Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey harrie, ik heb ook net nieuwe ngk bougies maar had het ook al met de oude bougies.
en haasje, ja voet helemaal los van het pedaal. Misschien me injectors dan maar is injectiereiniger erin doen kijken wat dat doet.Hey haasje.
het bokken is alleen bij het terugrollen bij bijv. Rotondes en stoplichten.
Je ziet verkeer laat je gas los, dan rolt de auto netjes uit in de 2de vernelling tot je bij 1500 toeren komt.
dan bokt ie 3x voor die door rolt, in de eerste en 2de versnelling heb je er last van 3rde weinig tot niet.
Als je een beetje gas geeft dus ipv 900 rpm 1100 rpm is er ook niks alleen als ik hem laat rollen op stationair,
als ik dan rol en gas bij geef en weer los laat boktie ook weer 3 keer.voorheen had ik het ook net als barry, bij 1500 vol gas heel erg bokkent maar na 2000 a 2500 gewoon een beest,
na de gasklep schoongespoten te hebben met rem reiniger en de restrictiepijpen verwijderen uit de luchtbox was dat weg, daarom vind ik het raar datie nog bokt als je uitrolt.
kreeg van de dealer te horen dat het een bekend kwaaltje is van de G en er niks aan te doen is… dat kan ik echter niet geloven.Afgelopen maandag maar even naar me remmen laten kijken.
lang geen tijd voor gehad maar het was erger dan ik dacht.vorig jaar achter de schijfremmen en blokjes laten vervangen achter, en kort daarna kwam er al een piepend geluid
waarop ik kreeg “dat moet slijten” nou gelukkig ben ik daar weg want niet alleen zaten alle remblokken verkeerd.
ook zat 1 schijf gewoon scheef omdat ze te lui waren de boel goed schoon te maken en roestvrij.
gelukkig ken ik nu via silver wel een kundig iemand, die heeft het ook weer kunnen fixen.
Op de remblokjes achter zitten pikkies die in de uitsparing van je remzuiger moeten vallen, deze zaten in de zuiger gedrukt ipv erin…. echt bizar wat we elke keer weer tegen komen, gelukkig waren de zuigers nog heel.
ga je dan voor naar een bovaq garage…..astra rijd nu weer lekker soepel, scheelt ook gelijk weer wat in de toeren :jerry
binnenkort nog ff vsnaar handremkabel en dashboard verlichting, en dan maar ff sparen voor koplampen king:
Hopelijk blijft het verbeteren barry
maar Kan het geen kwaad als je met een ongeblazen motor door je begrenzer gaat?
ik heb dat bokken namelijk ook als ik me gas loslaat en de auto terugrolt naar 10 a 20 km per uur, zeer irritant bij rotondes. En altijd 3x bokken voordie verder rolt nooit 2, nooit 4, altijd 3Ik rij alleen wel hogere toeren, meestal 3500 voor ik overschakel met rustig rijden.
ook sport ik regelmatig hier op een mooi wegje dan pak ik altijd 6500 toeren omdat bij 6600 a 6700 de begrenzer erin hakt (max 7000rpm) dacht altijd dat het schadelijk was maar uit dit topic maak ik dus op van niet?27 juni 2014 om 11:31 In reactie op: Motor stottert en houd in als ik optrek bij verkeerlicht #18231694Kijk ff of je gasklep vuil is.
En als je dan toch je luchtslang los heb ff je filterbox open maken en de restrictie pijpjes verwijder.
van de deksel is zo los knijpen en duwen, onder is wat lastiger maar met een waterpomptang en platte schroevendraaier moet het lukken.laatst zelf gedaan loopt allemaal een stuk soepeler en ik heb nog de orginele egr etc.
wou hem zelf ook schoonmaken maar een opel monteur zei dat de egr gewoon goed was en nauwelijks iets mis mee is.
Hoe een auto reageerd als de egr niet goed is zou ik niet weten, wat zijn jou ervaringen sinds het afdekken?Gr.
rockyIk doe met distr. Vervangen altijd de waterpomp ook.
vaak zat gehoord dat mensen kort na de dr vervangen weer terug konden voor de pomp.
