Astra G Coupe Blogje Nummer zoveel

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Coupe Blogje Nummer zoveel

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266224
    rocky4
      Lid sinds:
      30 April 2014

      Goeiedag mede Forumleden en lezers.

      Na 2 maanden lezen, heb ik toch maar besloten ook een topic te maken over mijn astra.
      Ik rij nu bijna 5 jaar in deze wagen (juli 2009) en de auto is tot voor kort altijd dealer/garage onderhouden.
      op slijtage van remmen banden etc. is alleen de linkerstuurkogel een keer kapot gegaan.
      al met al dus een goede bak :thumb

      helaas blijft niks mooi.
      en na die 5 jaar zijn er steeds meer krasjes van fietsende kinderen openslaande portieren etc. bij gekomen.
      ook is schoonmoeders met der tas een keer achter me sierstrip blijven hangen met gevolg dat deze nu vooraan los geschoten is en krom staat.
      ik had al een tip gehad dat ik deze los moest halen voor 7,50 nieuwe haakjes moet halen bij de opeldealer, rechtbuigen en weer monteren met een doorzichtige kit, zodat dit nooit meer gebeurt.
      daarnaast is ruim een maand geleden een splinternieuwe band waar nog geen 1 mm profiel af was finaal afgescheurd op de snelweg, met gevolg dat me skirt in de wielkast van ze bevestigingspunt is geslagen, ik denk hier nog wel geluk mee te hebben omdat meerendeels van dan plastic ring er nog op zit.

      voor de krasjes ga ik is experimenteren,
      ik zie de laatste tijd op de reclame veel van die jml scratch remover.
      vandaag mee laten nemen door me vriendin en die zag gelijk een mooie aanbieding, 2 micro towls 5 euro ipv. 10.
      gelukkig nam ze die gelijk mee :thumb
      helaas regent het vandaag, en morgen gaat de nieuwe distributie riem erop, ( 80.000 km geleden :shock: )
      maar ik ben van plan om alles goed bij te gaan houden in dit topic.

      ik ben kwa auto onderhoud nog een groentje, maar ik leer snel. dus alle tips tricks en hints zijn welkom :D

      hier de verbogen sierstrip, pinnen klikken er niet meer in

      en hier de skirt die losgeslagen is door de band

      en dit is het goedje wat ik hopelijk vrijdag kan gaan uittesten

      hier nog ff 2 foto’s voor het overzicht.

      Binnenkort als Corsaracer tijd heeft gaan we ff wat kleine dingen aan de wagen doen,

      -Olie filter + olie vervangen
      -Luchtfilter vervangen voor een sportinlegfilter + restrictie pijpjes verwijderen
      -bougies
      -Benzine filter (als het nodig is)

      Afgelopen 2 jaar
      -rondom nieuwe banden.
      -nieuwe schijfremmen+blokken
      -nieuw uitlaat systeem (volledig)
      – linker stuurkogel vervangen

      dat was het voorlopig, ik hoop dat het optische werk een beetje meezit.
      maar ben vooral benieuwd hoe de auto gaat reageren op de nieuwe sportinlegfilter en de verwijdering van de restrictie pijpen.

      nu hopen op goed weer zodat ik de krasjes kan weg werken :agent
      zal foto’s maken van voor en na.

      groeten
      R.

      #18236972
      turbootje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        leuk verslag van een mooie coupé

        restrictie eruit heb ik ook. en een k&n inlegfilter. en dat rijd heerlijk

        #18236973
        rocky4
          Lid sinds:
          30 April 2014

          Hey turbootje bedankt :thumb
          ja zelf heb ik bij gm tuning de merkloze gehaald omdat ik ff wil kijken hoe het gaat en de specs waren hetzelfde.

