Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben met de auto en caravan van 1200 kg naar Italië geweest. Was blij verrast met de trekkracht van de auto. Een min puntje is matige kracht onder de 1800 toeren bij het wegrijden zeker met de caravan. Er is een bedrijf die denkt de auto wel te kunnen chippen. Maar is dat met de huidige gasinstallatie wel verstandig. Denk laten zoals het is en niet te veel aan lopen kloten
Klopt ben ik ondertussen ook achter heb de bifuel nu 2 maanden . Ben blij met de auto en hoe als werkt. En gezien de huidige prijs aan de pomp voor benzine is gas tanken heel leuk. Alleen de bestuurdersstoel heb ik wat ruzie mee zit een harde rand onder in mijn rug. En lijkt of de pasvorm van de rugleuning niet helemaal overeen komt met mijn lengte.
Dank voor je reactie Duke. Maar dit model heeft 200nw bij 1850 toeren dat is beter dan een gemiddelde 2 liter blok zonder turbo. Hoorde wel de injectoren van dit model snel vervuild kunnen raken of vervangen moeten worden. Een nieuw exemplaar kost rond de 250 euro en ben je waarschijnlijk van alles af. Ben alleen benieuwd hoe de kleppen het houden en als er geen klepsmering aanwezig dit verstandig is om te plaatsen
Het rijden met een caravan geeft altijd een hoger verbruik maar voor die 2000 km per jaar hoort bij de vakantie. En als je dan op gas rijd is het wat vriendelijker in de portemonnee. Het ging mij er om of dit blok geschikt is voor gas maar dat lijkt er wel op gezien dat er toch redelijk wat bifuel modellen zijn. Alleen weet ik niet of deze dat bv een aangepaste koppen etc hebben of het alleen de bekabeling is weg gewerkt. Maar de M32 bak blijft een drama en na revisie nog steeds zwak wat ik hoor. Dus ben bang dat het een later model dan 2014 moet gaan worden en meer budget vrij moet gaan maken
Van de zomer in Oostenrijk met pech komen te staan. Van de verzekering een Kadjar mee gekregen met een 1.2 turbo blok. Buiten het feit dat ik geen fan van Franse auto’s ben. Reed het door de bergen super met de caravan.
Ik wilde juist daarom de turbo uitvoering omdat deze snel aan zijn maximale koppel zit. Had van de zomer de zafira 1.8 van mijn ouders voor de caravan staan. Maar had het idee dat ik met de rem er op reed. Toen was de keuze snel voor mij gemaakt. Maar die R32 bak is een groot probleem twijfelde of het blok zelf geschikt voor gas was
Vandaag de auto maar bij de garage gezet er was bijna niet mee te rijden. Kom met pijn en moeite op de 60 km/h. Door drukte bij de garages er een gevonden die
Nog mogelijk tijd heeft. Zit niets anders op om te doen. Moet de komende dagen veel werkenja dat is het probleem, geen boekjes meer bij de auto.
nee het kleine lampje voor werkt ook niet, dus 1 zekering. En ik heb de lamp getest en werkt gewoon. Heb geen overzichtje van waar welke zekering waar voor is. Moet anders alle zekeringen weer los halen.
Dus een overzicht hiet van is meer dan welkomeven gedaan was niet het probleem, ik weet niet hoe het kan maar mogelijk door de schemer van gisteren dat 2 zekering niet goed terug zijn gezet. Nu werkt alle gelukkig weer alleen mijn achterlicht aan de bestuurders kant niet, weet nu even niet welke zekering dat is.
Lampje getest werkt gewoon remlicht werkt welhet probleem zat hem in de aanhanger verlichting, dus niet in de aansluiting van de auto.
Ik vermoed dat er ergens een zekering moet zijn. omdat ik op de eerst stand van de verlichting niets gaat branden.
Met daarbij de binnen verlichting, deurvergrendeling en de led’s van het gas.Hoorde al iets gaat over releds/hoofdzekering van de auto. Deze zitten toch bij de rest van de zekeringen?
er zit een blauwe, groen en een zwarte met GM er op. Is er een manier om deze te testen?oke dan moet dat maar gebeuren, ik hoop niet dat die defect is.
Vanavond bij Zakhooi geweest en heeft een andre ECU geplaatst. Vervolgens deze opnieuw ingelezen en daarna de hele auto elk. na gekeken. Toen hij er zeker van was dat alles goed was even een proefrit gemaakt. Heeft tijdensde rit de auto opnieuw na gekeken of er geen storing ergens in zat. Toen weer 100 km naar huis en de auto was weer helemaal in orde :sleeping :D
Heb je al eens onder je vloermatten gevoeld. Het kan best zijn dat er een kleine lekage in de verwarming zit of dat je afwatergootjes bij de voorruit zit verstopt
Ik hem een berichtje gestuurt, dus even af wachten op antwoord
Hallo Opeltje,
Het gaat om de codes P1122, P1550, P1120
De auto heeft de motorcode: Z1.6SEDe garage waar ik ben geweest geeft aan eerst de gaspendaalsensor te willen vervang. Om deze dan te vervangen voor het onderdeel van de sloop. Omdat dit de minste kosten heeft omdat de gasklep al schoon gemaakt is.
Toen ik even bij de Opel dealer was om wat dingen na te vragen. Of ze oa wel via de computer wel vast konden stellen dat het de ESU was. Was het verhaal dat ze ook dingen moesten uitsluiten en dat de gaspendaalsensor bijna niet stuk gaat. Wat veel meer voor zou komen dat het probleem in het elk. gasklephuis moest zitten. Het vervangen hiervan zou zo rond de 300 euro zijn.
Vandaag de auto laten uitlezen en er kwamen een aantals storingen uit. Dit kon volgens de garage mogelijk komen door 1 probleem. En zou mogelijk doorom gevollig storingen zijn. Maar er stond 2x storing van de gaspendaalsensor in. Deze willen ze nu gaan vervangen maar het is geen garantie dat het dan verholpen is. En dat met een onderdeel van 214 volgens Brezan automatrialen. Wat is nu wijsheid? Vervangen met een nieuw of gebruikt exemplaar
Dan word het uitlezen bij de garage, ik hoop dat de reperatie kosten mee vallen
Als het lampje brand heeft de motor statonair het probleem van in houden. Het gaat om een handgeschakelede 1.6 8v
de indicator’s zijn nieuwe en heb geen geen slijtplekje. Maar als ik de stekkers van de indictor’s los haal en zo laat, krijg ik nog steeds de melding dat ik de remen moet controleren. Maar dan zijn de slijt indicator’s buiten werking gezet.
-
AuteurBerichten