Mokka Bifuel

Forumindex Forums Modellen Mokka Mokka Bifuel

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18424702
    Sleeve
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 August 2011

      Hallo,

      Na een tijd je een 5 cilinder van een ander merk te hebben gereden toch weer terug naar Opel. Omdat deze de 1.4 turbo blokken heeft wat weer prettig is om de caravan mee te trekken. Omdat ik rond de 25000 km per jaar rij wil ik op gas blijven rijden. Weet dat er in het verleden problemen waren met bifuel modellen op gas omdat alle bedrading van het gas ook in de kabelboom van de auto zat verwerkt.

       

      Maar de Mokka van 2015 word in het buitenland gebouwd en het gas daarna in Duitsland ingebouwd met eigen kabelboom volgens de dealer.

      Maar die geeft weer aan beter is niet op gas te rijden ivm dit blok. En dat de onderhoudskosten hoog zijn.

      Wat zijn jullie ervaringen hier mee

      #18424717
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Heb zelf achteraf LPG laten bouwen in Mokka 1.4, omdat ik op gas wil rijden, maar persé Vialle systeem wilde hebben (=vloeibare injectie)

        Dat gaat perfect in ieder geval. Ik zou niet weten waarom de 1.4 niet geschikt zou zijn voor LPG, bij mij wordt ie zeer zwaar belast en geeft geen krimp.
        Ik weet niet of deze motor zonder aanpassingen nou zo lekker is om een caravan mee te trekken , zou eerst eens een proefrit maken met je caravan erachter en kijken of dat oplevert wat je ervan verwacht. Ik vind het standaard vrij lui overkomen.
        Gr,
        The Duke

        #18424725
        Sleeve
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 August 2011

          Dank voor je reactie Duke. Maar dit model heeft 200nw bij 1850 toeren dat is beter dan een gemiddelde 2 liter blok zonder turbo. Hoorde wel de injectoren van dit model snel vervuild kunnen raken of vervangen moeten worden. Een nieuw exemplaar kost rond de 250 euro en ben je waarschijnlijk van alles af. Ben alleen benieuwd hoe de kleppen het houden en als er geen klepsmering aanwezig dit verstandig is om te plaatsen

          #18424727
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            Injectorenverhaal is mij niet bekend voor dit type motor, neem aan dat je de benzine-injectoren bedoeld ?  Dat is denk ik vooral een kwestie van de juiste benzine tanken (Shell V-power of BP Ultimate zonder bio-ethanol) . Benzine met bio-ethanol is, afgezien van alle andere problemen die dit geeft, na een maand of wat helemaal gaar en wil een motor niet meer op lopen, logisch dat dit met een auto die 99% van de tijd op LPG loopt nog extra snel problemen geeft, omdat die benzine er veel te lang in zit.

            Ik zou er toch zeker eerst een proefrit mee maken om zelf te constateren of ie volgens jou vlotter voelt dan een 2 liter zonder turbo. Ik denk dat je onprettig verrast zal zijn.

            Succes,
            The Duke

            #18438102
            Lucky Luc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 March 2017

              Ik heb de bifuel uit 2017 met de gasinstallatie af fabriek ingebouwd, dat hij er later apart in Duitsland zou worden ingezet is een broodje aap verhaal, heb er geregeld de caravan achter hangen en het werkt allemaal perfect, enige is dat je iedere 20000km het gasfilter en de bougies moet vervangen om storingsvrij te rijden maar die kosten heb je er met gas zo weer uit.

              #18438122
              Sleeve
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 August 2011

                Ben met de auto en caravan van 1200 kg naar Italië geweest. Was blij verrast met de trekkracht van de auto. Een min puntje is matige kracht onder de 1800 toeren bij het wegrijden zeker met de caravan. Er is een bedrijf die denkt de auto wel te kunnen chippen. Maar is dat met de huidige gasinstallatie wel verstandig. Denk laten zoals het is en niet te veel aan lopen kloten

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.