sleutel niet te draaien in contact

Forumindex Forums Modellen Astra sleutel niet te draaien in contact

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210410
    rverspeek
      Lid sinds:
      29 June 2009

      Hallo allemaal, ik heb een astra G hatchback uit 2002. Sinds vanmiddag kan ik hem niet meer starten doordat de sleutel niet meer te draaien is. Hij gaat wel het contact in en uit, en stuurslot zit er ook niet op, maar de sleutel is geen mm te draaien, niet eens naar stand I. Met een tang krijg ik hem er wel doorheen. Is dit een kwestie van een palletje vervangen? of moet er een heel nieuw slot in? vrees van wel.. maar zal wel prijzig worden. Ideeen/suggesties? Alvast bedankt!

      #17492812
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Toevallig had ik dit gisteren ook !

        Wat bij mij werkte :
        – sleutel uit het contact
        – alle deuren dicht
        – deuren met de afstandsbediening op slot doen
        – deuren met de afstandsbediening weer openen
        – sleutel in het contact doen en hij werkte weer !

        Begreep van een Opel monteur dat het een veel voorkomende kwaal is (vooral bij de Vectra B)
        Mocht bovenstaande optie niet helpen zit je denk ik toch aan een heel nieuw contactslot vast :(

        Gr. Arjan

        #17492813
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          idd heeft met de warmte te make, heb vroeger in de garage ook eens een paar astra g’s gaan halen die bij warm weer niet wilde starte daar de sleutel niet rond kon.

          #17492814
          runnerf
            Lid sinds:
            16 February 2006

            het is inderdaad afhankelijk van de temperatuur. Is een voorkomende Opel kwaal.
            Heb bij mijn F ook last van gehad.
            Heb er laatst maar een nieuwe cilinder in gezet. Toen waren de problemen voorbij:thumbup

            #17492815
            danny opel
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Bij mijn G is het juist als ik de sleutel na een rit uit het contact wil halen.
              De sleutel komt er wel uit maar contact en radio enz blijft dan gewoon aan.
              Met veel gerommel lukt het dan om het contact uit te krijgen.Idd alleen als het erg warm weer is.
              Iemand hier een oplossing voor??

              #17492816
              jan0405
                Lid sinds:
                15 December 2009

                wat een boulshit man ik heb het gisteren gehad,, en heb 3 andere astra rijdes gesproken en die reden al langer dan 6 jaar die auto :S nergens last van 6 zomerss niet. en ik maak het nou ook ineens mee het gaat om het draai mechanische niet over deuren op slot en open… ben totaal 3 uur bezig geweest met het slot.. grafiti erin en prakke met je sleutel net zo lang tot je een draai gevoel krijgt aan die sleutel en dan nog meer grafitti erin douwe… en als je dat niet hebt kan je proberen met een hamertje een tikje te geven of het mechanische iets terug schiet,,, want als je je sleutel eruit haalt schiet er iets mee! en als dat blijf zitten draait het niet meer :) en het was 16 graden en deed ie het ook niet en op 28 graden ook niet haha en snachts ook niet dus warmte? heeft te maken met het smeren.. maar ik ga toch een nieuwe kopen ^^

                groetjesss

                #17492817
                jan0405
                  Lid sinds:
                  15 December 2009

                  hee als het temperatuur zou zijn zou heel nederland last hebben met iedere auto exl de auto’s met z’n key start sleutel

                  #17492818
                  red-bull
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    hallo,

                    enige oplossing:

                    1 kappen van het stuurhuis verwijderen.

                    2 handel verwijderen van de ruitenwissers.

                    3 nu kan je van bovenaf het contactslot zien zitten en zie je bovenop het slot aan de achterzijde een pinnetje zitten die je in kan drukken.

                    4 zet je sleutel in het contact en draai deze 1 of 2 klikjes en druk dan het pinnetje in , nu schiet het slot eruit.

                    5 maak het slot schoon met remmen reiniger of iets vergelijkbaars en heel belangrijk blaas deze daarna schoon en droog met lucht.

                    6 spuit het slotje aan de buitenzijde een beetje in met teflon spray (dit trekt in de bewegende delen) maar niet rechtstreeks in het slot!!

