Zelf achter wiellagers vervangen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Zelf achter wiellagers vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17675366
    sw_reijnders
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 October 2005

      nee tuurlijk niet :D

      die zijn zo van het internet te plukken :angel

      zo heb ik Opel TIS 2009, Autodata 2009 en dus EPC waar ik niks van snap :hmmz

      en Opcom natuurlijk niet te vergeten :wors

      #17675367
      forcemaple
        Lid sinds:
        21 May 2010

        Ja dat leek me ook al niet echt het geval :D, aangezien je zoveel torrents kunt vinden.:P
        Ik was nieuwsgierig en heb epc es “bekeken”, maar vraag me af wat je er als particulier aan hebt.
        Je kant weliswaar onderdelen opzoeken, GM nummers vinden wat misschien handig is als referentie.
        Het wel zou interessant zijn om de prijzen op te zoeken van onderdelen, maar daarvoor moet je zijn aangesloten bij een DMS, en dat lijkt me als particulier niet mogelijk, of je loopt risico’s, maar misschien heb ik het mis:hmmz
        Waar gebruik jij al die applicaties voor sw ?:)…

        Trouwens, dat opcom he…dat is toch software waarmee je met je laptop allerlei codes van je auto kan uitlezen? Daar heb je dus ook zo’n usb kabel bij nodig…maar kan je daar bijvoorbeeld ook de waardes van bijvoorbeeld de sensoren je bandenspanning veranderen? ik bedoel dat een melding van een te lage bandenspanning pas bij 2,4 bar ofzo verschijnt ipv bij 2,6?

        grtz uit broabant:thumbup

        #17675368
        scirocco92
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 February 2007

          He forcemaple,

          Allereerst nog welkom hier!
          Ik heb je vraag gelezen hier op t forum en ik heb een vergelijkbaar probleem
          bij mijn vectra b. Nou vroeg ik me af of door het vervangen van de rubbers het probleem op gelost was bij jou.
          Scheelt namelijk niet nogal wat een tientje of weet ik hoeveel voor nieuwe schokbrekers.

          grtz ook uit braboland

          #17675369
          forcemaple
            Lid sinds:
            21 May 2010

            origineel gepost door scirocco92
            He forcemaple,

            Allereerst nog welkom hier!
            Ik heb je vraag gelezen hier op t forum en ik heb een vergelijkbaar probleem
            bij mijn vectra b. Nou vroeg ik me af of door het vervangen van de rubbers het probleem op gelost was bij jou.
            Scheelt namelijk niet nogal wat een tientje of weet ik hoeveel voor nieuwe schokbrekers.

            grtz ook uit braboland

            Hoi Scirocco,
            Ik heb alweer een tijdje geleden naar aanleiding van een tip op dit forum zowel voor als achter de stabilisatierubbers vervangen. In eerste instantie dacht ik dat het probleem van dat tokkelgeluid hierdoor opgelost was. Het getokkel was een stuk minder, dus het is zoieso niet voor niets geweest. Bovendien waren de rubbers ook versleten, waardoor de stabilisatiestang speling had. Maar ondanks het vervangen van de rubbers hoor ik toch nog regelmatig een irritant tokkelend geluid, het lijkt van de rechtsvoor te komen maar ik kan niks vinden. Ik heb de wiellagers laten nakijken en ook die zijn niet versleten. Schokbrekers zijn ook ok.
            Het lijkt trouwens wel dat de weerstemperatuur invloed heeft op het getokkel. De ene keer tokkelt het onderin bij het minste of geringste, en op andere momenten lijkt het volledig verdwenen. Wel frustrerend trouwens, want ik denk er aan om mn vectra te verkopen. diesel rijden is voor mij eigenlijk te duur geworden. Maar ja, als iemand een testritje wil maken, dan is dat getokkel natuurlijk funest.

            Ik zou als ik jou was zoieso es checken of je rubbers niet versleten zijn, als dat zo is zou ik ze voor die paar euries zoieso vervangen.

            Succes.

            #17675370
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              bij m,n b vec
              zat er wat spelling op de kogelgewrichten
              in de stangetjes naar de voorste stabilisator
              dat gaf ook zo,n irritand geluid

              nu weet ik niet eens of de c vec die stangetjes ook heeft;)
              heb nog geen c vec dus heb daar ook nog niet aangesleuteld

              maar je zou eens kunnen kijken;)

              #17675371
              forcemaple
                Lid sinds:
                21 May 2010

                origineel gepost door louwe 16 klepper
                bij m,n b vec
                zat er wat spelling op de kogelgewrichten
                in de stangetjes naar de voorste stabilisator
                dat gaf ook zo,n irritand geluid

                nu weet ik niet eens of de c vec die stangetjes ook heeft;)
                heb nog geen c vec dus heb daar ook nog niet aangesleuteld

                maar je zou eens kunnen kijken;)

                ja klopt, die stangetjes heeft een c ook. Die zijn eenvoudig zelf te vervangen.

                Gr. Eric

                #17675372
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  origineel gepost door sw_reijnders
                  nee tuurlijk niet :D

                  die zijn zo van het internet te plukken :angel

                  zo heb ik Opel TIS 2009, Autodata 2009 en dus EPC waar ik niks van snap :hmmz

                  en Opcom natuurlijk niet te vergeten :wors

                  haha Mijn Op-Com is onnofficieel inderdaad,

                  Maar heb wel een ORIGINELE EPC welke nog op de PC moet komen. (op origineel CDtje dus)

                  #17675373
                  Opel4all
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 August 2006

                    [/quote]

                    haha Mijn Op-Com is onnofficieel inderdaad,

                    Maar heb wel een ORIGINELE EPC welke nog op de PC moet komen. (op origineel CDtje dus) [/quote]

                    Hallo,

                    Ik heb ze ook Origineel, de TIS en de EPC :D

                    Op-Com heb ik niet, maar wel bijna een MDI ;)

                    Groetjes, Joche

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.