Aankooptips Zafira 1.8 16v

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Aankooptips Zafira 1.8 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217120
    skip
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2009

      Ik overweeg de aanschaf van een zafira a 1.8 16v elegance uit 2003 met 95000 km op de klok.
      Zijn er specifieke problemen bekend waar ik rekening mee moet houden.
      Hoor veel mensen over hoog olieverbruik van de ecotech motoren. Mijn huidige astra 1.6 16 v van 2000 heeft het wel.
      Ook weet ik dat de airco van de opel niet top is en is bij mijn astra dus al vervangen en neem aan dat dit bij de zafira niet veel anders zal zijn.
      En hoe zit het met evt problemen van de zafira B. (Vind dit nl ook een HEEEEEEELLLLEEEEE mooie wagen).

      #17605937
      CLOG
        Lid sinds:
        17 January 2010

        Elke voertuig heeft zijn eigen nukken wat voor merk ook.

        Overmatig olie verbruik is niet een specifiek Z18XE probleem.
        De Zafira B is geen vergelijk met de Zafira A, de techniek van de Zafira B is veel meer geavanseerd.

        Waar op te letten wanneer je een voertuig wilt aanschaffen:
        1. Onderhoud geschiedenis van een Opel dealer (niet om de onderdelen die zij gebruiken maar een Opel dealer geeft veel meer service dan alleen je beurtje, alleen hoor je daar niet vaak iets over)
        2. Schade en roest reparaties, wees er zeker van dat deze door een Opel dealer zijn gerepareerd, de dealer kan dit nagaan.
        3. Algemene staat van het voertuig, slijtage plekken, remmen, banden, bekleding, stuurwiel, hoe het voertuig gebruikt is(95000km kinderen naar school brengen geeft veel meer slijtage dan 95000km snelweg)

        Als je je zorgen maakt om de staat van de motor kan je een redelijk goede indruk krijgen wanneer je de olie vuldop van een draaiende motor haalt of de pijl stok, zie je slurrie of blaast het uit het vul/pijlstok gat dan best de auto laten staan.

        CS

        #17605938
        ron1978
          Lid sinds:
          28 December 2009

          Letten op roest bij de achterdeuren ( spatbord eronder ). Roest op achterklep onder strip en op de achterklep bij de ruitensproeier.
          Goed op letten of de achterramen het doen, doen ze het niet zit het probleem meestal in de bedrading.

          #17605939
          Nickh
            Lid sinds:
            21 February 2010

            zafira toevallig bij Van de Ven in Almelo?

            origineel gepost door skip
            Ik overweeg de aanschaf van een zafira a 1.8 16v elegance uit 2003 met 95000 km op de klok.
            Zijn er specifieke problemen bekend waar ik rekening mee moet houden.
            Hoor veel mensen over hoog olieverbruik van de ecotech motoren. Mijn huidige astra 1.6 16 v van 2000 heeft het wel.
            Ook weet ik dat de airco van de opel niet top is en is bij mijn astra dus al vervangen en neem aan dat dit bij de zafira niet veel anders zal zijn.
            En hoe zit het met evt problemen van de zafira B. (Vind dit nl ook een HEEEEEEELLLLEEEEE mooie wagen).

            #17605940
            cloguk
              Lid sinds:
              26 February 2010

              Hi Skip

              De Zafira A Z18XE is een goed voertuig maar niet te vergelijken met de Zafira B, vaak wordt de vergissing gemaakt doordat de naam hetzelfde is en de cilinder inhoud.
              Deze voertuigen zijn een wereld van elkaar.

              Let op wanneer je van je geld scheid:
              Onderhoud: nummer 1 is de vraag of het voertuig goed is onderhouden, niet door Beun maar door een Opel garage.
              Simpele test: kijk of de pijlstok en de olie vuldop, wanneer verweiderd, met een draaiernde motor niet blazen en geen slurrie vertonen, is dit het geval, laten staan die auto.
              Interieur: als dit er moe uitziet is het voertuig hoogst waarschijnlijk ook moe.
              Rook: olie rook uit de uitlaat duidt op motor schade.
              Plaatwerk: als het voertuig schade heeft gehad en door Beun de Haas gerepareerd is zal je aan de randen van het plaatwerk verdikkingen zien in de lak.
              Ga naar de lokale dealer met het VIN nummer en laat nazien wat de geschiedenis is van het voertuig, en als je het voertuig aanschaft laat de dealer de eerst volgende service uitvoeren.
              De dealer zal nazien of alle reworks en recalls zijn uitgevoerd en zo niet zal de reworks en recalls gratis uitvoeren als deze nog open staan op het voetuig.
              Reworks en recals hebben en beperkete tijd dat ze gratis uitgevoerd kunnen worden.
              Deze servce krijg je alleen bij Opel.

              Hou je aan deze regels, dit is de veiligste manier om een voertuig aan te schaffen.

              CS

              #17605941
              VectraSport
                Lid sinds:
                14 June 2005

                stuurhuizen, stuurbekrachtigingspomp en condensor plus aircopomp zijn zwakke punten.
                krakende vering komt ook vaak voor.

                verder vrijwel probleemloze auto’s de zafira-a

                #17605942
                skip
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2009

                  origineel gepost door Nickh
                  zafira toevallig bij Van de Ven in Almelo?

                  origineel gepost door skip
                  Ik overweeg de aanschaf van een zafira a 1.8 16v elegance uit 2003 met 95000 km op de klok.
                  Zijn er specifieke problemen bekend waar ik rekening mee moet houden.
                  Hoor veel mensen over hoog olieverbruik van de ecotech motoren. Mijn huidige astra 1.6 16 v van 2000 heeft het wel.
                  Ook weet ik dat de airco van de opel niet top is en is bij mijn astra dus al vervangen en neem aan dat dit bij de zafira niet veel anders zal zijn.
                  En hoe zit het met evt problemen van de zafira B. (Vind dit nl ook een HEEEEEEELLLLEEEEE mooie wagen).

                  Nee niet in almelo maar bij bleeker in Hengelo.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.