Monza eindelijk weer thuis

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Monza eindelijk weer thuis

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257813
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      De Monza is eindelijk weer thuis. :jerry

      Monza was mede toen door volle bpm ff op stalling gezet.
      en dat ff op stalling werd jammerlijk ruim 2 jaar,
      door verschillende oorzaken, ziekte, waardoor ik tijdje uit beeld was hiero,
      en herstructuering straat en parkeerplaatsen,
      waardoor het eventjes wegzetten op stalling toch iets langer duurde. :(

      affijn, ruim 2 jaar op stalling gestaan, en ik moet zeggen
      valt me reuze mee, hoe ie daar uit is gekomen. :shock:

      Zonder hoes weggezet in loods,
      voordeel van deze loods was de goede isolatie en betonnen vloer.

      Lakstand als vanaf de spuiter 2010,
      geen bijwerkingen en andere flauwekul in de lak opgemerkt.

      Het starten van het 24V blok ging voorspoedig,
      moest wel ietsie doorstarten en lopen maar.

      Werkzaamheden die er nu aan gedaan moeten worden is
      het APK klaarmaken en een wasbeurt of evt poetsbeurtje.

      De Monza krijgt binnenkort een belangrijke taak te vervullen :shock:
      mn dochter gaat trouwen,
      en die wil perse deze Monza van pa als trouwwagen tot haar beschikking hebben. :wors

      Met een bloemstuk voor op motorkap gaat deze bolide zijn herintreding tegemoet :wub

      grtz Ron ;)

      #18144138
      Ewoud94
        Lid sinds:
        11 April 2013

        Prachtige auto!
        De kleur is eigenlijk nog perfect en wat mooi dat je dochter dat wil! doet je toch goed lijkt me zo king:

        #18144139
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Dat is een goede reden om ‘m uit de stalling te halen :thumb
          Is dit eigenlijk een kleur die ook door Opel origineel geleverd kon worden?

          #18144140
          peter777
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 January 2011

            Dit vond (en vindt) ik een vet ding toen ik zelf begon te prutsen met de monza’s :) Wist alleen niet dat ie 2 jaar in de stalling had gestaan? Wat ging er fout met het BPM verhaal dan? Auto nog te nieuw oid?

            #18144141
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Het is inderdaad een Opel kleur die gebruikt werd op de Astra Coupe, rond 2000 geloof ik :thumb

              De kids hadden andere en betere keuzes open staan,
              beter in die zin wat het ruimere comfort betreft,
              maar mn dochter had, en als het uiteraard kon, deze Monza als keus op de 1ste plaats staan. :wors

              M’n aanstaande schoonzoon kreeg in deze keuze geen ‘stok tussen de deur’ :mrgreen:

              Deze ‘wens’ gaan ik haar of hen niet ontnemen, en ja, een beetje trots ben ik er stiekem wel mee :wub

              #18144142
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @peter777 wrote:

                Dit vond (en vindt) ik een vet ding toen ik zelf begon te prutsen met de monza’s :) Wist alleen niet dat ie 2 jaar in de stalling had gestaan? Wat ging er fout met het BPM verhaal dan? Auto nog te nieuw oid?

                belastingvrij pas in 2012, vanaf dat moment, door ziekte en herstuctuering weg en parkeerplaats in mijn omgeving,
                dat ook aardig wat tijd in beslag nam, was het verstandig om deze Monza te laten waar ie was, op stalling ;)

                #18144143
                chriske
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 October 2008

                  zeker schone monza ,
                  ben beetje jaloers van diene badlook
                  ga daar ook nog wel eens voor kijken op mijne monza
                  eerst nu het weekend komt de blok er terug in en wachten op mijn nr platen en dan eindelijkk rijden
                  heb ook twee dochters ( 2.5jaar en 5.5jaar )mss ooit als ik hem nog heb ook een trouw auto
                  grtz

                  #18144144
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Lekker man dat je Monza weer beschikbaar is en dat je er weer kunt van gaan genieten. De apk, lijkt mij alleen maar een “formaliteit”
                    Dus nu is de Monza dus echt belastingvrij (tenminste tot 2014 :( )

                    Ben nu al benieuwd naar de weddingpics

                    Geniet ervan en zou hem graag wel eens goed willen bekijken op een meeting. Je hebt die mooie A1 toch ook nog?