                    7 stop het slot nu weer terug in het stuurkolom en druk het zwarte blokje rechtsonder naar beneden en je kunt het slot verder duwen tot het weer vast klikt .

                    8 nu moet het weer soepel gaan .

                    9 bouw nu alles terug in omgekeerde volgorde .

                    spuit als je hier last van hebt geen olie of andere spray in je slot dit verergerd het alleen maar .

                    het vuil gaat dan klonteren en blijft dan kleven tussen de slotpennetjes binnenin .

                    mvrg Rob

                    #17492819
                    Mark16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 February 2005

                      Heb het de laatste tijd ook veel dat als ik de sleutel uit contact trek dat de radio etc. aanblijft. Auto kan ook niet op slot dan.

                      Heb er al een paar keer WD40 ingespoten maar dat had ik dus beter niet kunnen doen?

                      Voel er weinig voor om het hele slot uit elkaar te trekken eigenlijk. Wat kost een nieuw slot?

                      #17492820
                      Astraman
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 July 2004

                        Mag toch in me handjes klappen dan, na 2,5 ton en 12 jaar geen problemen. En ben er vaak zat mee in italië geweest waar het nog wel wat warmer word. Is er een modellen reeks die er meer last van heeft dan een andere??

                        #17492821
                        red-bull
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          hallo,

                          je kunt wel een nieuwe kopen , maar die moet er op de zelfde wijze uit en weer in .

                          daar schiet je dus niets mee op……

                          mvrg Rob

                          #17492822
                          KERNI
                            Lid sinds:
                            28 August 2004

                            Dat zelfde heb ik vorige week gehad, nieuw slot besteld klaar.
                            Vectra B 98.
                            Reden ? heel gewoon slijtage !
                            Gr.kerni

                            #17492823
                            polderboer
                              Lid sinds:
                              13 June 2010

                              Nu heb ik nog een vraag nav dit onderwerp.
                              Ik had dus gisteren hetzelfde probleem en na lang knooien draaide de sleutel eindelijk weer.
                              Dus ik dacht: meteen dat contactslot eruit en even starten met een metalen strip.
                              Want mijn auto stond nog in de betaald parkeren zone hier dus hij moest daar weg zodat ik maandag een nieuw slot kan halen en plaatsen.
                              Alleen nu viel tijdens dit kleine stukje rijden heel even de stroom weg en toen ik de auto geparkeerd had rook ik een schroeilucht.
                              Wie weet wat dit kan zijn?
                              De radio en fan enzo werkten ook niet maar dit komt omdat ik de sleutel niet helemaal ingedrukt kon houden.
                              Wie o wie weet wat er gebeurt kan zijn??:hmmz

                              #17492824
                              ZafirA2002
                                Lid sinds:
                                27 July 2009

                                Hoeveel kost zo’n cilinder/ arbeid (vervangen bij slijtage/ schoonmaken) bij de dealer?
                                Mijn Zafira A doet ook moeilijk!

                                #17492825
                                rick-poeldijk
                                  Lid sinds:
                                  27 July 2010

                                  origineel gepost door polderboer
                                  Nu heb ik nog een vraag nav dit onderwerp.
                                  Ik had dus gisteren hetzelfde probleem en na lang knooien draaide de sleutel eindelijk weer.
                                  Dus ik dacht: meteen dat contactslot eruit en even starten met een metalen strip.
                                  Want mijn auto stond nog in de betaald parkeren zone hier dus hij moest daar weg zodat ik maandag een nieuw slot kan halen en plaatsen.
                                  Alleen nu viel tijdens dit kleine stukje rijden heel even de stroom weg en toen ik de auto geparkeerd had rook ik een schroeilucht.
                                  Wie weet wat dit kan zijn?
                                  De radio en fan enzo werkten ook niet maar dit komt omdat ik de sleutel niet helemaal ingedrukt kon houden.
                                  Wie o wie weet wat er gebeurt kan zijn??:hmmz

                                  Dit had ik met mijn vorige auto ook, alleen als je de sleutel erin drukt gaat de radio aan toch?

                                  Bij mij was het het contact niet meer goed en hebben toen een andere constante plus naar me radio en airco getrokken en toen had ik er geen last meer van. en goedkoper als nieuw contact:thumbup

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.