Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 139)
  • Auteur
    Berichten
  • #17613703
    OPCdriver
      Lid sinds:
      1 August 2009

      Right , je omlijning geeft het lagerhuis aan wat watergekoeld en oliegesmeerd is , op die plek zit dus
      je olie aanvoerleiding bovenaan en je afvoer eronder als ie daar vandaan lekt kan het in mijn ogen
      dus alleen maar 1 van die 2 zijn. De aanvoerleiding is niet eens zichtbaar op je foto laat staan dat je het
      in je auto kunt zien , hij zit achter die koelwaterleiding op de foto.
      Als je “turbo stuk” is wat veel voorkomt lekt ie inwendig en komt de olie (meestal) bij de onderste lucht
      uitgang eruit of als de andere interne keering stuk is komt het gelijk je uitlaatdeel uit.
      Erg vervelend als dit het geval is dan rest je alleen maar hem te vervangen , vandaar dat een goeie
      controle erop wel handig zou kunnen blijken.
      Succes en groet Marcel.

      #17613704
      DaanH
        Lid sinds:
        3 September 2009

        Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat ik een OPC heb gekocht zonder turbo…

        Erg lullig dat je weer veel geld uit moet geven om te blijven rijden.

        Maar is het zo dat deze problemen zich vooral voordoen bij de LET motoren?, bij de LEH en LEL motoren is dit beter voor elkaar toch ? betere turbo?

        #17613705
        OPCdriver
          Lid sinds:
          1 August 2009

          De Z20LET heeft (vaak) een oliekeering probleem waardoor na verloop van tijd deze het begeeft
          en de olie in het inlaattraject (slangen/intercooler/inlaat/motor/uitlaat) verzeilt raakt.
          De Z20LEH heeft verbeterde afdichtingen en een andere koelwateraanvoer waardoor hij beter
          gekoeld wordt.
          Een ander voordeel v/d LEH is de inlaatschoepen zijn groter en kunnen meer druk opleveren.
          Maar idd een motor zonder turbo kent deze problemen niet , maar ook de voordelen mist ie!!!
          Groeten Marcel.

          #17613706
          martijn b.
            Lid sinds:
            17 May 2009

            wordt tijd voor topic over de heel veel goede zaken van de z20let…bij problemen (die overigens elke auto van welk merk dan ook heeft ) wordt de z20let in de pan gehakt en worden er uitspraken gedaan…..

            In duitsland rijden er heel veel van de z20let gepimpt naar 240-270 pk zonder een enkel probleem en zonder inwendige aanpassingen.

            Ben een hele dag bij EDS geweest en heb veel info gekregen over de z20let.

            let goed op als je een auto koopt….ruik je olie dan is er iets niet goed en blijf daar niet mee rijden tot dat je uit de garantie bent. De garage zal altijd zeggen …pakking en dat soort onzin. Weet dit helaas uit eigen ervaring.

            CenE turbochargers leveren ook revisie turboos maar deze zijn even duur als een leh uit de uk.

            zo dat ben ik even kwijt:hmmz

            #17613707
            tijgetje57
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2004

              ja, denk dat het toch een LEH uit de UK wordt.

              Is het voordeligste denk ik.

              Maar wat heb je allemaal nodig en wie heeft daar onderdeelnummers van voor mij.

              #17613708
              ron1978
                Lid sinds:
                28 December 2009

                origineel gepost door martijn b.
                wordt tijd voor topic over de heel veel goede zaken van de z20let…bij problemen (die overigens elke auto van welk merk dan ook heeft ) wordt de z20let in de pan gehakt en worden er uitspraken gedaan…..

                In duitsland rijden er heel veel van de z20let gepimpt naar 240-270 pk zonder een enkel probleem en zonder inwendige aanpassingen.

                Ben een hele dag bij EDS geweest en heb veel info gekregen over de z20let.

                let goed op als je een auto koopt….ruik je olie dan is er iets niet goed en blijf daar niet mee rijden tot dat je uit de garantie bent. De garage zal altijd zeggen …pakking en dat soort onzin. Weet dit helaas uit eigen ervaring.