Mijn vorige dr. En waterpomp hebben het van 69.000 tot 147.000 km volgehouden hoop dat deze continental set dat ook volhoud :thumb23 juni 2014 om 13:42 In reactie op: Astra G Coupe trekt raam niet altijd goed naar beneden #18236960@rocky4 wrote:
maargoed als ik na het autowassen me deur open doe is de binnenkant van de deur (carrosorie niet bekleding) waar je stroomkabels van de deur richting je motorkap gaan zeiknat. Ik weet niet of jij dat hebt maar als je bekabeling dan ook nog is versleten kan dat storen, maar dan zou je hele raam het niet meer doen.
Mooi dat het opgelost is!
maar ik dacht dat je die kabels als eerste al had vervangen
Je kan iig weer met een gerust hart je deur open doen :thumb22 juni 2014 om 18:06 In reactie op: Brabantmeeting 2014 – a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda! #18211162Stonde een paar mooie opctjes :wub
vond de commodore ook erg gaaf, had wel iets weg van een amerikaanse muscle :thumb21 juni 2014 om 21:09 In reactie op: Brabantmeeting 2014 – a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda! #18211145Ik kom waarschijnlijk ook ff met silver mee
Me kleine meid is pas 1 geworden en je kan er niet jong genoeg mee beginnen :jerryword voor mij de eerste keer naar een meeting :shock:
Binnenkort kan je beter niet meer verzekeren…
je verzekert toch je auto zodat als iemand je aanrijd de schade kosteloos word hersteld?
of je auto nu 2 ,20 , of 50 jaar oud is, ze moeten gewoon herstellen en de rekening betalen.En anders gooi je het lekker op emotioneel letsel want de auto was van je overleden opa en nu ben je hem kwijt,
aanklagen die verzekeringMerci nova
Hoe staat de astra ervoor? :kewlpics
Doffe koplampen zit niet aan de binnenkant maar buiten.
je kan je lampen polijsten maar eigenlijk werkt alleen nieuwe lampen goed want vroeg of laat komt het terug.
moet er zelf ook aan geloven voor de apk :shock:Anyhow!
ik heb laatst de pech gehad dat me linker achterwiel finaal scheurde daardoor is een zwarte plug/dop weggeschoten en hangt me skirt te wapperen.
weet iemand toevallig hoe deze pluggen of dopjes heten en of ik ze kan halen bij de opel dealer?
astra g coupealvast bedankt!
Hallo luitjes,
Vandaag heb ik mijn astra maar ff flink geboend.
ik irriteer me al een tijdje mateloos aan alle zwarte aanslag op me wagen, het zit er zo diep in dat zelfs de wasstraat het er niet afkrijgt.
dus ik was wat gaan zoeken op internet en kwam ik op het kleien van je wagen.
na een kort bezoekje aan de action om wat emmers en sponsen te halen ging ik maar even bij Halfords kijken en vond ik:
nou het kleien haalt niet de plekjes weg die ik hoopten, maar ik vind persoonlijk het resultaat van de lak na alleen wassen al verbluffend, deze autoshampoo ga ik voortaan gebruiken plekken vogelpoep wat er niet af wou ff laten weken in de schuim van de shampoo en hop weg is het :thumb
het kleien is opzich wel makkelijk al was het de eerste keer. ik heb nu alleen de motorkap gedaan maar de klei komt in alle hoekjes!
er is wel 1 nadeel aan deze producten……
ik zie nu echt ALLE krasjes en beschadigingen :cry
wil nu nog gaan kijken voor zo,n meguiars polijst/buff machine en dan ultimate compount proberen,
daarmee zou ik alle krasjes en teerplekjes wel mee weg kunnen polijsten :thumb
maargoed oordeel zelf.
dit zijn de foto’s van alleen het wassen (en drogen natuurlijk)
en daarna ging ik maar ff kleien aan de motorkap, op het begin dacht ik, nou lekker veel verschil.. tot ik dus de lak laag voelde en een niet gekleid gedeelte voelde, daarna stond ik op voor foto’s en toen was het sproei spul wat er bij komt goed droog en toen was het verschil goed zichtbaar! king:
nu het dak en de zijkanten nog :afro
Bedankt voor alle hulp mensen.
vandaag ff met silver staan kletsen en ik laat de angel eyes toch maar liggen.
ga wel voor de xenon maar in een normale koplamp donkere variant
http://gm-tuningparts.nl/shop/product/272/koplampen-opel-astra-g-xenon-look-plug-play” onclick=”window.open(this.href);return false;denk dat die zwarte look met mooi bij me lak staat :jerry
Thx silver :thumb
en dolby bedankt voor de tip, ga der is naar kijken king:
@gose91 wrote:
Als je xenon wil moet je voor angel eyes gaan, omdat daar een projectorlens in zit. In de originele units is het verstandig om dat niet te doen.