          #18236974
          turbootje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            :thumbup :thumbup

            #18236975
            rocky4
              Lid sinds:
              30 April 2014

              En ik wil ook nog angel eyes gaan halen,
              mijn koplampen zijn aardig dof, dust dat scheeld weer 50 euro op dat filter ;)

              #18236976
              rocky4
                Lid sinds:
                30 April 2014

                Nog ff snel een vraagje voor de kenners hier,

                ik zit de laatste tijd veel te kijken voor angel eyes, maar wat is nu het verschil tussen:
                Angel eyes 139 eu
                Angel eyes LED 169 euro.
                de ringen in angel eyes zijn toch altijd led?

                daarnaast heb je van de led varianten ook nog de keuze uit H1 of H7 koplampen,
                H7 lijkt mij feller op de foto’s maar thats it.

                En de laatste vraag was,
                bij deze lampen staat geintregeerde knipperlichten, dus ik neem aan dat deze ingebouwd zitten
                maar moet ik er dan nog zelf de h1 of h7 lampen erin doen? En zijn dit normale philips h7 lampen of moet ik xenon lampen halen?

                alvast bedankt :thumb

                gr.
                R.

                #18236977
                rocky4
                  Lid sinds:
                  30 April 2014

                  Zoooooooo tijd voor een update!

                  afgelopen zaterdag is de astra even flink onderhanden genomen :thumb
                  via silver hier op het forum ben ik kort geleden in contact gekomen met iemand hier uit de buurt die de astra G kan dromen
                  en dat bleek niks minder dan waar, in 1 oog opslag zag hij meerdere punten die gewoonweg verwaarloosd waren door de dealer/ garage. (alle kabels waren gewoon los onder de bescherm kap weggestopt ipv. de plastic houders)
                  ik ging er naar toe met de gedachten zoveel mogelijk foto’s te maken, maar ik werd overladen met tips en uitleg waardoor het afentoe meer was van oja nog ff een foto :shock:
                  maargoed voor mij als groentje was het een hele leuke en leerzame dag

                  Wat er allemaal is gedaan:

                  -distributieriem + waterpomp
                  -olie +oliefilter vervangen
                  -thermostaat pakking lekte iets en is vervangen.
                  -heel klein lekje in de radiator vezelproduct voor gebruikt.
                  -gasklep schoongemaakt
                  -luchtfilter vervangen en restrictiepijpen verwijderd, sportluchtfilter paste helaas niet ookal staat er astra g op de doos :fy1 gelukkig had een kennis nog een nieuwe orginele liggen waar ik was met me auto :thumb
                  -nieuwe ngk bougies
                  -Ecu kabels ingetaped, bescherm plastic was verpulverd door de hitte en de leeftijd, maar de kabels binnenin waren nog goed beschermt, dus ff extra beschermt voor er storing optreed.

                  begonnen sochtends aan de distributie,

                  toen kwam hij er al snel achter dat de waterpomp wat lekte en de pakking van de thermostaat,
                  waterpomp werd toch al vervangen maar de thermostaat kon hij gelukkig ook opknappen (sindsdien loopt hij ook continue op 90 graden :thumb )

                  onder de motorkap kwam ik ook nog dit tegen king:

                  5 jaar oude bougies

                  en de helaas te kleine sportinlegfilter

                  dat was hem voor nu, auto loopt weer heerlijk en nu de restrictie pijpen uit de luchtbox zijn trektie in lage toeren soepeler op
                  hopelijk snel een passend sportinlegfiltertje king:

                  soon to come!

                  we zijn der wel achter gekomen dat me linkerachter rem iets aanloopt maar of dat nu door vuil is of door versleten brackets voor de remblokjes weten we nog niet, ik hoop vuil want het blijkt dat ik achter nog de eerste editie brackets heb voor dit model van bosch die bekend staan om te buigen en daarom ook niks meer van verkrijgbaar is…
                  mocht dit zo zijn moet ik een heel nieuw systeem achter hebben a 800 aan onderdelen :swear
                  -flexibele uitlaatdeel is ook weer lek dus moet vervangen worden.
                  -radiator lekje is nu opgelost maar zal ook vervangen moeten worden.
                  -koplampen vervangen (weet alleen niet of ik orginele weer haal of angel eyes)

                  voorlopig kan ik weer lekker planken!

                  groeten
                  R.