                    #18144145
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      @MonzaRon wrote:

                      Het is inderdaad een Opel kleur die gebruikt werd op de Astra Coupe, rond 2000 geloof ik :thumb

                      De kids hadden andere en betere keuzes open staan,
                      beter in die zin wat het ruimere comfort betreft,
                      maar mn dochter had, en als het uiteraard kon, deze Monza als keus op de 1ste plaats staan. :wors

                      M’n aanstaande schoonzoon kreeg in deze keuze geen ‘stok tussen de deur’ :mrgreen:

                      Deze ‘wens’ gaan ik haar of hen niet ontnemen, en ja, een beetje trots ben ik er stiekem wel mee :wub

                      Ow, is dit Capri Yellow?
                      Ik had zelf een Capri Yellow Astra Coupé, maar dat leek wel anders.

                      #18144146
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        de A1 staat klaar, hier binnen, in eigen garage, maar kids willen nie met de A1 :shock:

                        Voor de A2 hebben de jongeren waarschijnlijk meer oog voor dan de A1 :hmmz

                        Apk A2 zal een formaliteit moeten zijn,
                        heb na invoering en apk bij het rdw een half jaar gebruik gemaakt van de Monza.
                        voor de winter 2010 op stalling, en er nu eindelijks uit :thumb

                        Nadeel voor de A1 is dat ie binnenkort naar buiten moet,
                        en plaats moet gaat maken voor de A2. ;)

                        #18144147
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          @RISL wrote:

                          Ow, is dit Capri Yellow?
                          Ik had zelf een Capri Yellow Astra Coupé, maar dat leek wel anders.

                          kleur is Caprigelb,
                          lak zit vol met parelmoer, dacht 60% van de lakopbrengst,
                          kan op een dag op verschillende tijden fotos maken,
                          bijna alle fotos zulle qua kleur anders weergeven zijn, tis op dat gebied net een kameleon :mrgreen:

                          zie bijv deze, tis dezelfde Monza, op http://www.opelabum.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; staat ‘geparkeerd’, ook anders qua kleur dan boven :shock:

                          #18144148
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Jup, zo lijktie meer op mijn Astra, maar ook die zag er heel anders uit als het bewolkt was, of regende dan in de zon bijv.

                            Capri gelb is inderdaad Duits voor Capri Yellow.

                            #18144149
                            charlois187
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 June 2009

                              ziet er nog steeds super uit Ron!
                              Ik ben toevallig 19-12-2012 getrouwd…..in mijn eigen Monza uiteraard :-) :thumb

                              Ga je binnenkort nog naar een bepaalde meeting toe met de A-2? kan ik hem ook eens in het echt bewonderen.

                              #18144150
                              monzaruba
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 October 2009

                                heb dit altijd een hele mooie Monza gevonden… :thumb
                                Blij dat ie weer rondrijdt… :wors

                                #18144151
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Thnx, Opel [en] Monza vrienden :wors

                                  De wagen is inmiddels apk klaar, althans daar gaan we vanuit,
                                  auto staat nu nog bij fam hier over de grens in Duitsland, heb daar op het moment meer ruimte,
                                  om een paar puntjes op de i te zetten,
                                  en ik kan daar de wagen in die omgeving weer even inrijden :D

                                  verder daar de koplampglazen vernieuwd,
                                  eentje van de oude set bleek engels glas te bezitten, met bermlicht links :mrgreen:

                                  Dat gegeven wisten we al, hadden tijdens eerste apk al andere koplamp gezet,
                                  die wel goed was voor apk, maar had verder niet echt een mooie unit en glas.
                                  Koplampjes met/of mooi glas zijn moeilijk te vinden,
                                  dus hadden we tussentijds voldoende tijd om te speuren naar passend glas. :thumbup

                                  het 2 jaren stilstaan brengt natuurlijk ook iets positiefs,
                                  Duw de motorkap met zn veertjes omhoog, en je ziet van binnen deze body.
                                  De 24V loopt en spint nog steeds als voorheen,
                                  alleen de tank moet snel leeg, wil er snel nieuwe verse benzine in hebben.

