Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18337064]Veerspacers bedoel je denk ik, zijn vaak 1.5cm dik.
Eenvoudig te monteren hoor.Bijvoorbeeld:
https://www.voorwindenparts.nl/verhoging-veerspacer-set-achteras-15-mm-opel-ascona-c-astra-f-omega-a.html#toggle-tabs[/quote]
i stand corrected.Behalve dat dat veel werk zou zijn, geloof ik niet dat ze bestaan. Je veer valt in de veerschotel en zorgt er zo voor dat deze niet weg kan schieten.
Probeer eens bumpstops. Rubberen blokken die je tussen de veren kan doen, die de veerweg beperken.
Je levert dan wel een stuk comfort in, maar is verreweg de snelste en goedkoopste oplossing. Bovendien kun je met diverse rubberen stoppen het mooi afregelen/meten tot de gewenste hoogte.Als je de mogelijkheid hebt:
Probeer eens een Luchtmassameter uit te wisselen. De problemen die ik destijds had kwamen daar vanaf.Wij zijn er weer bij met de hele club!
Kleine maand gereden, geen last meer van gehad van het probleem waar ik na op zoek ben geweest. Andere ECU is voor mij de oplossing geweest.
http://www.copeparts.nl/nl/shop/kadett_e” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mijn foto is gebruikt als voorbeeld voor kadett E! Je kunt deze jongens ook jouw foto’s toezenden!
Sjupke`
14 juni 2016 om 18:40 In reactie op: C20xe motor schokt bij gas los. (oplossing gevonden?) #18280980Gisteren de ECU geinstalleerd. Het lijkt erop dat de andere ECU effect heeft gehad. Vooralsnog foutloos terugvallen op gas. Ploffen in uitlaat is bijna niet meer vast te stellen. Wel lijkt deze rond de 1400 toeren wat te schokken wanneer deze terugvalt in toeren zonder gas te geven.
Eens kijken wat hij doet de komende dagen/weken.Heb er nog eentje liggen die ultrasoon gereinigd is. Probeer ik indien ECU niet werkt.
Weer een update:
Tank vervangen voor een goede gebruikte. Behoorlijk groot filter gemonteerd om te filteren (audi A6, had ik nog liggen), nu 1.5 tank mee gereden.
Loopt weer echter het probleem is nog steeds niet weg. Wel weet ik nu hoe ik het probleem kan ”oproepen”.Als ik vol gas geef en goed doortrek in toeren (4000-6500 ergens) en ik laat het gas los, blijft ”het gas” hangen. Gasklep sluit helemaal en de ECU ziet ook dat de gasklep gesloten is via de gasklepsensor. Toch moet ik dan als een gek op de rem omdat het gas er niet van af gaat, en vaak blijft steken bij de 3000 toeren. Waarna deze na 2-3 seconden pas begint terug te zakken na 1000.
Net even de spanning op de omloopklep gemeten maar die was voldoende. Wel ziet het stekkertje er niet ontzettend fris uit, waarschijnlijk al eens eerder na gekeken en op gemeten.
Ik denk dat ik eens een nieuwe of andere ECU probeer. Het motor relais is uitgesloten, zelfde geld voor de stappenmotor en de kabelboom vanuit het relais naar motor, en kabel van motor naar ECU. Fingers crossed.
Strak ding hoor!
Ik heb nu nog 2 onderstellen waar zetels op zitten zonder neksteun.. Nja kort en krachtig, iemand nog stoelen van manta B of ascona B in omgeving noord limburg?
Op 22 februari vorig jaar had ik beloofd dat er nog goede foto’s volgen.
Een camera van iemand mogen lenen die mooie plaatjes kan schieten en dit was het gevolg:
ik heb verschillende camera standen geprobeerd, geen enkele foto is na bewerkt.Als er mensen zijn die meer foto’s willen zien: http://s1083.photobucket.com/user/sjupkestuka/library/?sort=3&page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Sjupke`
@Oenatje wrote:
hier mijn astra f gsi stationwagon uit duitsland, zijn er 2413 van gemaakt in duitsland
motor: origineel vanuit de fabriek c20xe m2.8 Dis met coscast kop en type 197 inlaat. 1 van de laatste c20xe’s ook
Zo hey, dat is een mooi ding! In ere houden :)
@JvV wrote:
Hey dat is een oude bekende Station Small Sexy!. Die is van Nick (NL-Tuning) geweest :).
Heeft ook een C20LET in het verleden gehad.klopt, in de krochten van Youtube staat zelfs nog dit filmpje:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=irdsN3RWYrw[/youtube]
De auto is inmiddels iets verhoogd en een paar stickers eraf, verder weinig anders.. Momo stuur erop bedenk ik me nu.
Die motor loopt wel erg goed. Er is mij destijds verteld dat er andere nokken inliggen, gechipt, afgedraaid vliegwiel en Groep N die destijds door botter gemaakt was en SFI vervanger. Reageert heel snel op t gas.27 november 2015 om 23:13 In reactie op: C20xe motor schokt bij gas los. (oplossing gevonden?) #18280974Beide heren hebben gelijk. Krukassensor bleek niet t geval te zijn. Ik heb toch de nieuwe laten zitten gezien de oude een beetje slecht eruit zag.
Efin, verder gegaan. Terug na de basis en zelf brandstof toegevoegd. Daar leek die wel op te starten, dus brandstofdruk bij rails gemeten. Die bleek 0.5 bar te zijn.
Voor filter en regelaar gemeten, daar was ie meer dan goed. Dus filter los gehaald en gekeken.. en wat ik daar tegenkwam :jerryToen filter vernieuwd maar injectierails zat ook helemaal vol..
