Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zal binnenkort wel even een foto maken van de koeler.
Bij mij is het trouwens een stalen behuizing.Foto´s van de stuurkolom heb ik wel, die wil ik je wel per mail toesturen
Ik heb ze evt. ook voor je liggen… Maar dan de originele, dus die met de dunne lijntjes ;)
Laat maar weten of je ze wilt hebben
Thanx, Cold Sweat dus….ik heb de film ook ooit eens gezien, maar wist de titel niet meer.
Toevallig moest ik er de laatste tijd regelmatig aan denken….
Weer een vraag beantwoord !!!Ben op Marktplaats bezig voor een ander relais.
Het laat me toch niet los, dus heb vanochtend m’n “oude” relais open gezaagd.
Zit een printplaatje en een spoeltje in met daaraan een schakelplaatje.
De contactvlakje van het plaatje en spoeltje waren ingebrand, dus heb die licht opgeschuurd , het weer gemonteerd en met tape dichtgeplakt.
Hij werkt weer prima, de vraag is natuurlijk wel voor hoe lang…. ik regel wel een ander relais en het doorlussnoertje houd ik ook ff bij de hand :thumb
Wilde het toch ff met jullie delen ;)Thnx voor de Bosch- nummers Klasse, hier kan ik weer wat mee,
Ik informeer eerst even bij mijn automaterialen leverancier en ga anders ff google-en
@ sw16V:
Bedankt voor het meedenken… :D
De mijne is inderdaad een echte GSE en is uiteraard een A2. Er zit geen LPG in
Maar hoe kan ik nu weten of ik een LE-Jetronic of een Motronic heb… ben de draad nu een beetje kwijt :???:Maar… ik heb goed nieuws, na de doorlus gemaakt te hebben begon mijn pomp gelijk te draaien… starten en lopen.
Allemaal bedankt voor jullie adviezen !!!
Nog effe een vraagje, weet 1 van jullie of die relais gewoon nog te koop zijn (b.v. bij automaterialen zaak) of moet ik ervoor naar Opel 4 ever of naar Kees in Zeeland (maar dan heb je ook weer een gebruikte :???: )Top hoor, want dat is natuurlijk wel iets heel speciaals, dt je Monza aanwezig was als “eregast” bij het huwelijk van je meissie :wors
Ikzelf ben vorig jaar (voor de 2e keer) getrouwd, maar de Monza was voor mijn vrouw helaas geen optie.
We hebben ook een TT en daarmee zijn we dus getrouwd, ook erg leuk natuurlijk, ‘t is ook 1 van onze eigen auto’s maar toch… IK had wel erg graag met de Monza gegaan :(Helaas vanochtend niets kunnen doen door de regen en vanavond avonddienst.
Morgenavond maar even kijken of ik de doorlus kan maken, als het tenminste droog isIk kan de Motronic dus herkennen aan de labdasonde???
De mijne heeft geen andere motor Ben, hij is ook als sinds 1994 in Nederland
Fantastisch Ron…
Ik krijg er zelf ook melancholische gevoelens van, mijn dochter is 17 en ik zou het ook erg leuk vinden als zij ooit met de GSE van pa zou willen trouwen…. maar ik gok er niet op :???:
Helaas ben ik de enige in mijn gezin die de Monza een prachtige auto vind, mijn zoon van 15 vind hem “wel geinig”, maar heeft ook heel andere keuzes.
Op het moment loopt hij ook niet meer (waarschijnlijk het brandstofpomprelais) en dat helpt ook niet mee om eens een keertje met vrouw en kids te gaan toerenTrouwens: wat heb je met je koplampen gedaan?? heb je de binnenkappen zwart gespoten??
Ziet er mooi uit, voor zover ik het kan zien op de foto’s
Ik moet de mijne ook spuiten, zijn wat flets/geel geworden, kan je nog ff een foto van alleen de koplamp makenJa freestyler, zekering einspritzanlage is nog heel.
