Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2010 om 05:51 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613765
Heb ook interesse in die olie restrictor.
14 maart 2010 om 18:47 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613723Ik heb gelukkig alles onder garantie gehad. Compleet geriviseerde motor en ook nieuwe turbo.
Heb er nu ook betere zuigers in dan die orginele prut :P
Dus ik moet er weer tegen kunnen.
En idd de LEH turbo is qua opbouw hetzelfde, heeft dezelfde problemen. Ze hebben alleen nog niet de km gedraaid om kapot te gaan ;)
Maar zoals al gezegd, het is zeker klote als je wat aan je OPC hebt.
@tijgetje57 als dadelijk je turbo vervangen is kun je er weer een tijd tegen. En heb je ook een goed excuus om er een paar pk’s bij te krijgen. Nooit weg toch!!!!13 maart 2010 om 17:39 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613708origineel gepost door martijn b.
wordt tijd voor topic over de heel veel goede zaken van de z20let…bij problemen (die overigens elke auto van welk merk dan ook heeft ) wordt de z20let in de pan gehakt en worden er uitspraken gedaan…..In duitsland rijden er heel veel van de z20let gepimpt naar 240-270 pk zonder een enkel probleem en zonder inwendige aanpassingen.
Ben een hele dag bij EDS geweest en heb veel info gekregen over de z20let.
let goed op als je een auto koopt….ruik je olie dan is er iets niet goed en blijf daar niet mee rijden tot dat je uit de garantie bent. De garage zal altijd zeggen …pakking en dat soort onzin. Weet dit helaas uit eigen ervaring.
CenE turbochargers leveren ook revisie turboos maar deze zijn even duur als een leh uit de uk.
zo dat ben ik even kwijt:hmmz
Ik wil ook niet perse de motor afkraken, zo bedoel ik het ook niet.
Maar de motor kent nu eenmaal veel problemen. Heeft geen zin om dat te ontkennen toch? Motor zelf, en ook de turbo is niet echt sterk te noemen. EDS zal ook echt niet beweren dat je op moet passen met bv de turbo druk verhogen, het is hun brood. De turbo’s gaan al snel orgineel stuk, laat staan als je de druk gaat verhogen.
En tuurlijk houdt 240 tot 270 pk, de vraag is alleen hoe lang.’En hoe je ermee om gaat. Feit is dat de motoren veel stuk gaan.
En verder rijden wij beide ( mijn vriendin en ik ) met heel veel plezier in onze zaffie OPC. Superauto.
:thumbup12 maart 2010 om 17:37 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613698origineel gepost door edwin bar
Eigenlijk vindt ik niet normaal …. een auto van ongeveer 7 a 8 jaar oud en iedereen heeft het zelfde probleem … :(Ik heb ook het zelfde probleem (stinken als een gek) en je zou er bijna over nadenken om heel die turbo eraf te gooien en gewoon met 40 pk minder te gaan rijden ….
Ik ga het toch nog even proberen uit te zingen want 1000 euro ben je zoiso kwijt .
Veel suc6 .
Gr Edwin
Om heel eerlijk te zeggen, en ik wil niemand bang maken.
Er zijn er heel veel met deze problemen en ook erger.
Het is een hele gave auto om te rijden, maar de motor en turbo zijn een heel zwak punt. Als ik overal lees wat de problemen zijn, ook op forums in Duitsland en Engeland.
Ze kunne wel 250 pk hebben, maar dan is het na een 150.000 km al een heel stuk gedaan ( of eerder ). Dan heb je waarschijnlijk ook al 2 turbo’s versleten.Turbo kapot, zuigers zijn net boter, de blokken kunnnen ook niet veel hebben als je er een beetje mee door rijdt.
De man waar ik ben geweest op de testbank doet veel met deze motoren, kwam daar voor de vermogensbankmeting en vertelde hem dat de motor gereviseerd was. Voordat ik iets gezegd had wat de oorzaak was noemde ie al slechte zuigers en kapotte turbo’s op.Denk dat het allemaal te maken heeft met de kostenbesparing op bepaalde onderdelen en dat het allemaal te duur wordt. Als je al ziet dat een Zafira OPC vanaf einde 2003 niet meer dan 360 NM koppel aankan op de koppeling ( staat ook bij EDS aangegeven ). Dit zegt al genoeg.
origineel gepost door GB
origineel gepost door ron1978
Een ingevoerde hoeft echt geen probleem te zijin hoor. En de 192 pk is ook goed, enigste verschil is de software. Ga je hem chippen haal je precies hetzelfde uit een 192 pk dan uit een 200 pk.
