C20xe motor schokt bij gas los. (oplossing gevonden?)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe motor schokt bij gas los. (oplossing gevonden?)

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #18280976
    Small Sexy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2008

      Weer een update:

      Tank vervangen voor een goede gebruikte. Behoorlijk groot filter gemonteerd om te filteren (audi A6, had ik nog liggen), nu 1.5 tank mee gereden.
      Loopt weer echter het probleem is nog steeds niet weg. Wel weet ik nu hoe ik het probleem kan ”oproepen”.

      Als ik vol gas geef en goed doortrek in toeren (4000-6500 ergens) en ik laat het gas los, blijft ”het gas” hangen. Gasklep sluit helemaal en de ECU ziet ook dat de gasklep gesloten is via de gasklepsensor. Toch moet ik dan als een gek op de rem omdat het gas er niet van af gaat, en vaak blijft steken bij de 3000 toeren. Waarna deze na 2-3 seconden pas begint terug te zakken na 1000.

      Net even de spanning op de omloopklep gemeten maar die was voldoende. Wel ziet het stekkertje er niet ontzettend fris uit, waarschijnlijk al eens eerder na gekeken en op gemeten.

      Ik denk dat ik eens een nieuwe of andere ECU probeer. Het motor relais is uitgesloten, zelfde geld voor de stappenmotor en de kabelboom vanuit het relais naar motor, en kabel van motor naar ECU. Fingers crossed.

      #18280977
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Stappenmotoren van deze generatie veroorzaken dit vaak, elektrisch zegt de tech dat hij dicht is, omdat hij niet aangestuurd wordt, maar vaak zat blijven ze toch hangen. Ze worden ook maar een kant op aangestuurd en terug met een veer, terwijl nieuwere drie of vierdraads zijn en twee kanten op actief aangestuurd worden, en vaak ook gemonitord. Speel al een tijdje met de gedachte een arduino te gebruiken voor een aparte aansturing van een nieuwer type stappenmotor.

        #18280978
        Small Sexy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Heb er nog eentje liggen die ultrasoon gereinigd is. Probeer ik indien ECU niet werkt.

          #18280979
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Ultrasoon reinigen haalt er geen zand uit, enkel koek en aanslag weg. Ik had er vier in huis, en bij mij werkte het pas weer goed met een nieuwe. Ik heb zelf een ultrasoon reiniger, en heb werkelijk alles verder geprobeerd, zelfs een geheel ontmanteld, en kreeg alleen maar de indruk dat het gebouwd is als een tank, maar blijkbaar toch niet. Soms is vernieuwen nog niet zo’n slecht idee.

            #18280980
            Small Sexy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Gisteren de ECU geinstalleerd. Het lijkt erop dat de andere ECU effect heeft gehad. Vooralsnog foutloos terugvallen op gas. Ploffen in uitlaat is bijna niet meer vast te stellen. Wel lijkt deze rond de 1400 toeren wat te schokken wanneer deze terugvalt in toeren zonder gas te geven.
              Eens kijken wat hij doet de komende dagen/weken.

              #18280981
              Small Sexy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Kleine maand gereden, geen last meer van gehad van het probleem waar ik na op zoek ben geweest. Andere ECU is voor mij de oplossing geweest.

              6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.