Aparte zekering voor de pomp zit er niet (kan hem iig niet vinden).Ja Ben, mijn Monza is idd ooit aus Deutschland Importiert
Thanx kywieman, wat daar staat lijkt heel erg op mijn probleem
Ben en Dennis, ook jullie bedankt vor de info, ik ga effe wat proberen, :thumb
Ik laat het jullie wetenBtw: wat is precies een Motronic systeem???? Ik dacht altijd dat ik een LE-Jetronic had…??
Hoi Ron,
Wat een prachtige auto heb je toch… moest het toch effe zeggen
Groet..
… En als de oplossing van Ben niet werkt, kijk dan eens goed naar je contactslot….
Tsja, dat is echt klote zo’n klapper… onze ergste nachtmerrie… :(
‘T is een MONZA Rinus…. dus mooi is ie al… :jerry :jerry
Ik ben inmiddels weer terug van vakantie en ben weer zachtjes aan met de Monza begonnen.
De (grotere) roestplekken/kruipertjes aanpakken met de dremel met staalborsteltjes, dat gaat prima trouwens, heel mooi om kleine(re) plaatselijke roestplekken aan te pakken.
Daarna in de grondverf en een aantal keren aflakken, schuren en polijsten met cleaner.. (bijna) niet meer zichtbaar…. daarmee heb ik wel geluk met mijn witte lak. :wors
Aanstaand weekend wil ik de tank er onderuit halen en behandelen, dan de eindstukken van de achterschermen erin laten lassen. Die zijn te koop bij Opel4Ever heb ik gezien.
Trouwens…weet iemand hoe het nu gaat met het toesturen van de onderdelen??… ik heb een tijdje geleden een topic gelezen dat dat stagneerde de laatste tijd. :hmmz
Daarna mijn voorscherm(en) aanpakken en dan is het tijd om de hele onderkant te laten spuiten, maar dat wil ik het einde van het jaar bij de spuiter als stopwerk laten doen, staat ie meteen gestald voor de winter hahaha :thumb ….Had vorige week trouwens weer een storingkje, m’n benzinepomp begon ineens flink herrie te maken en soms viel de motor weer uit :cry .. maar…wat bleek: het aanzuigslangetje van tank naar pomp had ik iets te lang gelaten waardoor hij in een bocht lag tegen de stabilisatorstang aan en daardoor werd hij haaks dichtgedrukt… hij kreeg dus weer (bijna) geen benzine… :D Gelukkig maar… ik dacht eerst dat de pomp het ging begeven.
Verders loopt ie gelukkig nog steeds prima :thumb
Wordt uiteraard weer vervolgdInderdaad Ron, veel mazzel gehad… en ook het rubber is in prima staat….maar het meest blij ben ik toch met m’n bijna nieuwe en spotgoedkope voorscherm :thumb
Leuk en terecht… wanneer je met een Monza naar Italië gaat,,, moet je daar wel even langs king:Ja Rinus, ook de voorzetglaasjes zitten erop, die mistlampunits kreeg ik trouwens gratis van hem mee :thumbup .
Al met al kostte alles me € 35,-Maarre… hoe was de meeting in België..???
Mijn Monza doet het trouwens nog steeds prima, gisteren weer zo’n 50 km ermee gereden…
Maar… nu eerst met vakantie :agent , dus vanaf donderdagavond horen jullie een tijdje niets meer van me
Mazzeltje gehad vandaag, het voorscherm blijkt nog mooier te zijn, dan ik dacht :thumb
Uiteraard gebruikt, origineel rood en overgespoten in donkerblauw, maar wel volledig roestvrij :wors … en dat voor 2 tientjes… eigenlijk voor niets dus !!!