                  #18236978
                  gose91
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 November 2013

                    @rocky4 wrote:

                    Nog ff snel een vraagje voor de kenners hier,

                    ik zit de laatste tijd veel te kijken voor angel eyes, maar wat is nu het verschil tussen:
                    Angel eyes 139 eu
                    Angel eyes LED 169 euro.
                    de ringen in angel eyes zijn toch altijd led?

                    daarnaast heb je van de led varianten ook nog de keuze uit H1 of H7 koplampen,
                    H7 lijkt mij feller op de foto’s maar thats it.

                    En de laatste vraag was,
                    bij deze lampen staat geintregeerde knipperlichten, dus ik neem aan dat deze ingebouwd zitten
                    maar moet ik er dan nog zelf de h1 of h7 lampen erin doen? En zijn dit normale philips h7 lampen of moet ik xenon lampen halen?

                    alvast bedankt :thumb

                    gr.
                    R.

                    Als je xenon wil moet je voor angel eyes gaan, omdat daar een projectorlens in zit. In de originele units is het verstandig om dat niet te doen.

                    Ik weet niet hoe het bij Astra G angel eyes zit, maar grote kans dat er in het knipperlicht een standaard knipperlichtbolletje gaat. Als geïntegreerd betekent dat ze ingebouwd, niet zelf te vervangen zijn heb je er niet eens mee te maken.

                    Ringen in angel eyes kunnen ook gewoon halogeen zijn. Kijk maar naar sommige BMW’s.

                    H1 en H7 zou geen verschil moeten maken. Het is allebei rond de 60W

                    #18236979
                    rocky4
                      Lid sinds:
                      30 April 2014

                      @gose91 wrote:

                      Als je xenon wil moet je voor angel eyes gaan, omdat daar een projectorlens in zit. In de originele units is het verstandig om dat niet te doen.

                      Ik weet niet hoe het bij Astra G angel eyes zit, maar grote kans dat er in het knipperlicht een standaard knipperlichtbolletje gaat. Als geïntegreerd betekent dat ze ingebouwd, niet zelf te vervangen zijn heb je er niet eens mee te maken.

                      Ringen in angel eyes kunnen ook gewoon halogeen zijn. Kijk maar naar sommige BMW’s.

                      H1 en H7 zou geen verschil moeten maken. Het is allebei rond de 60W

                      hey gose91
                      ik vind zelf die angel eyes wel mooi en xenon verlicht beter vind ik.
                      ook ben ik de verwering op mijn huidige lampen gewoon beu.

                      kan ik die angel eyes dan gewoon aansluiten op de huidige bekabeling, of heb ik sterkere stroomkabels nodig?

                      #18236980
                      Silver
                        Lid sinds:
                        7 July 2006

                        goed bezig Rocky :thumb :thumb

                        #18236981
                        Dolby
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          Ik persoonlijk zou gaan voor de Depo xenon projectors goed lichtbeeld en betaalbaar.

                          Heb van meerdere mensen gehoord dat het lichtbeeld van de angel eyes niet goed is.

                          succes ermee.

                          #18236982
                          rocky4
                            Lid sinds:
                            30 April 2014

                            Thx silver :thumb

                            en dolby bedankt voor de tip, ga der is naar kijken king:

                            #18236983
                            gose91
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 November 2013

                              Je hebt voor xenon geen sterkere stroomkabels nodig. Xenon trekt zelfs een stuk minder vermogen als halogeen. Voor auto’s die automatisch de verlichting controleren is het mogelijk dat er een ontstoringskabel in moet, omdat de auto door het lagere vermogen denkt dat de lamp stuk is.
                              Met Depo lampen heb ik geen ervaring. Ik moet mijn angel eyes altijd nog eens voor een lichtstelbak zetten, maar de keurmeester zal niet in een slechte bui moeten zijn tijdens de APK. Seinende tegenliggers heb ik er nooit mee gehad.