Ik weet niet hoe het bij Astra G angel eyes zit, maar grote kans dat er in het knipperlicht een standaard knipperlichtbolletje gaat. Als geïntegreerd betekent dat ze ingebouwd, niet zelf te vervangen zijn heb je er niet eens mee te maken.
Ringen in angel eyes kunnen ook gewoon halogeen zijn. Kijk maar naar sommige BMW’s.
H1 en H7 zou geen verschil moeten maken. Het is allebei rond de 60W
hey gose91
ik vind zelf die angel eyes wel mooi en xenon verlicht beter vind ik.
ook ben ik de verwering op mijn huidige lampen gewoon beu.kan ik die angel eyes dan gewoon aansluiten op de huidige bekabeling, of heb ik sterkere stroomkabels nodig?
Zoooooooo tijd voor een update!
afgelopen zaterdag is de astra even flink onderhanden genomen :thumb
via silver hier op het forum ben ik kort geleden in contact gekomen met iemand hier uit de buurt die de astra G kan dromen
en dat bleek niks minder dan waar, in 1 oog opslag zag hij meerdere punten die gewoonweg verwaarloosd waren door de dealer/ garage. (alle kabels waren gewoon los onder de bescherm kap weggestopt ipv. de plastic houders)
ik ging er naar toe met de gedachten zoveel mogelijk foto’s te maken, maar ik werd overladen met tips en uitleg waardoor het afentoe meer was van oja nog ff een foto :shock:
maargoed voor mij als groentje was het een hele leuke en leerzame dagWat er allemaal is gedaan:
-distributieriem + waterpomp
-olie +oliefilter vervangen
-thermostaat pakking lekte iets en is vervangen.
-heel klein lekje in de radiator vezelproduct voor gebruikt.
-gasklep schoongemaakt
-luchtfilter vervangen en restrictiepijpen verwijderd, sportluchtfilter paste helaas niet ookal staat er astra g op de doos :fy1 gelukkig had een kennis nog een nieuwe orginele liggen waar ik was met me auto :thumb
-nieuwe ngk bougies
-Ecu kabels ingetaped, bescherm plastic was verpulverd door de hitte en de leeftijd, maar de kabels binnenin waren nog goed beschermt, dus ff extra beschermt voor er storing optreed.begonnen sochtends aan de distributie,
toen kwam hij er al snel achter dat de waterpomp wat lekte en de pakking van de thermostaat,
waterpomp werd toch al vervangen maar de thermostaat kon hij gelukkig ook opknappen (sindsdien loopt hij ook continue op 90 graden :thumb )
onder de motorkap kwam ik ook nog dit tegen king:
5 jaar oude bougies
en de helaas te kleine sportinlegfilter
dat was hem voor nu, auto loopt weer heerlijk en nu de restrictie pijpen uit de luchtbox zijn trektie in lage toeren soepeler op
hopelijk snel een passend sportinlegfiltertje king:soon to come!
we zijn der wel achter gekomen dat me linkerachter rem iets aanloopt maar of dat nu door vuil is of door versleten brackets voor de remblokjes weten we nog niet, ik hoop vuil want het blijkt dat ik achter nog de eerste editie brackets heb voor dit model van bosch die bekend staan om te buigen en daarom ook niks meer van verkrijgbaar is…
mocht dit zo zijn moet ik een heel nieuw systeem achter hebben a 800 aan onderdelen :swear
-flexibele uitlaatdeel is ook weer lek dus moet vervangen worden.
-radiator lekje is nu opgelost maar zal ook vervangen moeten worden.
