de auto gelijk een stuk netter en bij de tijd.
@gerben rsv wrote:
Je moet een bumperbalk terug monteren!
Ik heb bevestiging gekregen van iemand die geen trekhaak heeft dat er helemaal niets zit op de plek van een trekhaakbalk bij een Astra G..
@Astra J Brian wrote:
Ik heb een klein vraagje over mijn Astra J uit 2010:
Als ik een stukje rij dan merk ik dat de naald van de temperatuurmeter flink schommelt. Hij schiet niet boven de 90 graden uit, maar loopt ook niet netjes in 1 lijn naar de bedrijfstemperatuur.
1) Is dat normaal?
2) Kan het kwaad?
3) Enig idee hoe dit te verhelpen is?Alvast bedankt!
Waarschijnlijk de thermostaat kapot. Temperatuur moet niet schommelen maar constant blijven op bijvoorbeeld 90 graden.
Ik wil gewoon de gehele trekhaak weg hebben. Gebruik het niet en wil de hele balk er onder uit hebben. Enige vraag die ik heb, hoe zit het origineel? Als ik de trekhaakbalk weg haal, moet ik dan nog iets terug monteren?
Ik heb momenteel op mijn Astra G 5 deurs een trekhaak zitten.
De kogel heb ik al direct verwijdert toen ik de auto kocht, maar nu wil ik de hele balk weghalen omdat er een nieuw uitlaat systeem op komt.
Als ik de ”trekhaak balk” weghaal, moet ik daarvoor in de plaats nog weer wat terug monteren? Hoe zit dat origineel als je geen trekhaak hebt?
Hij heeft zijn Astra nog, dus jij hebt een andere.
@turbosix wrote:
@Step-han wrote:
Als dat zo is, waarom geeft mijn teller een stuk minder aan met mijn nieuwe zomerset 225/45 R17 dan met mijn oude zomerset 205/50 R16?
Toevallig het maat verschil met de op-com of Tech2 aangepast?
Uiteraard heb ik dit aangepast, goed dat je het even zegt. Dit verklaart mijn verhaal hierboven. Als je iets verandert aan de auto moet je het uiteraard niet half gebakken doen.
@KRSA2000 wrote:
*zucht…
Het gaat nu niet om teller snelheid vs werkelijke snelheid. Maar om de toerental/snelheid verhouding op de teller.Snelheid wordt niet op de band gemeten maar op de aandrijfas of wielnaaf. Dus bandenmaat heeft geen invloed op de toerental/snelheid verhouding op de teller.
Een voorbeeld:
Bandenmaat X
2500rpm = 3000 wiel/as omwentelingen = 120 op de tellerBandenmaat Y
2500rpm = (nog steeds) 3000 wiel/as omwentelingen = (dus ook nog steeds) 120 op de tellerGeloof je me niet?
Zet je wagen op as steunen en haal je wielen er vanaf. Nu heb je theoretisch een bandenmaat van een dinky toy. Welke toerental heb je nu bij 120km/h op de teller? Juist…
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Als dat zo is, waarom geeft mijn teller een stuk minder aan met mijn nieuwe zomerset 225/45 R17 dan met mijn oude zomerset 205/50 R16?
@KRSA2000 wrote:
@arjontje wrote:
je toerental kan nooit veranderen. Mits het een handbak is. 120 is altijd het x aantal toeren.
Ga je naar een andere bandenmaat of bak verhoudibgen dan kan het toerental veranderen.
Ook niet… de aantal omwentelingen dat de wielen maken blijft gelijk ongeacht de bandenmaat. Dus wat op de teller wordt afgelezen veranderd niet. Alleen zou de werkelijke snelheid anders kunnen zijn (GPS gemeten?).
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Hoe groter de omtrek van de band, hoe minder omwentelingen de band hoeft te maken om een bepaalde snelheid te halen. Dus hoe minder je tellerklok gaat aangeven.
Zie: http://auto.sqmedia.nl/bandencalculator/” onclick=”window.open(this.href);return false; en probeer het eens uit met je eigen auto.
Ik rij met mijn Astra G op een Zafira A maat, 225/45 R17. Daardoor geeft mijn teller minder aan, waardoor de snelheid wat mijn tellerklok aan geeft nagenoeg hetzelfde is als de GPS snelheid.
Je kunt je toeren bij een bepaalde snelheid dus met verschillende factoren beïnvloeden, zoals bandenmaat, versnellingsbakverhoudingen en eindoverbrenging.
OPC1 heeft 308mm schijven aan de vooras waar minimaal 16 inch voor nodig is.
Voorin past 16.5cm, achterin 13cm.
Voorin zit standaard een speaker + tweeter, achter alleen een speaker. Achter is wel een tweeter in te maken naast de deurhendel.
Ik zou eerst eens gaan voor 2 fatsoenlijke 2-weg composets, daar gaat je geluid al een heel stuk van verbeteren.
Ik heb speakers van het merk PolkAudio, klinkt fantastisch.
Je kunt hier gewoon LED stadslichtjes in zetten. Heb ik zelf ook bij mijn G. Ik heb 6000k xenon met 6000k LED stadslicht.
-
AuteurBerichten