                CenE turbochargers leveren ook revisie turboos maar deze zijn even duur als een leh uit de uk.

                zo dat ben ik even kwijt:hmmz

                Ik wil ook niet perse de motor afkraken, zo bedoel ik het ook niet.
                Maar de motor kent nu eenmaal veel problemen. Heeft geen zin om dat te ontkennen toch? Motor zelf, en ook de turbo is niet echt sterk te noemen. EDS zal ook echt niet beweren dat je op moet passen met bv de turbo druk verhogen, het is hun brood. De turbo’s gaan al snel orgineel stuk, laat staan als je de druk gaat verhogen.
                En tuurlijk houdt 240 tot 270 pk, de vraag is alleen hoe lang.’En hoe je ermee om gaat. Feit is dat de motoren veel stuk gaan.
                En verder rijden wij beide ( mijn vriendin en ik ) met heel veel plezier in onze zaffie OPC. Superauto.
                :thumbup

                #17613709
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  Weet niet of mijn volgende auto weer een OPC zou zijn na dit issue. Als ik zo eerlijk mag zijn. (Is een beetje een schrik reactie.) Het is toch wel heel erg leuk een turbo blok.

                  En gelukkig is de techniek van de opvolger al een stuk beter. En het vermogen ook hihihi

                  Als na 71.000 km je turbo al gaar is. What’s next??

                  #17613710
                  Jerk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2004

                    Het is (helaas) algemeen bekend dat de turbo niet langer mee gaat dan 100.000 km
                    Is idd erg triest voor een merk als Opel
                    En als je turbo maar 71000 km mee gaat zal de vorige eigenaar er misschien wel niet zo netjes mee zijn omgegaan
                    Ik snap dat het moeilijk is als je zo’n auto koopt
                    En je moet ook het nodige geluk hebben.
                    Bij mij staat er geloof ik 132.000 km op en in het onderhoudsboekje staat niet dat de turbo vervangen is

                    #17613711
                    OPCdriver
                      Lid sinds:
                      1 August 2009

                      71.000!!! dat is een ouwe zeg , de mijne was al bij 25.000 aan de beurt!!!!!
                      En ik heb de auto zelf nieuw gekocht bij de dealer en ben er altijd
                      precies mee omgegaan (niet gelijk volgas en turbo aflaten koelen etc)
                      De motor is verder prima de oginele turbo is het zwakke punt.
                      De auto zelf (Astra OPC) heb ik ook geen klachten over.
                      Groeten Marcel

                      #17613712
                      edwin bar
                        Lid sinds:
                        24 January 2010

                        @ i200; Tuurlijk kan je er jaren zonder problemen mee rijden, als je niet veel rijd en hij een 100000 km mee gaat kan je wel even vooruit.

                        Wat ik bedoel is dat je een auto met weinig kmers al zulke problemen hebt. En als ik eerlijk ben valt het me wel een beetje tegen …

                        Even terug naar de stank ….:D

                        Als je afdichting tussen je oliekamer en je inlaatzijde lekt, komt er olie in je intercooler en gaat richting je cilinders….
                        en dat hij dan olie gebruikt snap ik nog wel …. maar waarom stinkt het dan zo ?? dan zou toch alleen maar gaan roken of zo iets ….
                        Wie kan me even simpel uitleggen ??

                        Gr Edwin

                        #17613713
                        tijgetje57
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2004

                          bij mij lekt het uitwendig en misschien ook wel inwendig.

                          Dus dat is gewoon dikke vette pech.

                          En 25.000 km is wel héél erg weinig als dan al je turbo al de geest geeft. Er is echt gewoon structureel iets mis.

                          En eigenlijk zou Opel ze allemaal terug moeten roepen. Want het is gewoon een zwakte, als je niet uitkijkt rij je het motorblok ook aan barrels op deze manier.

                          #17613714
                          OPCdriver
                            Lid sinds:
                            1 August 2009

                            origineel gepost door edwin bar
                            @ i200; Tuurlijk kan je er jaren zonder problemen mee rijden, als je niet veel rijd en hij een 100000 km mee gaat kan je wel even vooruit.

