Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat maakt de zoektocht al een beetje makkelijker. Hoe zit het met de ontsteking van een 28EC? Is die ook toepasbaar op een c30ne?
Dan ga ik op zoek naar een van een 30E of zou ik die van een 25E ook kunnen gebruiken?
Als ik zo’n ontsteking van een monza/senator wil gebruiken moet ik dan nog ergens op letten? Welk type moet ik bijvoorbeeld nemen, er zijn meerdere soorten.
http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJ1QTPElUTT1kJ0UDOx0DRJVUTTZSNxMDf0EzM9EkUBBVTLoopt inderdaad alleen op LPG en het is zeker weten een 4.1.
Vandaag heb ik de verdamper beter afgesteld. Hier lijkt het probleem in te zitten, hij stond namelijk veel te arm afgesteld. Dit is dus de reden dat de motor zo raar stationair liep. Ik moet alleen nog even testen of die emulator nog invloed hierop heeft en of de bak nu wel goed schakelt.
In ieder geval loopt de motor nu al een stuk beter!
Helaas geen succes… Heb de emulator aangesloten, maar de motor blijft enorm bokken bij het stationair lopen. Heb nog verschillende dingen geprobeerd:
LMM weer aangesloten
Lambda stekker losgekoppeld
Stationair regelaar getest, deze werkt nog goed
Verder werd de boel hier ook niet beter van.
Iemand nog een idee waarom de auto zo slecht loopt?
Het gekke is als ik stekker 35 loskoppel de motor prima loopt op LPG. Deze regelt de injectoren, stationair regelaar en de brandstofrelais. Maar helaas schakelt de bak in deze toestand niet goed.
Heb ‘m besteld. Zal wel laten weten of het de problemen op lost.
Bedankt voor de foto’s! Weet je toevallig nog waar je deze emulator gekocht hebt?
Ben benieuwd!
Kywieman zou je mij kunnen vertellen welk type injection emulator jij hebt gebruikt destijds. En weet je toevallig nog hoe je dit aangesloten hebt?
De boel loopt namelijk nog niet echt lekker op lpg.
Als ik stekker 35 onderbreek van de computer loopt de auto prima op lpg. Echter schakelt de bak dan slecht, dit komt volgens mij doordat de computer van de bak niet weet op welk toerental de motor draait. (leerlaufdrehsteller is namelijk onderbroken).
Maar als ik stekker 35 verbind met de computer lijkt het alsof de motor maar op 4 cilinders loopt.
Zo’n emulator is dus mijn laatste hoopDe ontsteking nemen van een Monza/senator A lijkt me inderdaad de beste oplossing aangezien het los leggen van de stekkers van de injectoren niet werkt. Ik heb er nu een mengring tussen zitten. Maar als ik de computer+kabelboom weghaal krijg ik dan geen problemen met de automaatbak? Er zit namelijk een elektrisch aangestuurde bak onder(aw03-71le).
Bedankt voor je reactie. Mijn plan is om helemaal niet meer op benzine te rijden. Wat nou als ik de stekkers op de injectoren loskoppel. Dat de stekkers los liggen onder de motorkap. Gaat dat goed of gaat de ontsteking in dit geval ook in de war?
Oke bedankt, hardyschijf zit er inderdaad ook tussen
bedankt het is gelukt!
ja en die hoort normaal te branden als je hem op contact zet, maar dat gebeurt niet. weet niet of iemand anders hetzelfde probleem al eens heeft gehad
dat wordt dus zoeken waarschijnlijk..wat me vandaag ook opviel is dat als je hem op contact zet, de controle lampjes niet gaan branden.
-
AuteurBerichten