dashboard loshalen opel rekord c

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD dashboard loshalen opel rekord c

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258808
    rogiers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 January 2013

      Hallo mensen,

      De lampjes van mijn dashboard doen het niet. Nu wilde ik het dashboard loshalen, alleen lukte dit niet. Het blijft volgens mij haken aan het ‘huis’ van de tellers. Nu is mijn vraag hoe haal ik het dashboard los?

      groeten rogier

      #18155031
      bettus accu
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 March 2009

        in het chrome randje boven zitten 4 chrome parkers. dan haal de de verlichting en ruitenwisserschakelaar eruit, daar zitten op ieder 1 parker. en dan ff klooien achter het dashbord met de kchalkraan en luchtkleppen draden(ijzer). en ook aan bestuurderskant het lchtrooster eraf halen. dit moet vanuit de achterkant eerst de 2 half luchtslangen loshalen en dan het pennetje in het midden inknijpen. dan haal je hem eruit.

        het is ff een gepiel met die ijzere stangetjes van de kchelkraan en luchtkleppen maar moet te doen zijn.

        succes :thumb

        #18155032
        rogiers
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 January 2013

          bedankt het is gelukt!

          #18155033
          RekordAscona
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 March 2013

            Ik ben hier ook mee bezig, durf niet te hard trekken. Lijkt ook net alsof het in het midden nog vastzit. Moet de kabel van de snelheidsmeter aan de achterkant niet los?

            #18155034
            rogierss
              Lid sinds:
              12 August 2012

              ja die moet je ook loshalen.

              #18155035
              RekordAscona
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 March 2013

                Met wat moeite heb ik hem nu wel los, maar krijg hem er niet uit. Naar voren kantelen wil niet, want het huis wat er aan zit ‘zit in de weg’. Aan de voorkant zit het stuurhuis in de weg. Moet ik die er ook af halen of is er nog een andere truuk?

                #18155036
                RekordAscona
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 March 2013

                  Dit is al een oude topic, maar ik zit nog steeds met dit probleem. Vorig jaar geprobeerd het dashboard er uit te halen, maar lukte niet en heb het toen opgegeven.
                  Nu maar eens een nieuwe poging gewaagd, want ook eens bij Romijn geinformeerd. Volgens hem moet je het dashboard naar boven kantelen. Maar het lukt me gewoon niet.
                  Het dashboard op zich zit helemaal los, zoals hierboven ook beschreven. Ik heb de onderste kunstof halfronde polster er ook af. Maar naarboven kantelen wil gewoon niet, omdat de onderkant blijft haken. Moet de bovenste polster er ook af (en hoe doe je dat dan)?

                  #18155037
                  HAICO
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 January 2005

                    ik haal altijd het stuur los ,dat werkt een stuk makkelijker.

                    #18155038
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      tijd om met een (binnen) spiegel te kijken wat blijft haken

                      #18155039
                      astra GT
                        Lid sinds:
                        18 July 2008

                        Heej, je moet het dachboard in z’n geheel met beleid recht naar voren trekken,
                        en dan een beetje naar onder kantelen.
                        Hoeft hier de polsters niet voo eraf te halen.
                        Heb je wel het beugeltje van de kachel bediening ook los gemaakt?
                        Anders gaat het heel moeilijk..



                        Vergeet niet de stekker aan de zijkant van de teller,s los te halen.
                        En de stekkertjes op de achterkant ( tbv klok en aansteker ).

                        succes..

                        #18155040
                        RekordAscona
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 March 2013

                          Kijk, daar kan ik wat mee. Dus toch recht naar voren en dan blijft inderdaad dat beugeltje haken. Nu nog kijken hoe dat los moet. Ik ga er morgen direct mee aan de slag (nu wordt het al donker en ik heb geen verlichting in de garagebox).
                          Bedankt astra GT.

                          #18155041
                          RekordAscona
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 March 2013

                            Het is eindelijk gelukt, het dashboard is er uit. Nu kan ik beginnen met repareren. Hoe ik dan alles er weer goed in kan krijgen wordt nog spannend. Want o.a. die kachelhendel zit met een borgring vast. Loshalen ging nog wel met een schroevendraaier, maar hoe ik die borgring er weer op krijg als je nauwelijks met één hand er bij kunt? Misschien gelijk maar de constructie wijzigen.

                            #18155042
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Als je het dashboardkastje er uit hebt, dan kan je ook makkelijk achter het kachelpaneel…
                              Misschien makkelijk als je straks het dashboard weer terug plaatst.

                              #18155043
                              RekordAscona
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 March 2013

                                Dat wel, maar dan nog zit die borgring aan de andere kant.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.