                            Wat ik bedoel is dat je een auto met weinig kmers al zulke problemen hebt. En als ik eerlijk ben valt het me wel een beetje tegen …

                            Even terug naar de stank ….:D

                            Als je afdichting tussen je oliekamer en je inlaatzijde lekt, komt er olie in je intercooler en gaat richting je cilinders….
                            en dat hij dan olie gebruikt snap ik nog wel …. maar waarom stinkt het dan zo ?? dan zou toch alleen maar gaan roken of zo iets ….
                            Wie kan me even simpel uitleggen ??

                            Gr Edwin

                            Mijne stonk totaal niet en rookte ook niet , ik bemerkte mijn defecte turbo eigelijk bij toeval , toen ik mijn slangen wilde vervangen door silicone en mijn onderste slang naar de intercooler eraf haalde kwam daar een behoorlijke scheut olie uit , toen wist ik genoeg.:o:swear
                            De slechte keering zit namelijk binnen in het legerhuis dus merk je dit hooguit waneer je bv zoals ik had die slang eraf haalt of als je blijft doorrijden gaat ie uit de uitlaat blauw roken als ie dan al geen waarschuwing van een defecte lambda heeft gegeven.
                            groet Marcel

                            #17613715
                            tijgetje57
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2004

                              Heb onze zaf wel een keer uitgelezen en deze gaf toen wel een melding met Lambda sensor naar mijn weten.

                              Maar die hebben we een reset gegeven. Maar ik heb ook de uitlaat nagekeken en die is niet vet van de olie.

                              Misschien toeval of niet.

                              Roken doet onze zaf niet.

                              #17613716
                              patman
                                Lid sinds:
                                21 October 2004

                                Ik heb mijn turbo met 105000 pas vervangen voor een z20leh turbo.
                                En ik heb deze niet vervangen omdat die slecht was, maar omdat ik de auto wou chippen.
                                Ik lees hier veel verhalen over kapotte turbo’s, dat is natuurlijk niet zo’n goede zaak, maar voor de rest heb ik zelf niets anders als lof over de z20let.
                                En als je turbo kapot gaat, zet er voor 550 euro een z20leh turbo op en je bent van het gezeiks af.

                                En die losers die hier continu liggen te verkondigen dat ze blij zijn dat ze geen opc turbo hebben, moeten gewoon hun mond houden en eens naar de echte oorzaak kijken waarom ze geen turbo rijden.

                                #17613717
                                martijn b.
                                  Lid sinds:
                                  17 May 2009

                                  eindelijk nog een medestander!!!!! patman rocks!!:wors

                                  grtz,

                                  Black blitz

                                  #17613718
                                  tijgetje57
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2004

                                    origineel gepost door patman

                                    En als je turbo kapot gaat, zet er voor 550 euro een z20leh turbo op en je bent van het gezeiks af. Wordt hem denk ik ook, alleen waar heb jij hem gekocht?

                                    En die losers die hier continu liggen te verkondigen dat ze blij zijn dat ze geen opc turbo hebben, moeten gewoon hun mond houden en eens naar de echte oorzaak kijken waarom ze geen turbo rijden. tja, je kunt niet in iemand zijn knip kijken als je dat bedoeld hihihihi

                                    #17613719
                                    OPCdriver
                                      Lid sinds:
                                      1 August 2009

                                      Je kunt het gezeik noemen maar het is een fact dat je dit niet van een Opel verwacht
                                      betrouwbaarheid is juist wat ik altijd van Opel vond.king:
                                      Een andere turbo kopen (tja wat kun je anders) kost wel serieus geld waar je ook
                                      andere dingen voor had kunnen laten doen.
                                      En ik heb op duitse forum gelezen dat die LEH soms ook nog weleens sneuvelt , dus
                                      100% garantie krijg je er ook niet mee , sommige zijn aan hun 4e bezig.:hmmz
                                      Maar aan de andere kant of je standaard 160 pk OPC 1 of 200 pk OPC II rijdt is toch een behoorlijk verschil.
                                      (zag net Vettel een race en drie plaatsen erdoor verliezen omdat ie 50 pk verloor door een
                                      defecte uitlaat) :o
                                      Groet Marcel.

