Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De originele Lambda sonde kapot, dus fout melding en de “nieuwe” niet geaccepteerd , dus ook fout melding. Koop een tweedehandse op de onderdelenlijn en kijk of die het wel doet.
Heb je een originele GM lambda sonde gebruikt? Opel is nogal gevoelig daarvoor.
Originele lambda’s ?
Met niet originele lambda’s wil het nog wel eens mis gaan.
Producten in Nederland moeten aan bepaalde Europese eisen voldoen.
Ook koelvloeistof moet aan de eisen voldoen die gesteld worden.
Je kunt dus rustig koelvloeistof van de Action gebruiken, die is veel goedkoper en doet hetzelfde als dure koelvloeistof van bijv. Kroon.
Kroon kan misschien meer koude aan, maar -40 wordt het in Nederland niet.
Kapotte versnellingsbak?
Geen reactie meer ?
Anders de sleutel even uit elkaar nemen. Baard (sleutel) met beugel even los wriemelen (klemt) en de sleutel valt in twee delen uit elkaar. Dan kan je bij de printplaat en zien wat eraan schort. Is heel simpel.
Bericht hierboven negeren, kan hem niet wissen.
Anders sleutel even uit elkaar nemen. Lusje aan de bovenkant, waarmee je hem aan je sleutelbos hangt, kan je omhoog trekken en dan valt de sleutel in twee helften uit elkaar. Dan kan je bij het print plaatje en kun je zien wat eraan schort. Is vrij simpel.
Of het batterijtje maakt geen goed contact. Welk batterijtje heb je erin gestopt? De CR2032? De CR2025 is te smal en zal geen (goed) contact maken. Zit het batterijtje er wel goed in? Ik weet dit klinkt simpel, maar je zou niet de eerste zijn waar het batterijtje niet goed geplaatst is of het verkeerde type.
Auto start wel gewoon ?
Gasklep huis schoon, niet verstopt ? Geen valse lucht in lucht inlaat slang (scheurtje) ?
Nieuwe batterij erin gestopt en de sleutel opnieuw ingeleerd? sleutel in contact en op contact en open dicht knop op sleutel indrukken. Dan gaat de auto even op en van slot en is de sleutel weer ingeleerd. Alleen nieuwe batterij erin is dus niet genoeg.
Krukas- of nokkenas sensor? vervuilde carter ventilatie/gasklep ?
Per ongeluk een keertje E10 tanken zal niet zoveel stuk maken. Het “gevaar” is dat de rubberen afsluitingen bij vaak E10 tanken kapot kunnen gaan en dus niet meer goed afsluiten. Ik zou het maar even afwachten. Geen olie- of koelvloeistof gebruik betekent dat er niet zoveel aan de hand is, dus gewoon doorrijden en het even in de gaten houden.
Met de shifttoets ingedrukt de computer opnieuw opstarten.
Dan het icoon “Problemen oplossen” kiezen.
Dan “Geavanceerde opties”.
Dan “Opstart instellingen”
Dan het icoon “Opnieuw opstarten”
De pc start dan opnieuw op met een opstart lijst.
Stuurprogramma handtekening is de optie die je moet hebben, dat is optie 7
Gewoon 7 indrukken en de pc start zonder stuurprogramma handtekening controle op.
Nu kan je gewoon de driver installatie van de OPCOM software uitvoeren.
Hij geeft nog wel een waarschuwing, maar die kan je dan negeren.
Vervuilde injectoren?
Geen natte vloermatten (kachel radiator) ? Ligt er water onder auto ? Tank vullen en auto stationair laten draaien en kijken waar het water vandaan komt. Geen lekke thermostaat? Niet zomaar iets vervangen als dat niet nodig is.
Met een kapotte koppakking wordt koelvloeistof mee “verbrand” in de motor. Meestal zie je dan een witte damp uit je uitlaat (stoom) komen. Er zit dan ook koelvloeistof in je motor olie. Het membraan tussen olie en koelvloeistof (koppakking) is dan stuk. Dit zie je ook door een witte prut (sludge) onder je olie dop. Als het onder je dop gewoon schoon is en je hebt geen witte rook uit je uitlaat, is je koppakking niet stuk. Wanneer er een plas koelvloeistof onder je auto ligt, kan het zijn dat er een slang kapot is, een klem niet goed sluit, je radiator of je kachel lekt. Als je kachel radiator lekt, heb je meestal natte voeten, omdat de kachelradiator meestal naar binnen lekt.
Waar zou dat tractor geluid dan vandaan kunnen komen?
Heeft ie uiteraard nooit gedaan.
Hmmmm, iedereen op “vakantie” ? :help:
Nog geen tijd gehad voor iets, maar zijn er nog meer mensen die een idee hebben wat het probleem zou kunnen zijn ?
Dit gezien de opcom fout meldingen, of is iedereen het ermee eens dat het de bobine of bougies zijn ?
Hallo Huiting88,
Las inderdaad dat het wel eens verkeerde of vervuilde/kapotte bougies kunnen zijn.
Zal morgen de bougies er eens uit draaien en kijken of die vervangen moeten worden.
Volgens mij lekt mijn kleppendeksel pakking ook, waardoor ik veel olie verbruik.
Dit kan ook de bougies hebben verneukt, waardoor ik nu problemen heb.
Zou mooi zijn als nieuwe bougies en een nieuwe pakking het probleem oplossen.
Bedankt voor de reactie.
Dus een nieuwe accu moet het probleem oplossen?
Nieuwe 62 ah gehaald, gaat er morgen in.Was toch al toe aan een nieuwe.
Vond het alleen vreemd, dat hij niet wilde starten op de accu van mijn vader’s auto
Een 2e hands werkende ERG (onderdelenlijn) besteld om de oude te vervangen, dus dan geen fout melding. :happy02:
Foutmelding is niet zo erg, maar heb voor de zekerheid een tweedehands erg besteld (onderdelenlijn).
Eerst eens kijken of dat helpt.
Heb gelezen dat je de ERG ook kunt afdoppen met een plaatje?
Is dat een optie?
-
AuteurBerichten