Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 april 2012 om 19:58 In reactie op: Onderstel Astra Sport Edition II ’02 vs Vectra sport ’98 #18009209
So nou das lekker dan, is me versnellingsbak naar ze grootje. Geschatte kosten €400 euri’s. Dan daarbij dat ie volgende maand voor de APK zou moeten.
Dat is dus einde vectraatje. Ik ga er dat geld niet meer instoppen en dus op zoek naar iets anders. En dat hoeft voor mij niet per se een slopel te zijn……..
Maar in ieder geval bedankt voor jullie reakties. Mocht er iemand interesse hebben in een vec uit 98 met een gammele bak…….. Send me a mail. De auto rijdt nog wel gewoon hoor.23 april 2012 om 00:00 In reactie op: Onderstel Astra Sport Edition II ’02 vs Vectra sport ’98 #18009205@Bluns wrote:
Om even op het onderstel terug te komen.
Die van een Astra is echt niet zo “sport” hoor.
Hij ligt dan misschien wat lager als een andere Astra, echt meer stijfheid etc heeft het niet.Oke dan, want die van de vectra is echt wel hard hoor, wel lekker als je op een vlakke weg rijdt, maar elke bobbeltje voel je. En dat mag van mij wel iets minder.
Dus dan zou een Assie uitkomst biede. En de vrouw wil een hatchbackie.22 april 2012 om 15:54 In reactie op: Onderstel Astra Sport Edition II ’02 vs Vectra sport ’98 #18009202oke en om de hoeveel dienen die spanner vervangen te worden. Hoe weet je of die nog vervangen dienen te worden?
[rquote=1916176&tid=96170&author=GTS Power][rquote=1916014&tid=96170&author=scirocco92][rquote=1915550&tid=96170&author=GTS Power][rquote=1915372&tid=96170&author=yzf1kr][rquote=1915332&tid=96170&author=arjontje][rquote=1915322&tid=96170&author=yzf1kr][rquote=1915302&tid=96170&author=GTS Power][rquote=1915245&tid=96170&author=aapje1963]Kl man….. vind het zulke mooie velgen…
Ga je er wat aan laten doen?
[/rquote]
het probleem met deze wielen is dat je ze niet effe weer in model kan schuren/plamuren en weer kan overspuiten.
ik ben er een beetje huiverig voor dat als ik nu een nieuwe velg koop,dat ie volgende week weer aan stront is:agent
dus ik weet niet goed wat ik er mee ga doen:hmmz
(mischien een 2e auto:P)[/rquote]Ik weet niet wat voor banden je hebt, maar deze bieden ook erg weinig bescherming zo te zien.
Ik heb dan wel 17″ maar als ik naar mijn banden kijk dan moet ik eerst de band aan flarden rijden wil ik de velg raken.[/rquote]
19″ dus erg platte band.
En de hoogte van een band zegt helemaal niks.
De vorige eigenaar van mijn auto heeft het zelfs voor elkaar gekregen om 16 inch wielen te beschadigen. :sleeping
[/rquote]Klopt, het ligt ook niet aan de hoogte van de band maar aan het model. Je hebt nou een maal banden die meer bescherming bieden dan anderen. En dan heb ik het niet over zo’n banketstaaflig velbeschermings randje.
Ik zou gewoon eens naar de bandenboer gaan en advies vragen.
[/rquote]mijn bandjes zijn nog lang niet op,dus het zou zonde zijn om deze eraf te gooien en dan hopen dat ik met andere banden meer bescherming heb.
mischien dat ik toch maar moet overgaan op OPC wielen(Y spaak) :wub[/rquote]
Zonde van je velgen joh he. Had je niet toch beter kunnen kijken voor banden met velg bescherming?? Ipv nieuwe velgen te halen. Verkoop deze bandjes. En haal banden met vegbescherming, zie je misschien die schade niet eens meer.