                                  #18144152
                                  monzaruba
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 October 2009

                                    genieten hoor…hoe dat blok in die auto ligt… :wors

                                    #18144153
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      1 kleine opmerking over de motor ruimte…

                                      Zet der een bovenste koelslang op van een 24V ziet beter uit na mijn idee…

                                      #18144154
                                      chriske
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 October 2008

                                        nog een vraagje
                                        waar zit de batterij ergens
                                        zie ze niet direct
                                        of zit die in de koffer , onder handschoen kastje

                                        grtz

                                        #18144155
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          Heb er zekers over nagedacht, ben, als het een lelijke matte pijp was geweest,
                                          deze blinkt, voor mij niet echt een storend object bij het geheel, van mij mag ie blijven,
                                          heb er verder weinig tot geen klachten over en mee gehad ;)

                                          #18144156
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            @chriske wrote:

                                            nog een vraagje
                                            waar zit de batterij ergens grtz

                                            De batterij/Accu zit afgesloten achter de neerklapbare achterbank bijrijderskant,
                                            samen met een radio versterker, als ik er ben zal ik een plaatje voor je schieten, chriske :thumb

                                            #18144157
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Wil ook weleens een foto zien van de accuplaats, en de constructie daarvan. Je zal ook wel een dikke kabel naar voren hebben lopen. Weet je hoe dik deze kabel is?

                                              #18144158
                                              kywieman
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 February 2009

                                                Welke openluchtfiler heb je er op zitten?
                                                En waar heb je die gekocht?

                                                #18144159
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Het is nog de ‘orginele’ K & N filter, die bij aankoop Monza erbij was.
                                                  Deze gaan, met tussentijdse schoonmaak beurtjes, een ‘levenlang’ mee :thumb

                                                  #18144160
                                                  peter777
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 January 2011

                                                    Superbak, zelfs je KVS tankje is wit :)

                                                    #18144161
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      @peter777 wrote:

                                                      Superbak, zelfs je KVS tankje is wit :)

                                                      thnx peter007 :D

                                                      Deze Monza heb hier ruim 2 jaar geleden al in het forum gestaan,
                                                      heb deze ‘Superbak’ met schade gekocht, had rondom vandalisme schade
                                                      das toch ff anders dan Monza kopen met roest cq rottigheid.
                                                      toegegeven, tijdens herstel Monza hebben we alsnog één rot plekje kunnen ontdekken,
                                                      aan een van de kokers, daar waar de bevestiging van de sideskirts is aangebracht :(

                                                      ruime tijd voor deze schade is deze wagen al 2x onder handen genomen,
                                                      van top tot teen, van 24V revisie blok, nieuwe benzinetank tot aan het KVS tankje, zeg het maar
                                                      [bewijzen heb ik erbij in de vorm van rekeningen die oplopen tot ruim 20.000 ;) ]

                                                      bij die 2de maal, denk rond 2000 zijn alle rotte gedeeltes verwijderd,
                                                      bij zowel de kokers, als rondom veerpoten, en er heeft een verbreding van
                                                      het koetswerk plaatsgevonden. Deze Monza is op dat punt uniek te noemen,
                                                      deze extra verbreding van naar schatting ongeveer 4 cm opent meerder mogelijkheden
                                                      om andere velgen te plaatsen, vandaar ook deze Brocks, waar deze Monza op aangepast is.

                                                      De Monza is en wordt onder mijn beheer geen ‘Daily’, geen showcar, maar een ‘Sunny Car’ ,
                                                      bij mooi of droog weer naar buiten, een buitje regen is natuurlijk niet uit te sluiten,
                                                      maar we proberen het wel zoveel mogelijk.

                                                      De Monza is voorheen altijd met veel liefde in goede handen geweest,
                                                      en dat wil ik graag voortzetten tot zover bij mij de mogelijk en motivatie aanwezig is.
                                                      En ik moet je zelfs toegeven, ook al is het voor sommigen maar een Opel Monza,
                                                      deze Monza, met zijn gehele voorgeschiedenis, ademt toch iets meer uit dan een ‘opel monza’.
                                                      Nu, na 2 jaar is deze Monza voor mij nog steeds een adembenemende bolide. :wub

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.