-koplampen vervangen (weet alleen niet of ik orginele weer haal of angel eyes)voorlopig kan ik weer lekker planken!
groeten
R.14 juni 2014 om 15:32 In reactie op: Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe! #18237384Had je onderschrift niet gelezen :jerry
wat is er anders aan dan? Lekke pakking lijkt mij gewoon vervangbaar.
zeker ver weg gestopt bij jou? Die nieuwere autos zitten zo vol tegenwoordig.14 juni 2014 om 14:33 In reactie op: Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe! #18237382Thermostaat los maken vloeibare pakking en terug plaatsen. Vandaag nog gedaan 2 min werk.
niet door mij maar een kennis.opeldealer plaatst gelijk een nieuwe thermostaat a 80 euro dus dan rekenen ze 245 euro loon :wtf
lang leven het opelforumVandaag is mijn astra voorzien van:
distributieriem + waterpomp
olie +oliefilter vervangen
thermostaat pakking lekte iets en is vervangen.
heel klein lekje in de radiator vezelproduct voor gebruikt.
gasklep schoongemaakt
luchtfilter vervangen en restrictiepijpen verwijderd, sportluchtfilter paste helaas niet ookal staat er astra g op de doos :fy1 gelukkig had een kennis nog een nieuwe orginele liggen waar ik was met me auto :thumb
nieuwe ngk bougiesik rij nu 5 jaar in deze wagen en hij heeft altijd al raar gedaan als ik in lage toeren reed, niet echt stotteren maar laten we zeggen tegenspreken, na bovenstaand te hebben gedaan is dit nu weg!
de opel dealer zei dat dit normaal was en bij deze type vaker voorkwam en dus niet kon worden opgelost.
en na simpel remreiniger in de gasklep te spuiten en restrictiepijpjes verwijderen hebben wij dit opgelost….ik ben iig heel blij de auto rijd beter als ooit, ik kan nu niet echt zeggen dat je echt meer power merkt maar in lage toeren heeftie geen moeite meer en in de derde versnelling troktie tot max 130 am135 nu makkelijk 140 king:
Groeten
R.Nog ff snel een vraagje voor de kenners hier,
ik zit de laatste tijd veel te kijken voor angel eyes, maar wat is nu het verschil tussen:
Angel eyes 139 eu
Angel eyes LED 169 euro.
de ringen in angel eyes zijn toch altijd led?daarnaast heb je van de led varianten ook nog de keuze uit H1 of H7 koplampen,
H7 lijkt mij feller op de foto’s maar thats it.En de laatste vraag was,
bij deze lampen staat geintregeerde knipperlichten, dus ik neem aan dat deze ingebouwd zitten
maar moet ik er dan nog zelf de h1 of h7 lampen erin doen? En zijn dit normale philips h7 lampen of moet ik xenon lampen halen?alvast bedankt :thumb
gr.
R.Ze proberen het allemaal,
ik had in 2009 mijn coupe gekocht, eerste 6 jaar opel onderhouden daarna door hun.
kocht de auto met 89000km op de teller en de distributieriem was bij 69000 vervangen, ik hoor de verkoper nog zeggen je rijd zeker 2 jaar onkoste vrij!
6 maanden later voor apk. En je raad het al 1270 euro anders kwam hij niet de apk door, kijk ik op de specificaties staat er een distributieriem op de lijst :fy1dus ik belde al geirriteerd op, zegtie doodleuk jij die staat op het programma, toen ben ik uit me plaat gegaan door de telefoon ge,eist datie in het system keek en pas toen was het, o ja ik zie het moet een foutje zijn.
Heb toen gezegt ik kom me auto ophalen zet maar klaar, kreeg ik ja maar ze zijn al bezig.
niet mijn probleem ik zei eerst offerte dan beslis ik, ja ja maar deze auto heeft altijd hier gestaan…ik word nog een beetje boos als ik het zo weer aan het typen ben en dit is nog niet eens het hele gesprek maar dan zit ik morgen nog.
Maar lang verhaal kort uiteindelijk voor 430 euro de apk door en led remlicht vervangen en 3 dagen gratis leenbak.
daarna nooit meer terug gegaan :thumbWas je toevallig door water gereden dan is wss je remschijf krom als je lang op je rem heb gestaan met een noodstop.
en als het pas na de nieuwe banden is moeten ze wss worden gebalanceerd.verder geen ongelukken tijdens de noodstop?
groeten
R.Moet ik toch maar eens een bestelling doen :jerry
-
AuteurBerichten