Heb wel gezien dat je bij de “nieuwere modellen” kolampsproeiers ( xenon )hebt, vind dit niet mooi staan bij een Zafira, maar smaken verschillen he.Oh ja, en een onderhoudshistorie erbij wil niet altijd wat zeggen. Weet je wel dat ie de beurten gehad heeft, maar er kan evengoed mee getrapt zijn. En dan heb je nog een probleemauto.
Zit meer dan alleen het verschil in PK’s nl Leder interieur, Xenon, wit rode achterlichten, climatecontrole, alu pedalen, en volgnes mij ook PDC, en ja de sproeiers zijn zo in kleur gespoten en staat super. Was zelf althans zeer tevreden over de mijne met 200 PK tjes.
Dus als er iemand een OPC zoekt zou ik toch voor de 200 PK gaan zoveel prijsverschil zit er niet in.Leer, wit rode achterlichten, climatecontrole en xenon kun je met een ingevoerde ook hebben hoor. Afhankelijk bouwjaar en wat de eerste eigenaar wilde.
Veel laten hem toch chippen dus maakt helemaal niets uit die 192 of 200. Motor is helemaal hetzelfde. 200 pk versie is wat jonger.
Heb zelf een ingevoerde met vol leder en een aantal paardjes meer ondertussen. :)Een ingevoerde hoeft echt geen probleem te zijin hoor. En de 192 pk is ook goed, enigste verschil is de software. Ga je hem chippen haal je precies hetzelfde uit een 192 pk dan uit een 200 pk.
Heb wel gezien dat je bij de “nieuwere modellen” kolampsproeiers ( xenon )hebt, vind dit niet mooi staan bij een Zafira, maar smaken verschillen he.Oh ja, en een onderhoudshistorie erbij wil niet altijd wat zeggen. Weet je wel dat ie de beurten gehad heeft, maar er kan evengoed mee getrapt zijn. En dan heb je nog een probleemauto.
origineel gepost door airco
Nou roken doet hij wel net als de stoomboot:D
Ik weet echt niet wat het is volgens de garage verdwijnt het via de uitlaat.Via de uitlaat mischien carterontluchting.
Hopelijk heb je niet hetzelfde wat wij gehad hebben, wij hadden dikke donkere rookwolken en bij ons was het onderblok versleten. te veel zuigerspeling.Ja rijdt lekker he, en een vermogenskuurtje doet nog wonderen in de 4 en 5 !!! :thumbup
Hoezo had je het vervangen, was het blok kapot gelopen?
Heel netjes hoor, ziet er echt top uit.
Top, dat ie weer klaar is.
Ben benieuwd naar de foto’s.@ Deef was de voorkatvervanger goed merkbaar in vermogen?
origineel gepost door Dominic
vind ze toch verdomd snel en vrij hoog op de top liggen voor
die kleine motoren..EGR kun je afdoppen he! ;)
Topsnelheid wel, maar acceleratie vindt ik niet zo super. De 1.4 16v acceleratie 11,2 sec in de autoweektest.
En de 1.6 16v zit op 10,1link: http://www.autoweek.nl/autotest/629/Opel-Tigra-16-16V-Fresh
Als je daar bv een 106 GTI tegenover zet die de 0-100 tijd afroffeld in 8,5 sec bijt ie toch stevig in het stof.
Zal in top niet zo heel veel schelen.
Wij hebben paar jaartjes terug een 106 GTI gehad, heb toen samen met mijn broer een paar sprintjes getrokken ( Tigra 1.6 16v met powerbox ) en de GTI was een heel stuk sneller.Maar hoe dan ook, de tigra blijft wel een hele gave auto.
En we hebben er altijd graag ingereden.Zijn ook niet echt zuinig naar mijn mening. Als je kijkt naar de prestaties van deze motoren.
Wij hebben een 1.6 en 1.4 motor gehad. 1.6 deed ong. 1 op 11 en de 1.4 rond de 1 op 13.origineel gepost door corsatuning!!!
ja klopt auto heeft meer gelopen
pas motorrevisie gehad
maar rijd echt super:worsIK dacht al dat ie dat was. Rijdt super zo’n motor.
Heb zelf ook opc editon gehad, 2 zelfs in het zwart en grijs. Helemaal probleemloos.
Toen ik de zwarte verkocht had ie 230.000 km gelopen.Mooie auto.