En nog een tip, kijk uit met inparkeren voor stoeprandjes!!!![/rquote]
Deze banden zaten al om de velgen toen ik ze kocht.
ik denk dat ik weinig meer velgrandbescherming krijg met een andere band:hmmzmet het inparkeren in lastige hoeken stel ik altijd men spiegel naar onderen toe dus dat moet goed gaan.
het is gebeurd en daar doe ik nix meer aan jammer genoeg.het moest er toch een keer van komen:sleeping
ik zal je tip doorgeven;););)[/rquote]
Zonde is het zeker. Ik weet niet of er bij jullie in de buurt een velgendokter zit: Misschien een keer iets voor een weekendje weg ;)maar kijk hier ff naar :
http://www.develgendokter.nl/En velg bescherming is toch gewoon een randje langs de velg rand van iets dikker rubber wat de zijkant van je velg beschermt…………
[rquote=1916072&tid=99742&author=opelpower89][rquote=1916054&tid=99742&author=scirocco92]Met me veccie wil t niet zo hard. heb moeite m op de 200 te krijgen.
Hardste tot nu zal iets van 195 op de teller zijn.
Zal vd week als ik naar me werk rij eens kijken om een foto te maken.p.s. Het is een 1.8 16v 85kw[/rquote]
ik heb met een vectra b station 1.8 16v 85 kw 219 gehaald duurt ff half uur ofzo:Pmaar hij stond toch op de tomtom[/rquote]
Okee, netjes! Denk ook wel dat ie de opgegeven top zal halen. Maar heb nog niet het stuk asfalt gevonden om dat erop te krijgen.
Met me veccie wil t niet zo hard. heb moeite m op de 200 te krijgen.
Hardste tot nu zal iets van 195 op de teller zijn.
Zal vd week als ik naar me werk rij eens kijken om een foto te maken.p.s. Het is een 1.8 16v 85kw
[rquote=1915550&tid=96170&author=GTS Power][rquote=1915372&tid=96170&author=yzf1kr][rquote=1915332&tid=96170&author=arjontje][rquote=1915322&tid=96170&author=yzf1kr][rquote=1915302&tid=96170&author=GTS Power][rquote=1915245&tid=96170&author=aapje1963]Kl man….. vind het zulke mooie velgen…
Ga je er wat aan laten doen?
[/rquote]
het probleem met deze wielen is dat je ze niet effe weer in model kan schuren/plamuren en weer kan overspuiten.
ik ben er een beetje huiverig voor dat als ik nu een nieuwe velg koop,dat ie volgende week weer aan stront is:agent
dus ik weet niet goed wat ik er mee ga doen:hmmz
(mischien een 2e auto:P)[/rquote]Ik weet niet wat voor banden je hebt, maar deze bieden ook erg weinig bescherming zo te zien.
Ik heb dan wel 17″ maar als ik naar mijn banden kijk dan moet ik eerst de band aan flarden rijden wil ik de velg raken.[/rquote]
19″ dus erg platte band.
En de hoogte van een band zegt helemaal niks.
De vorige eigenaar van mijn auto heeft het zelfs voor elkaar gekregen om 16 inch wielen te beschadigen. :sleeping
[/rquote]Klopt, het ligt ook niet aan de hoogte van de band maar aan het model. Je hebt nou een maal banden die meer bescherming bieden dan anderen. En dan heb ik het niet over zo’n banketstaaflig velbeschermings randje.
Ik zou gewoon eens naar de bandenboer gaan en advies vragen.
[/rquote]mijn bandjes zijn nog lang niet op,dus het zou zonde zijn om deze eraf te gooien en dan hopen dat ik met andere banden meer bescherming heb.
mischien dat ik toch maar moet overgaan op OPC wielen(Y spaak) :wub[/rquote]
Zonde van je velgen joh he. Had je niet toch beter kunnen kijken voor banden met velg bescherming?? Ipv nieuwe velgen te halen. Verkoop deze bandjes. En haal banden met vegbescherming, zie je misschien die schade niet eens meer.