                                      #17613720
                                      patman
                                        Lid sinds:
                                        21 October 2004

                                        @tijgetje.. ik heb de z20leh turbo bij courtenay gekocht.
                                        Goede en snelle service. 4 dagen nadat ik hem besteld had, kreeg ik hem al binnen.

                                        En ik las net dat ze bij opel zeiden, dat het 2000 euro zou gaan kosten om je auto te maken.
                                        Nou, voor de helft heb je een z20leh turbo erop en fase1 en dan kun je je auto echt niet meer terug.

                                        #17613721
                                        DEEF
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 May 2007

                                          een motor en een turbo zijn nou eenmaal mechanische dingen die kapot kunnen gaan.de 1 na 150.000 of meer,de ander na 25.000.zelfs bij een nieuw gekochte,dealer onderhouden auto heb je geen garantie dat ie de 250.000 haalt.de mijne draait nu dik 93.000 km zonder olieverbruik of andere problemen.het is soms ook gewoon geluk of pech hebben met die dingen.
                                          maar……eerlijk is eerlijk….ik heb ook al een tijdje een LEH turbo (ook courtenay)incl. alle benodigd aanbouw materiaal en 10 liter 10W60 en koelvloeistof liggen voorals….:P
                                          een LEH turbo dat is dan wel een reden meer om hem te laten chippen als de LET sneuveld.
                                          maar het is altijd KLOTE als dr wat aan je OPC is :cry

                                          #17613722
                                          Baas J.
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2008

                                            Gewoon LEH erop… geen gezeik… ik vervang die van mij op voorhand.. wil niet een keer stil staan of wat ook. Het is trouwens geen 550 euro maar 660 euro!

                                            #17613723
                                            ron1978
                                              Lid sinds:
                                              28 December 2009

                                              Ik heb gelukkig alles onder garantie gehad. Compleet geriviseerde motor en ook nieuwe turbo.
                                              Heb er nu ook betere zuigers in dan die orginele prut :P
                                              Dus ik moet er weer tegen kunnen.
                                              En idd de LEH turbo is qua opbouw hetzelfde, heeft dezelfde problemen. Ze hebben alleen nog niet de km gedraaid om kapot te gaan ;)
                                              Maar zoals al gezegd, het is zeker klote als je wat aan je OPC hebt.


                                              @tijgetje57
                                              als dadelijk je turbo vervangen is kun je er weer een tijd tegen. En heb je ook een goed excuus om er een paar pk’s bij te krijgen. Nooit weg toch!!!!

                                              #17613724
                                              edwin bar
                                                Lid sinds:
                                                24 January 2010

                                                Je moet wel heel pro opel zijn , om te zeggen dat het normaal is dat een turbo na 25.000 km kapot kan gaan en het normaal te vinden ….

                                                Ik zal je vertellen dat het niet normaal is een turbo hoort bij normaal gebruik gewoon een autoleven lang mee te gaan.
                                                En natuurlijk ga ik er een ander turbo op zetten, en als hij erop zit ben je de kosten na een week al weer vergeten. Het blijft een leuke snelle gezinsbak :)

                                                Maar het is bullshit om te zeggen dat erbij hoort ….

                                                :angel Gr Edwin

                                                #17613725
                                                tijgetje57
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  7 July 2004

                                                  ja, idd het bullshit om te zeggen dat het erbij hoort dat hij stuk kan gaan beneden een bepaald aantal km’s.

                                                  En ja pro opel, dat best wel. Maar als ik dit had geweten dan hadden wij echt een 2.2 gekocht ipv een 2.0 turbo.

                                                  Nog even een vraag wat zijn de coderingen op het type plaatje van de LEH turbo?

                                                  Wie kan mij hier aan helpen.

                                                  Heb een aantal offertes lopen in Nederland puur ter ondervinding prijs technisch.

                                                  #17613726
                                                  tijgetje57
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 July 2004

                                                    Zat te denken aan zo’n pakketje.

                                                    #17613727
                                                    OPCdriver
                                                      Lid sinds:
                                                      1 August 2009

                                                      Scherpe deal!!
                                                      gr Marcel

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 139)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.