Ik heb nog 2 knipperlichten, 2 complete mistlampunits en een voorruitrubber meegenomen, dan weten jullie dat ik dat heb.Voor de liefhebber heeft hij nog liggen: een stuurhuis, een pitmanarm, eenzelfde voorscherm rechts, een motorkap, 2 koplampen (zonder verstralers) wat zijstrippen, een stabistang met rubbers en een stuurbekrachtigingspomp met bijbehorende leidingen. Hij moet zijn schuur leegruimen, dus dat kost allemaal echt niet teveel.
Laat me maar weten of jullie interesse hebben, dan geef ik je z’n nummer (ophalen in Veenendaal – hij staat ook op marktplaats) http://link.marktplaats.nl/459608445″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Inderdaad Rinus, wat je zegt… ;) Als hij maar blijft rollen.
Ik kijk morgen even wat hij “allemaal” heeft liggen en neem mee wat ik wil en kan…. mocht het interessant zijn, laat ik het jullie weten.
Zozo, das inderdaad een lekker stukkie toeren.. veel plezier daar.. en meld later even of- en hoeveel Monza’s je daar tegen de motorkap gelopen bent. :wors
Ach, APK is bij de jouwe volgens mij maar een formaliteit… en leuk, de Moezel, daar zijn wij vorig jaar geweest (omgeving Treis-Karden).
Dit jaar naar Italië, we vertrekken de 1e juli…. en nee… niet met de Monza ;)Soo, net dingetje man :thumb
Jij maakt er ook echt weer een pronkstukkie van king:Nou Ron, dat hoop ik ook…. wordt wel een keer tijd hè…
Zaterdag een linker voorscherm halen… voor heel weinig, deuk en roestvrij
Die gozer heeft ook nog de rechter liggen, as die ook netjes is neem ik hem ook gelijk maar mee.
Hij schijnt nog veel meer onderdelen te hebben liggen… iemand nog wat nodig???? kijk ik ff of neem het gelijk mee :thumbOkee, the story continues
Inmiddels heb ik alle componenten van het brandstofsysteem uit elkaar gehaald en gereinigd, nieuw alu. benzinefilter (MANN) – kostte trouwens maar € 13,50 Rinus – en het bleek dat de aanvoerslang naar de pomp voor 3/4 deel ingescheurd was, uiteraard heb ik die vervangen.
De pomp doet het prima, spuit de benzine erdoor.
Alles gereinigd, gesmeerd, weer in elkaar gebouwd en de pomp maakt ineens een heel ander geluid :thumbup , hij zoemt nu netjes en niet meer dat wat “schurende, rochelende” geluid :???:
Ik denk dat hij gewoon valse lucht heeft staan zuigen en de motor dus geen benzine kreeg.Heb vanavond een uur hier in de omgeving gereden (niet verder dan 5 km. van huis :D ) maar geen problemen.
De duurproef moet uiteraard uitwijzen of mijn probleempje echt verholpen is…. maar vooralsnog ziet het er goed uit :thumbToch maar dubbel Ron….. :thumb
Ben ook heeeel benieuwd naar het geluid ;)
Mooi werk Ron, gaaf om te lezen allemaal :thumb
Een hele klus zeg, maar het resultaat mag er zijn zo te zien.
Trouwens: Het nieuwe contactblokje en de bobinewissel halen nix uit… verder concentreren op de brandstoftoevoer dan maar…. :hmmz
Ja Ben, klopt…dat is inderdaad materiaal… in de TT word je letterlijk “afgeschoten” wanneer je hem vanuit stilstand de sporen geeft… komt natuurlijk ook door de 4WD, wielspin heb je dan niet.
De onze is ook nog eens gechipt vanuit de standaard 225 PK naar 265… dus nee, nix 1.8 kutblokkie.Zo’n golfje 1 is ook nog eens een stukkie lichter dan de TT, dus dat helpt ook flink mee.
Wat voor bak en diff. zit er dan onder die golf… de bak van de Audi en ook de 4WD???? :wtfStuur es ff een foto hoe dat blok ingebouwd is in die golf… ben wel ff benieuwd
-
AuteurBerichten