En nog een tip, kijk uit met inparkeren voor stoeprandjes!!!!Nou het heeft even geduurd maar heb me auto terug. Ondertussen alweer 2 weken ongeveer. En er zit een tweedehands nieuwe kop op. Zoals t er nu uitziet is alles goed. Maar voor die vorige kop is nog geen verklaring wat er nou mis mee was. lekte iig olie aan de achterkant van het blok. En leek er op dat t geen motorolie was. Maar heb me veccie weer terug na 3 weken ford escort. En dat is een genot hoor………king:
origineel gepost door Rooie Richie
Jemig, wat een verhaal. Ik neem aan, dat het wel kosteloos gerepareerd wordt? Niet te geloven zeg??Ja dat hoop ik ook wel dat t kosteloos is, eerst maar eens afwachten wat nou de oorzaak is vd olie lekkage. Misschien is het wel iets wat helemaal niet in verband staat met de lekke koppakking. En dan zal er best wel wat voor gerekend worden. Maar wel balen hoor!!!!
Veccie staat op dit moment bij de garage. Me ouwe heer is zo vriendelijk geweest om de vec in Deurne op te halen om m vervolgens naar Maassluis te rijden. Monteur schrok toch wel van de hoeveelheid olie op het blok. Hij heeft m een nacht laten staan op de brug en is tot de conclusie gekomen dat de kop er weer af moet om beter te kunnen kijken waar nou precies het probleem zit, de olie komt ergens van de achterkant……… Ben benieuwd! Jullie horen het.
Kan trouwens niet zeggen dat de olie echt rood was. En zoals ik hydraulische olie ken is het ook dunner dan wat er nu uitkwam. Leek echt op motor olie, alleen als je dan de hoeveelheid olie zag die over me blok heen zat, kwam niet overeen met me olie peil, want die zou dan zo ongeveer nul geweest moeten zijn.Ik geloof dat er toch enige rectificatie nodig is; Nu blijkt er dus wel een composiete pakking op te zitten, met stalen ringen rond de zuigers. Hij heeft die stalen pakking wel gehad. Maar paste inderdaad niet, was een centimeter of 4 te kort. Morgen komt me ouwe heer me wagen ophalen om hem naar de garage te brengen. De lekkage die ik nu heb, lijkt uit de koppeling te komen. Maar voor de zekerheid laat ik er toch naar kijken. Dus het hele verhaal dat die kerel een prutser is, is absoluut niet waar. Ik ben in dit verhaal de prutser, die loopt te panieken.
Maar goed feit blijft dat ie op papier de verkeerde pakking heeft gearceerd. En dat me auto dus lekt is ook een feit. Wel raar want op de plek van de koppeling is ie niet geweest. Jullie gaan t horen van meorigineel gepost door CommoCruiser
Aanhaalmomenten van het small en big block zijn inderdaad iets verschillend :Small Block : 25 Nm, 90, 90, 90 en 45 graden
Big Block : 25Nm, 90, 90, 90 en 15 gradenEn voor 1250 euro mag hij zeker wel in orde zijn, ja.
Dan heeft ie de aanhaalmomenten gebruikt voor het big block. En dat is zoals ik net geleerd heb de goede
Er zit nu dus 100% zeker een stalen pakking op: PK4827
AC5460 REINZ 1/98 staal.Dit heb ik vanaf het papier wat ik terug heb gekregen van die garagist.
Daarboven staat weer Autotools Copyright (c) 1999-2007 Nohau systems B.V.Is overigens dezelfde info als Hbase
hij had het ook over andere aandraai momenten van de kopbouten.
Ben eigenlijk een beetje bang dat ie op de een of andere maniet in verwarring is gekomen met een 125pk blok.
En het lastige is ook dat die kerel 175km weg zit. zit in de Lier en ik hier in de buurt v eindhoven. Ga m morgen middag nog maar eens bellen. Wil toch eigenlijk wel dat me auto in orde is voor €1250,-Nou na het lekke koppakking verhaal is ie dus naar een garage gegaan.
Toen werd ik gebeld, nadat ie had gekeken dat er meer met me motor gerommeld was. Dat ie al een keer verkeerd gerepareerd was. Dat er een composiete pakking tussen zat en er volgens hem vanaf 01-98 een metalen pakking gemonteerd diende te worden. Die spullen heeft ie toen ook aan de hand van hbase besteld. Daarbij kwam dat me kop ook gescheurd zou zijn omdat alle 4 de cylinders vol water stonden.