Rails vernieuwd en toen broemde die weer. Vanzelfsprekend gaat er een andere tank in komen..
Ik heb het idee dat deze niet meer schokt met gas los. Maar om er zeker van te zijn zal ik een paar weken rijden..
To be continued?
Sjupke`25 november 2015 om 21:07 In reactie op: C20xe motor schokt bij gas los. (oplossing gevonden?) #18280971Kleine update in dit hele verhaal:
Ik heb een aantal weken rondgereden zonder redelijke problemen, maar met schokken bij gas los. Wel kwam er een oorzaak bij: Bij koud gas geven reageerde deze in eerste instantie niet op het gas. Daarna binnen 1-1.5 sec reageert deze heel heftig, alsof je rond rijdt als die nog op choke staat. Wegens tijdgebrek even geen aandacht aan gegeven.
Maar, toen maandag avond (nadat deze s’ochtends nog had gelopen, startte deze op 3 cilinders. Daarna ging ie vrijwel meteen op 2 cilinders lopen, waarna deze nog maar op 1! cilinder bleef ploffen. Vervolgens deed de motor helemaal niks meer en was deze niet meer aan te krijgen! Vandaag op t werk kort uitgepozen wat er aan de hand zou kunnen zijn.
1: Bobinekabel los gehaald. Vonk aanwezig maar niet helder blauw (oranje). Wel sprong deze zeker 1 cm over. Verdeler en rotor bekeken en goed bevonden (vochtvrij, geen scheuren oid).
2: Temperatuur waarde bekeken via scan tool van Snap-on. Deze klopte met koude motor, 5 gr celcius.
3: Bougies bekeken, leken wat verzopen te zijn. Vernieuwd voor nieuwe NGK’s, wederom zonder succes.
4: Scantool eraan gehangen, kijken of er een motor toerental aanwezig was (krukassignaal). Tijdens het starten was er geen toerental waargenomen en gaat ook het toerental op het dashboard (digitaal) gaat niet omhoog.Scope signaaltje gemaakt met een breakout box die we nog hadden slingeren:
Er is een signaal aanwezig maar volgens onze gegevens moet dit signaal buiten de BDP piek op MINSTENS 2.5 volts liggen. Op het scopesignaal is te zien dat deze op bepaalde punten nog niet eens aan 1.5 volts komt.
Dit is een scope signaal dat de minimale en maximale waarden van het verloop van de krukassensor laat zien.
Krukassensor kan zomaar aangetast zijn door water als ie er zo uitziet. Morgen ga ik hem vervangen, kijken wat voor signaal deze dan afgeeft.Tevens heb ik de oude bougies even beoordeeld en ik zag dat de 2e bougie nat was en er zwart(er) uitzag. Dit zou zomaar eens de reden kunnen zijn dat deze hapert bij gas los. Volgende week zodra er tijd is maar eens een andere injectierails monteren.
To be continued..
5 september 2015 om 18:24 In reactie op: Auto slaat af tijdens rijden. Opel kan probleem niet vinden! #18294927Ik ben werkzaam bij een garage en de sporadische storingen (die zich af en toe voordoen, maar niet altijd) zijn de moeilijkste. Als wij er niet uitkomen schakelen wij ook een expert in.
Wij volgen cursussen bij GMTO, dat zijn specialisten op gebied van diagnose. Hun claimen de meeste storingen vaak binnen 2 uur opgelost te hebben waar diverse monteurs zich op stukbijten. Als voorbeeld mogen er tijdens de cursussen regelmatig auto’s meegenomen worden die een storing hebben. Vaak worden die klassikaal binnen een uur opgelost!
Je kunt de specialisten inschakelen:
http://www.gmto.nl/Diagnose-specialisten/overzichtdiagnosespecialists.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Hier heb ik zeer goede ervaringen mee! De monteurs in een garage beschikken vaak niet over de diagnoseapperatuur of kennis/diepgang die deze jongens wel hebben.
Sjupke`
20 juni 2015 om 13:55 In reactie op: C20xe motor schokt bij gas los. (oplossing gevonden?) #18280968Gasklep wederom gereinigd, gasklep potentio meter verwisseld met een andere. Beide dezelfde waarden en leken goed te functioneren, toch uit voorzorg ma vervangen
Stationairmotortje gereinigd en lijkt nu wat constanter te lopen stationair. Echter blijft het heel af en toe nog wel hangen, ben bijna aan de kabelboom aan het denken.. Ook gelijk de stuurstangen gangbaar gemakat, die kregen ze laatst niet gangbaar tijdens t uitlijnen.Eens een weekje rijden en kijken wat die doet.
19 juni 2015 om 17:19 In reactie op: C20XE slaat af onder rijden en start vervolgens niet meer #18286392Zelf brandstof toevoegen om uit te sluiten dat het aan de brandstoftoevoer ligt (startpiloot etc). Als ie daar niet op reageert zou ik gaan zoeken in de ontsteking/aansturing daarvan.
Sjupke`
Gespot:
Heel erg donkerblauwe C-kadett met blauwe platen (c1?). Zag er keurig uit met een raamjaloezie achterop. Kennedylaan Panningen, omstreeks 6 uur 19-6-2015. werd enkele seconden BIJNA een meter korter gereden door een Passat? met daarin iemand die zat te slapen en zo half de weg op draaide. Ik reed zelf in een lichtgroene Ascona B.
Sjupke`
Laatst naar Montfort Oldtimer Show geweest, paar fotos gesnapt.
Stonden geen andere ascona’s. wel een paar c-kadetts en een Manta A in rally kleuren
(link omdat deze niet on topic is)
http://i1083.photobucket.com/albums/j398/sjupkestuka/20150425_161500_zpsijnfp438.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Sjupke`
-
AuteurBerichten