Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaringdeskundige ben met een astra-h, maar over een easytronic versnellingsbakheb ik nou niet de meest positieve verhalen gehoord! Met de motor an sich is weinig mis. Qua stroringsgevoeligheid zou ik verder zoeken naar een exemplaar met een handbak.
Nette wagen, Net als mij ook een Young.
En inderdaad zeer zuinig, rijd 130km per dag snelweg met mijn f en rijd met dit weer 1:17 met een vlotte rijstijl (140kmh)
Veel veilige kilometers gewenst:)Trouwe beestje:
Auto: Opel Astra F Young
Bouwjaar: 1994
Motor: x16sz 71pk
Km. Stand: 143.000
Blijft in bezit maar wordt deze zomer ontlast door een nieuwe ** :o Polo Highline 1.2TSi 105pkAuto: Opel Astra G Edition
Bouwjaar: 2002
Motor: z16se 85pk
Km. Stand: 33.000Beste Wensen iedereen, en veel schadevrije Opel kilometers toegewenst!
Greetz
12 december 2009 om 15:54 In reactie op: astra g foto's nieuwe subwoofer, velgen gezocht!!! #17564746Plaatje bij het praatje:
Was inderdaad op de lange baan, met de hele weg 125 op de teller en anticiperend en vlotjes rijden. Ik geloof dat er iets meer dan 26l in ging.
Ben niet de enige op dit forum die dergelijke verbruiken realiseert, ook Tim_j (?geloof ik) haalt van deze verbruiken met zijn x16sz. 1:10 moet je erg je best doen!Ben ook zeker wel met Willem eens dat bv een z16xe of z18xe eenvoudiger en zuiniger van zijn plek zal komen.
Even op Spritmonitor.de gekeken: 41 z16se’s over 976.744km hebben een gemiddeld verbruik gereliseert van 7,85/100km: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/322-Astra.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2002&constyear_e=2003&power_s=62&power_e=62&gearing=1&esearch=1
12 december 2009 om 14:56 In reactie op: astra g foto's nieuwe subwoofer, velgen gezocht!!! #17564744In de astra-F ligt nog een 1.6 met singlepoint injectie. In 2 varianten, de x16sz met 71 pk en de x16szr met 75 pk. De G is ook nog geleverd met een x16szr. In 2001 heeft deze plaatst gemaakt voor een multipoint injectie variant met 85pk, de z16se.
Ik bezit ook een astra F met een x16sz. De auto is een kleine 100kg lichter dan de G en heeft 14pk minder. Toch is de G aanzienlijk vlotter te noemen. De G is ook uitgerust met een close-ratio bak, dat maakt ‘m ook wat vlotter. De F heeft ellenlange versnellingen en is daardoor wat futlozer (3000rpm bij 130kmh). Verbruik van de F is echter fenomenaal. Op een retourtje Maastricht (500km) heb ik laatst 1:19 gehaald, met 125 op de teller)12 december 2009 om 09:55 In reactie op: astra g foto's nieuwe subwoofer, velgen gezocht!!! #17564742Sinds 2006 ben ik ook in het bezit van een Astra G z16se. Ik rij 130 (waarvan 90 snelweg) kilometer dagelijks woon-werk verspreid over deze en mijn andere Astra. Ik kan me dan ook niet echt vinden in de onderstaande quote:
motor is TE LICHT voor de auto
Geheel mee oneens. Auto komt zowel in de stad als op de snelweg goed mee. Even inhalen op de snelweg is zo gepiept. Ik rij vrij stevig door en mijn BC staat op 6,6/100km. Komt overeen met een dikke 1:15. Dit staat gelijk met mijn berekeningen.
Nazoemen van de auto heb ik ook!
14 november 2009 om 01:03 In reactie op: Nog iemand op zoek naar Astra-F onderdelen *niet voor gevoel #17549944origineel gepost door Jerremy
ohw, O.K. ja Kadett-C of Manta is ook leuk !
Nee, je moet je wagen niet voor een habbekrats wegdoen idd.
Een Astra met 1.6i is echt nog wel wat waard, in die zin, zeker in deze tijden. Betrouwbaar en zuinig..Ten eerste complimenten over je astra! Echt een topding zo te zien:o
En het is inderdaad zo, de f-serie is een van de meest betrouwbare serie die Opel ooit heeft gemaakt. Ik durf er dan ook mijn hand voor in het vuur te steken dat 70% van de auto’s die op de sloopfoto’s staan nog enkele tonnen kunnen draaien, met een laag benzineverbruik! Laatst met een “zuinige en schone” Civic Hybrid gereden: volgens de computer 7,5l/100km bij 120km/h, dat doen deze astra’s beter!
Hoezo slooppremie is beter voor het milieu….
:cryorigineel gepost door wim-v6
die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.
Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.
Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.
dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede
Dit probleem is zelfs bij opel bekend.
Zo’n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.
Succes met de reparatie
Willem
Aha, interessant. In het verleden ook gemerkt dat deze auto’s erg lange versnellingen hebben. Ook mijn F heeft daar nog last van. Ik vind het wel lekker, maar het blokje moet inderdaad niet te weinig toeren draaien, liever een tandje terug
origineel gepost door tim_j
Fresh/frisco uitvoering?.
Nee, deze Astra is een zogenaamde “Young” uitvoering.
