Chip tuning1.6 8 klepper uit 1997

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Chip tuning1.6 8 klepper uit 1997

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206522
    noname
      Lid sinds:
      15 January 2008

      Ik hoop dat dit de goede plaats is om mijn vraag te droppen.
      Vaak heb ik het internet afgeschuimd naar chiptuning voor mijn astra

      Daar de astra 1.6 uit 1997 enorme lange versnellingen heeft en maar 75 pk tjes vind ik het ding als het om accelereren gaat niet geweldig. Daarvoor had ik een kadet met dezelfde motor, maar die was lichter en had andere overbrenging.
      de kadet liep op de teller 190 en de huidige astra komt niet of nauwelijks aan de 170. Niet fijn in duitsland, of in bergachtig gebied of met aanhanger..

      Maar waar het om gaat is chiptuning. Ik kan voor deze motor niks vinden. Ik ben geinteresseerd of het koppel en het vermogen wat is op te krikken.

      WIE ??? !!!!!!!

      #17384770
      jeroenbreuer
        Lid sinds:
        28 September 2004

        Dan betaal je 500 euro voor maar een magere 8 pk extra ?? Meer zal er niet uit komen…..

        Verkoop dan de auto en leg 500 euro bij voor examplaar met een sterkere motor!

        #17384771
        runnerf
          Lid sinds:
          16 February 2006

          Chiptunen is geen optie voor dit blok.

          Mischien dat je met een andere uitlaat een een green inlegfilter wat pk’tjes meer eruit haalt.
          Dan nog is het de vraag of de kosten de pk winst waardig zijn.

          Trouwens, 170 moet hij makkelijk halen!:hmmz
          Ik krijg met gemak 190 op de teller.

          #17384772
          noname
            Lid sinds:
            15 January 2008

            Al met al kom ik tot de conclusie dat kosten baten niet zinvol zijn en dat ik beter kan investeren in wat extra PK’s op het moment dat ik een nieuwe aanschaf.

            Dank voor de ideeen enne, ook bij een vlogende kan ik iets doen met uitlaat en filters…. dus dat idee is ook niet weg.

            #17384773
            noname
              Lid sinds:
              15 January 2008

              origineel gepost door runnerf
              Chiptunen is geen optie voor dit blok.

              Mischien dat je met een andere uitlaat een een green inlegfilter wat pk’tjes meer eruit haalt.
              Dan nog is het de vraag of de kosten de pk winst waardig zijn.

              Trouwens, 170 moet hij makkelijk halen!:hmmz
              Ik krijg met gemak 190 op de teller.

              Je schrijft me dat een 1.6 8 klepper makkelijk 190 op de teller haalt… dat deed in het verleden mijn kadett wel, maar mijn astra met zelfde blok rijdt wind mee net aan 170….
              Enig idee?? Verder loopt hij as een zonnetje.

              #17384774
              runnerf
                Lid sinds:
                16 February 2006

                Opgegeven topsnelheid van een 1.6szr is 170km/h, tel daar een kilometerteller afwijking van 10% bij op, dan zit je al aan die 190km/h.
                Als jij 170 op de teller haalt, dan zijn dat geen 170 echte kilometers. Dat zijn er dan 160 of zelfs minder.

                Heb je andere velgen gemonteerd? Zodat de kilometerteller afwijkt?
                Luchtfilter schoon?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.