Onderstel Astra Sport Edition II ’02 vs Vectra sport ’98

Forumindex Forums Modellen Astra Onderstel Astra Sport Edition II ’02 vs Vectra sport ’98

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247886
    scirocco92
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2007

      Hallo Opel vrienden,

      Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een ander autootje.
      Nou heb ik een Astra 2.2i gezien in de sport edition II uitvoering.
      Wat ik me afvroeg, is dit onderstel net zo plankhard als die van mn vec sport.
      Want op zich bevalt dat wel, maar een klein beetje meer veer comfort zou ik toch wel op prijs stellen.

      Wat zijn verder eventueel dingen waar opgelet dient te worden bij een 2.2i motor??

      #18009201
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        motorisch willen de ketting spanners nog wel eens problemen geven

        #18009202
        scirocco92
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 February 2007

          oke en om de hoeveel dienen die spanner vervangen te worden. Hoe weet je of die nog vervangen dienen te worden?

          #18009203
          OscaR-16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 May 2009

            @scirocco92 wrote:

            oke en om de hoeveel dienen die spanner vervangen te worden. Hoe weet je of die nog vervangen dienen te worden?

            Als jij goede olie gebruikt, en altijd dezelfde olie erin mikt, zal dit probleem niet zo gauw opduiken. mijn broer heeft een astra coupe, gekocht met 29.000km op de klok. deze heeft hij nu 4 a 5 jaar. heeft nu 122.000km op de klok en loopt nog altijd als een nieuwe. Wel elke 15.000km schone olie gehad.

            #18009204
            Bluns
              Lid sinds:
              24 December 2005

              Om even op het onderstel terug te komen.
              Die van een Astra is echt niet zo “sport” hoor.
              Hij ligt dan misschien wat lager als een andere Astra, echt meer stijfheid etc heeft het niet.

              #18009205
              scirocco92
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 February 2007

                @Bluns wrote:

                Om even op het onderstel terug te komen.
                Die van een Astra is echt niet zo “sport” hoor.
                Hij ligt dan misschien wat lager als een andere Astra, echt meer stijfheid etc heeft het niet.

                Oke dan, want die van de vectra is echt wel hard hoor, wel lekker als je op een vlakke weg rijdt, maar elke bobbeltje voel je. En dat mag van mij wel iets minder.
                Dus dan zou een Assie uitkomst biede. En de vrouw wil een hatchbackie.

                #18009206
                Bluns
                  Lid sinds:
                  24 December 2005

                  Vectra heb ik nooit meegemaakt.
                  Maar mijn Astra G (opc) gaat binnenkort omlaag met sportdempers etc.
                  Vooral omdat ik m echt “soft” vind afgeveerd.

                  #18009207
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Vectra En Astra is in beleving even hard. Als je de vec gewend bent. Is het zelfde idee als bij een G enkel wat lager veel meer is het niet.

                    #18009208
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Vectra’s zijn een stuk stugger als Astra-G’s Sport editions, tenminste dat is mijn ervaring..

                      Willem

                      #18009209
                      scirocco92
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 February 2007

                        So nou das lekker dan, is me versnellingsbak naar ze grootje. Geschatte kosten €400 euri’s. Dan daarbij dat ie volgende maand voor de APK zou moeten.
                        Dat is dus einde vectraatje. Ik ga er dat geld niet meer instoppen en dus op zoek naar iets anders. En dat hoeft voor mij niet per se een slopel te zijn……..
                        Maar in ieder geval bedankt voor jullie reakties. Mocht er iemand interesse hebben in een vec uit 98 met een gammele bak…….. Send me a mail. De auto rijdt nog wel gewoon hoor.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.