Ken de auto. Blok zal 75.000 km gelopen hebben. Heeft de auto zelf niet wat meer gelopen?19 februari 2010 om 18:09 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613685origineel gepost door martijn b.
ik bedoelde eigenlijk dat de olie nu wel verbrand zou moeten zijn en de lucht ook weg zou moeten zijn. Dit omdat de olie verband en snel weg is….de mijn heeft ‘r 250…………moet nieuwe tyres hebben!:angel:angel
Dat is aardig wat hoor, heb je fase2 van EDS?
Heb zelf pas geleden op de vermogensbasnk gestaan bij ons in de buurt. Motor is gereviseerd 3500 km geleden en wilde graag weten hoe die was nu. Ook de turbodruk vanwege de garantie die over 3 maandjes afloopt.
Was bij mij een meevaller, bleek gechipt te zijn. Kwam zonder rijwindkoeling 223,5 pk uit en 319 NM koppel.
Was anders nog beetje meer geweest.19 februari 2010 om 18:05 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613684Gelukkig zeg, dat het hiermee opgelost is. Is weer een meevaller.
12 februari 2010 om 18:41 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613675origineel gepost door tijgetje57
Heb gisteravond even gekeken. Kreeg een melding “Check oliepeil”Dus ik de boel uitgezet voor de deur. 5 a 10 min gewacht. Peilstok checken. Dacht damn laatste kootje op de peilstok. Het is nog niet eens 1,5 maand geleden dat ik er bijna een liter ingegooid heb. Was dus geen 5000 km geleden, maar minder.
A: En ja hij stinkt dus naar verbrande olie. Het komt via de ventilatie naar binnen…… dus ik wordt er misselijk van… balen.
B: Hij verbruikt de olieNou dan blijft er niet heel veel meer over, klepseals of de oliekering in de turbo die geest heeft gegeven.
Dat laatste is een dure hobby……. Herstel beiden kwam ik achter. turbo alleen al kost 600 euro ex montage extra materiaal en klepseals incl montage ook.
Weet niet wat je per maand rijdt, maar dan verliest ie aardig wat. Of hij verbruikt het.
Als hij olie verbruikt moet ie ook een mooie rookpluim achter laten.
Als ie bij gas geven blauw rookt mischien turbo slecht.
Geeft je een dot gas en bij gas los laten een rookpluim klepseals waarschijnlijk.
Bij gas geven flinke donkere rookpluimen, kan het het onderblok zijn. Was bij mij het geval.
Succes met het herstel, hopelijk valt het allemaal mee.Letten op roest bij de achterdeuren ( spatbord eronder ). Roest op achterklep onder strip en op de achterklep bij de ruitensproeier.
Goed op letten of de achterramen het doen, doen ze het niet zit het probleem meestal in de bedrading.Hoi welkom, mooie tieg hoor. Leuk een mede Limburger. We hebben ook 2 tiegjes, blijven mooie auto’s en rijdt super!!!
origineel gepost door edwin bar
Ben zeer benieuwd naar, hoe het is gegaan met het vervangen van je turbo ….
Heb zelf een Zafira opc en ben bang dat ik er zeer binnenkort aan moet geloven, als ik stop voor het stoplicht komt er een oliewalm naar binnen waar je niet vrolijk van word.
Heb olie vervangen door 10w60 en het lijkt wel of de olie geur alleen maar erger is geworden …Ben dus zeer benieuwd of je nog voor verassingen bent komen te staan en of de slangetjes, pakking,bestelnummers e.d. klopte / paste.
Ben van plan om het zelf te gaan doen ,dus alle advies is welkom.
Gr Edwin
Dit hoeft niet de turbo te zijn hoor, zou ook kunnen dat ie olie lekt op het uitlaatspruitstuk. Dan ruik je het binnen idd. Heb dit ook gehad bij mijn edition xer.
Zou eerst eens controleren of ie nergens lekt in de motorruimte.origineel gepost door RB.C-GSI
Kan m’n post wel verwijderen… band is gezichtsbedrog ;)Oh nee hoor, staat er nu op :D, laten we het idd maar houden op gezichtsbedrog!!
origineel gepost door RB.C-GSI
Heb deze ‘gespot’:Zijn dus andere velgen.
Had deze er al niet op gezet omdat de band nog een beetje plat was :D. anders weer comentaar :P
Maar goed, dat is ie!!!Dan hierbij ook onze Corsa C GSI nog een keer met de nieuwe velgen.
Een paar dingetjes worden er nog veranderd dit jaar, de letters gaan van de achterklep, er komt nog een K&N 57I kit op voor een leuk soundje en booskijkers.
-
AuteurBerichten