Astra-f 1994 X16SZ 135.000
Astra-g 2002 Z16SE 29.000:)origineel gepost door OPC Turbo
Nog even een tip van mij,X20DT* soms alleen programmeren, soms draadje trekken en programmeren
andere motoren zowel benzine als diesel (motorcode beginnende met een Z (motoren met een elec. gasklep dus)) is het soms ook een kwestie van programmeren of een draadje trekken en een koppelingsschakelaar monteren)
Maar een fabrieks ECU ondersteunt soms geen CC een vervangings ECU echter altijd wel dat kan je zien bij de varianten configuratie met de Tech2 bij de dealer.
En als je helemaal 0,0 voorbereiding hebt… het grote geheim van Opel en John Gold! hier komt ie… je kan een John Gold CC rechtstreeks op je Opel hendel aansluiten ZONDER interface! (alleen niet bij een Corsa C of daarop gebaseerd spul omdat die met een soort can signaal werken)
Als ik de beschrijving kan vinden zet ik hem hierop! gewoon een kwestie van de 4 draden van de Opel hendel op de draden van de John Gold aansluiten…
Zelf gedaan bij een vriend zijn auto en het werkt al 2 jaar perfect zonder storing…
Heel interessant! Mis de CC heel erg in mijn f’je als ik uit mijn g kom. Mss dus nog mogelijke om mijn X16SZ te voorzien van CC:thumbup:wors
het is inderdaad afhankelijk van de temperatuur. Is een voorkomende Opel kwaal.
Heb bij mijn F ook last van gehad.
Heb er laatst maar een nieuwe cilinder in gezet. Toen waren de problemen voorbij:thumbupOpgegeven topsnelheid van een 1.6szr is 170km/h, tel daar een kilometerteller afwijking van 10% bij op, dan zit je al aan die 190km/h.
Als jij 170 op de teller haalt, dan zijn dat geen 170 echte kilometers. Dat zijn er dan 160 of zelfs minder.Heb je andere velgen gemonteerd? Zodat de kilometerteller afwijkt?
Luchtfilter schoon?Chiptunen is geen optie voor dit blok.
Mischien dat je met een andere uitlaat een een green inlegfilter wat pk’tjes meer eruit haalt.
Dan nog is het de vraag of de kosten de pk winst waardig zijn.Trouwens, 170 moet hij makkelijk halen!:hmmz
Ik krijg met gemak 190 op de teller.Origineel gepost door corsa_b_graffitshadow
sow weer ff op het forum…runnerf.. van jou leer ik niet zo heel erg veel.
Tof, Thnx:thumbup
Volgens mij hadden we ons er al bij neer gelegd, zie ook geen meerwaarde om er nog inhoudelijk op in te gaan:)
Origineel gepost door corsaboy
ja en dan moet je je eigen reactie’s ook ff terug lezen vriend..Heb ik gedaan vriend
Maar paar dagen terug was ik een debiel die jou moest overtuigen.
Heb ik jou ooit voor een debiel uitgemaakt?
Respect staat bij mij hoog:fy1Als ik bepaalde info geef dan heb ik mijn huiswerk gedaan. Klaar..
Niet anders voor mij…
En daar kan oneenigheid van komen.:DMaar goed verschil is nu duidelijk..
Er zijn ook 8v ecotec blokken..Lang leve het forum:jerry
Maar je bent wel heel erg snel overstag gegaan..
Want je was zo zeker van je zaak..Klopt, maar moet ik dan blijven volhouden terwijl de rest van de wereld het tegendeel bewijst?!:hmmz
Ik vind het ook allang prima zo hoor! Kan er ook niet echt mee zitten.
Maar respecteer elkaar’s mening en denkwijze! Iedereen heeft immers dezelfde goede bedoelingen op het forum.EcoPECH geldt BTW niet voor de 8v’sking:;)
Origineel gepost door corsa_b_graffitshadow
je zult maar trots zijn op jezelf.zeker ook kleuren blind.
deze site is groen met oranje……
Mocht je op mij doelen, ook ik snap je post niet.
Vind de reacties ook vrij stug. We zijn hier toch op een forum om te leren van elkaar?!
Ook ik ben een mens en kan ook fouten maken.To the point: Ik was altijd van mening dat alleen de 16v’s ecotec blokken waren. Daar staat het namelijk ook immens groot op de kleppendeksel. Op de 8v’s staat dit niet vermeld. Ook op mijn laatste z.16se stond alleen Opel, geen ecotec.
Maargoed als die X in de motorcode aangeeft dat het om een ecotec gaat heb ik weinig meer in te brengen…:thumbupBTW, wat is er mis met trots op jezelf zijn:D;)
Origineel gepost door corsa_b_graffitshadow
achja noem jij alles alle 8 kleppers niet ecotec.wij weten dat het anders zit.
groeten ruud
Prima joh! even goede vrienden.:jerry:jerry
Ik weet (en velen met mij) inderdaad dat het anders is:thumbupDus jij vind alle motoren die voldoen aan de D3 en D4 emissienormen ecotec’s?
Ik ben nog niet overtuigd dat het een ecotec is! Probeer me te overtuigen;)
Ben ik de enige die hier zo over denkt?
Dit betwijfel ik ten zeerste!
Ik weet bijna wel zeker dat dit nog geen ecotec was.
Dat waren de latere 16v’s.
Ik heb in mijn astra’s een x1.6sz en een z1.6se liggen en dit zijn allebei geen ecotecs.Bekijk dit maar eens:
http://en.wikipedia.org/wiki/EcotecOrigineel gepost door 8klapper
Het is sowieso geen ecotec.Idd.
Volgens mij heeft de 1.4nz een verdeler en rotor.
De 1.6sz heeft elektronische DIS ontsteking.Ik heb ook veel intresse voor mijn F (TID)
Ook al is het alleen de snelheid!Hoe staat het met het project?
-
AuteurBerichten