                              #18236984
                              rocky4
                                Lid sinds:
                                30 April 2014

                                Bedankt voor alle hulp mensen.
                                vandaag ff met silver staan kletsen en ik laat de angel eyes toch maar liggen.
                                ga wel voor de xenon maar in een normale koplamp donkere variant
                                http://gm-tuningparts.nl/shop/product/272/koplampen-opel-astra-g-xenon-look-plug-play” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                denk dat die zwarte look met mooi bij me lak staat :jerry

                                #18236985
                                rocky4
                                  Lid sinds:
                                  30 April 2014

                                  Hallo luitjes,
                                  Vandaag heb ik mijn astra maar ff flink geboend.
                                  ik irriteer me al een tijdje mateloos aan alle zwarte aanslag op me wagen, het zit er zo diep in dat zelfs de wasstraat het er niet afkrijgt.
                                  dus ik was wat gaan zoeken op internet en kwam ik op het kleien van je wagen.
                                  na een kort bezoekje aan de action om wat emmers en sponsen te halen ging ik maar even bij Halfords kijken en vond ik:

                                  nou het kleien haalt niet de plekjes weg die ik hoopten, maar ik vind persoonlijk het resultaat van de lak na alleen wassen al verbluffend, deze autoshampoo ga ik voortaan gebruiken plekken vogelpoep wat er niet af wou ff laten weken in de schuim van de shampoo en hop weg is het :thumb
                                  het kleien is opzich wel makkelijk al was het de eerste keer. ik heb nu alleen de motorkap gedaan maar de klei komt in alle hoekjes!
                                  er is wel 1 nadeel aan deze producten……
                                  ik zie nu echt ALLE krasjes en beschadigingen :cry
                                  wil nu nog gaan kijken voor zo,n meguiars polijst/buff machine en dan ultimate compount proberen,
                                  daarmee zou ik alle krasjes en teerplekjes wel mee weg kunnen polijsten :thumb
                                  maargoed oordeel zelf.
                                  dit zijn de foto’s van alleen het wassen (en drogen natuurlijk)



                                  en daarna ging ik maar ff kleien aan de motorkap, op het begin dacht ik, nou lekker veel verschil.. tot ik dus de lak laag voelde en een niet gekleid gedeelte voelde, daarna stond ik op voor foto’s en toen was het sproei spul wat er bij komt goed droog en toen was het verschil goed zichtbaar! king:



                                  nu het dak en de zijkanten nog :afro

                                  #18236986
                                  Silver
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2006

                                    @rocky4 wrote:

                                    Bedankt voor alle hulp mensen.
                                    vandaag ff met silver staan kletsen en ik laat de angel eyes toch maar liggen.
                                    ga wel voor de xenon maar in een normale koplamp donkere variant
                                    http://gm-tuningparts.nl/shop/product/272/koplampen-opel-astra-g-xenon-look-plug-play” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    denk dat die zwarte look met mooi bij me lak staat :jerry

                                    dat zijn idd precies de koplampen die ik er ook in heb, die je dus in het echt gezien heb.
                                    was idd ff gezellig. :thumb

                                    #18236987
                                    rocky4
                                      Lid sinds:
                                      30 April 2014

                                      Afgelopen maandag maar even naar me remmen laten kijken.
                                      lang geen tijd voor gehad maar het was erger dan ik dacht.

                                      vorig jaar achter de schijfremmen en blokjes laten vervangen achter, en kort daarna kwam er al een piepend geluid
                                      waarop ik kreeg “dat moet slijten” nou gelukkig ben ik daar weg want niet alleen zaten alle remblokken verkeerd.
                                      ook zat 1 schijf gewoon scheef omdat ze te lui waren de boel goed schoon te maken en roestvrij.
                                      gelukkig ken ik nu via silver wel een kundig iemand, die heeft het ook weer kunnen fixen.
                                      Op de remblokjes achter zitten pikkies die in de uitsparing van je remzuiger moeten vallen, deze zaten in de zuiger gedrukt ipv erin…. echt bizar wat we elke keer weer tegen komen, gelukkig waren de zuigers nog heel.
                                      ga je dan voor naar een bovaq garage…..

                                      astra rijd nu weer lekker soepel, scheelt ook gelijk weer wat in de toeren :jerry

                                      binnenkort nog ff vsnaar handremkabel en dashboard verlichting, en dan maar ff sparen voor koplampen king:

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.