Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2012 om 18:04 In reactie op: Ritje naar Weener, Eindingd in een Drama die ANWB heet!! #17970249
klote dat die bak in elkaar is gelopen, sterkte met fixen.
bale dat je zolang hebt moeten wachten, misschien dachten ze bij de anwb wel, die staat daar mooi bij een benzinepomp eerst maar eens in de drukte de auto’s langs de weg ophalen…ik heb vandaag de vectra verkocht, dus trekhaak hoeft er niet meer onder.
heb hem nog wel liggen is nu te koop.ziet er netjes uit, veel plezier ermee.
ik kan me vergissen, maar meen dat toen ik 2.5 jaar geleden naar een vectra zocht deze ook te koop stond op marktplaats.
toen was ie snel verkocht en kreeg ik niet de kans de auto te bezichtigen.
daar baalde ik toen van, was toen ook van een liefhebber stond er netjes gelikt bij.gelukkig dat het opgelost is iig.
weet je toevallig welke slangetjes kapot waren?
nee dat zit hem niet in de trekhaak maar in de auto.
de bevestigingspunten op de auto bepalen waar de trekhaak komt, en de plaats van het sleepoog bepaald of de trekhaak er bijna helemaal in moet of net een puntje.
bij mij moet ie er bijna helemaal in alleen past deze trekhaak niet omdat ie te breed is op de plaats van het sleepoog.
ik moet dus eigenlijk zoeken naar een trekhaak voor een station want die zal iets smaller wezen.hoe het dan komt dat bij mijn auto het sleepoog op die plaats zit snap ik dan alleen niet.
he ik zie nu pas je post.
zoals je zegt hoeft ie er bij jouw (sedan) er net een puntje in. en bij een station bijna helemaal.
ik heb een sedan maar moet ook de trekhaak er bijna helemaal in?
ik heb dus een trekhaak voor een sedan alleen die past bij mij niet, en ik moet dus opzoek naar een trekhaak voor een station?nou me broer heeft de auto gekocht en vandaag opgehaald.
hij is nog even gepoetst en ziet er nu gewoon weer als nieuw uit.
ik zal zo spoedig mogelijk eens een foto plaatsen.
volgens mij zitten er idd ook onderhoudsboekjes bij eens zien of dit een beetje recent is.
en daarnaast is een lease contract volgens mij 4 jaar en heeft ie waarschijnlijk de 1a2 jaar erna wel de nodige onderhoud gehad.en hoe wordt er gedacht over ex. leaseauto’s.
ik begreep dat de betreffende auto uit 2006 komt en 2 eigenaren heeft gehad, en komt orspronkelijk uit de lease.
denk dus dat ie 4 jaar in de lease heeft gezeten en daarna 1 tot 2 jaar bij een particulier.wordt het onderhoud bij een lease auto juist keuriguitgevoerd (omdat garages toch wel betaald krijgen) of moet je het anders zien en zijn de leasebakken vaak afgetrapt omdat het onderhoud niet voor eigen kosten is en je toch na 4 jaar weer een nieuwe uit mag zoeken.
bij de dealer ook te krijgen, heb er toevallig nog eentje liggen.
kwilde hem afdoppen toen bleek dat er al een pakking tussen zat.oke alvast bedankt voor de vele aandachtspunten en advies.
als je zoekt naar een astra h station zijn de meeste 1.6 motoren, daar kan je dan makkelijker eentje zoeken die je bevalt als de 1.4 of 1.8.