Maar sinds ik m dinsdag heb opgehaald is er alweer wat water uit me resevoir weg. En de temp op de snelweg ligt ook ronde de 90graden ipv de 85 die die voorheen aangaf. En dan erbij genomen dat me blok nu onder de olie zit wat voorheen ook niet was en dat ie ook plasjes achterlaat op straat wat ie voorheen niet deed, heb ik mijn twijfels aan de pakking. Vandaar dat ik me tot jullie wendt, de mensen die verstand van Opels hebben.okee,
maar als je kijkt bij hbase snap ik wel wat er mis is gegaan.
Als je zoekt op mijn kenteken: TTLH09 zie je de pakkingen. En dan afgaande op de info die erbij staat heb ik dus de verkeerde pakking nu. En dat zou dus ook het natte blok verklaren. De temp. die rond de 90graden staat ipv 85? Het, toch weer afgenomen waterpeil.
Of wordt ik nu gewoon paranoia?De bovenste heb ik inderdaad En dat is dus met de metalen pakking niet de goede combinatie?!
origineel gepost door wim-v6
Ik hoop niet dat ze die na 98 pakking geplaatst hebben.Die zal inderdaad van een X18XE1 zijn, en dat is een HEEEELLLLLEEEE andere motor.
de pakkingen verschillen te veel om voor eenzelfde motor te zijn.
Willem
Die zit er dus wel op. Is er ook een zichtbaar verschil tussen een X18 E1 en X18 E?
En hoe zit het met de koppen? Komen die wel overeen, want daarvan weet ik niet welke er nou opzit?
Schoonpa belde zojuist, waren we gister ff geweest en nadat ik weg was lag er een olie-achtig vlekje op de grond. Gelijk hier ook ff gekeken en ook hier wat nattigheid op de grond. Olie peil is nog wel okee, alleen heb ik het idee dat er toch wat koelvloeistof uit is………
En me blok zit ook behoorlijk onder de smut aan de rechterkant (als je er voorstaat).
Morgen die knakker maar weer bellen.Okee???
Volgens mij heb ik nu dan de eerste pakking. Maar is dat ook aannemelijk? Wat is het verschil tussen een big en een small blok.
er zijn ook Compleet Metaal koppakkingen, maar die zijn vaak voor turbo motoren.
Nou als je inderdaad bij Hbase kijkt zie je dat vanaf januari 98 een andere pakking gebruikt wordt. En dat is ook wat die garage-houder mij vertelde. Als je daar ook kijkt lijken de pakkingen ook niet op elkaar. Er schijnt nu dus een “ijzere” pakking in te zitten. Wat hij ook zij is dat de aandraai momenten van de bouten anders zouden zijn. Nu heb ik daar al helemaal geen bal verstand van dus kan ie me alles wijsmaken.
Nee alles is vervangen ondertussen. Houdt weer netjes zijn koelvloeistof vast. Temp blijft onder de 90 graden.
Dus nu hoop ik dat ie het voorlopig goed blijft doen.Ja ik weet het van die distributieriem. Maar heb me ook een beetje door die verkoper gek laten maken vorig jaar door te geloven dat ie net vervangen was……….
Maar van die ontsteking leek mij ook al sterk, heb er ook nooit iets van gemerkt, liep juist als een zonnetje
En ja we zijn nog wel naar Drenthe geweest, had de auto van me zussie geleend. Wel ff heel wat anders hoor een FIAT Tempra. Maar het heeft ons wel uit de brand geholpen.O en zit net ff op Hbase te kijken m’n verwarmingsklep lekte, althans daar kwam de stoom uit toen de motor kookte….
He forcemaple,
Allereerst nog welkom hier!
Ik heb je vraag gelezen hier op t forum en ik heb een vergelijkbaar probleem
bij mijn vectra b. Nou vroeg ik me af of door het vervangen van de rubbers het probleem op gelost was bij jou.
Scheelt namelijk niet nogal wat een tientje of weet ik hoeveel voor nieuwe schokbrekers.grtz ook uit braboland
Ik denk dat ik er maar van ga afzien.
keek laatst naar me speakers achter. Die kunnen me versterker niet hebben. Moet dus eerst op zoek naar een leuk setje voor achter van 200+ watt denk ik.
Maar een ieder iig bedankt voor de reakties -
AuteurBerichten