1.8 wordt hem waarschijnlijk zo wie zo niet, maar me broer heeft (bij ‘IVA’ in bleiwijk) een astra 1.4 gereden en dat beviel hem opzich wel.
deze komt alleen oorspronkelijk uit de lease en heeft nu 121dkm gelopen en was dus benieuwd naar de distributie.dat van de nokkenassen in de 1.4 had ik idd ergens gelezen hier op het forum, dus bij aanschaf gelijk de aanhaalmomenten van de desbetreffende bouten contoleren.
de kettingspanners van de distributie, zou je dat kunnen horen als deze aan vervanging toe is, of loopt de motor dan gelijk slecht als dit defect is?en tijdens het lopen van de motor de oliepeilstok eruit gehaald en toen ging de motor wel wat moeilijker lopen, kan dat voor problemen zorgen of is dat altijd wel een beetje het geval.
en zijn er naast de motor nog aandachtspunten aan onderstel roest etc.
groeten peter
ik heb geen verstand van foutcodes,
en de foutcode die jij noemt is heel anders als de codes die ik kreeg,misschien weet iemand waar je moet gaan zoeken met deze foutcode?
ik neem aan dat jij ook een x25xe hebt?
ik heb deze namelijk en heb de egr afgedopt met een pakking waar nog maar 1 gat inzit ipv 2, heeft nooit problemen gegeven en schoonmaken hoeft dan toch ook niet lijkt mij.
ben benieuwd wat hij bij jouw voor foutcodes geeft,ook goed op het schroefdraad letten op de ww, wil volgens mij na een keer los en vast draaien gauw beschadigd raken?
wat is de functi evan de egr, ik dacht een beetje uitlaatgassen terug naar het inlaat.
wat kan er dan defect aan raken dat je er problemen door krijgt, als dit niet nodig is en ook afgedopt kan worden?ja ik ben ook benieuwd, maar heb jij al wat vervangen of gedaan om het te verhelpen?
mooie velgen voor een mooie prijs :thumb
hoe wordt het aangegeven als je blokken op zijn, via het motorlampje?
nette wagen, die velgen eronder ook netjes.
succes met de wagen en reparatie nu…meestal als ik de auto start (bij koude motor) loopt hij eerst vrij hoog 2000tpm ofzo is ook wel verschillend. en gaat dan bij warmer worden van de motor langzaam zakken.
ik zat te denken aan een soort automatische choke?, alleen hij loopt dan vaak zo hoog dat ik kan wegrijden zonder gas bij te hoeven geven en dan vindt ik zelfs dat ie te hard rijd om een parkeervak uit te sturen, hij zakt dan dus ook niet bij belasten van de motor.nu heb ik pas een paar keer gehad, dat de motor juist moeilijk starte, ik moest de sleutel langer vasthouden dan normaal en klom dan langzaam in toeren tot stationair toerental, (dat was wel met koud vochtig weer).
net alsof er 1 of meerdere cilinders niet meehielpen en na een aantal keer rondgaan ineens wel.zou dit aan de bougie’s, kabels of bobine etc. (ontsteking) of juist aan een injector etc.(brandstof) kunnen liggen?
of zou dit net als voorgaande storingen ook te maken kunnen hebben met de lmm, gasklep etc.? misschien dat dit duid op iets specifieks.
een vacuum probleem is het volgens mij niet en de gasklep is ook schoon en carterventielatie is open.ik zou eigenlijk niet weten hoe oud de bougie’s zijn daarom zit ik daaraan te denken, als het iets me de brandstof toevoer te maken zou hebben is een injectie reininger dan een manier of is dat alleen maar rommel.
groeten Peter
wim ik heb toen ik woensdag bij jullie weg ging nog even onder de vectra van… (stond langs de straat) gekeken, maar daar zat de trekhaak ook door het sleepoog.
hier zit het sleepoog wel verder onder de auto dus is het weer anders, misschien ook verschil in b1 of b2.23 november 2011 om 18:17 In reactie op: Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra #17453042mooi dorp he, Berkel :D
kijk dat is toevallig, ik kom er laatst achter dat me achteruitrijlampen het ook niet doen.
zal wel hetzelfde euvel wezen.oke. heeft dus geen invloed op meer druk in het carter ofzo.
en als je nou een beetje van doorrijden houd en daarbij geregeld hoog in de toeren rijd, kan het peil dan beter op de min of op de max staan, of maakt dat geen reet uit?
-
AuteurBerichten