Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is wel een idee inderdaad. :P Hee maar jij rijd in een Kadett Cabrio.. zijn er nog punten die jij kan toevoegen die bij de kadett cabrio even gecheckt moeten worden?
Tsja dat zware is een beetje het probleem. En een Kadett vind ik wel charme hebben. Ook omdat m’n ouders Kadett hebben gereden lijkt het me wel leuk. En die zwarte heeft pas 90.000 gelopen NAP…
Ik had deze Kadett cabrio gezien: http://link.marktplaats.nl/328413478 Maar die heeft dus een GSI-voorbumper?
Ik heb opzich wel een leuke zwarte 1600 zien staan, maar kan je bij de Kadett de grille nou ook verwisselen? M’n ouders hadden vroeger een 1.6i Expression van 1991 (3-deurs hatchback) en ik vind die grille mooier dan die er nu inzit.
De 2.0 GSI vind ik ook leuk inderdaad, maar het voordeel van de 1.6 is dat die 950 kilo weegt en dat is gunstiger voor de wegenbelasting. Ik kom nu uit een Kia Pride 1.3 GLXI Wagon en die weegt 823 kilo, dus dan is het maar een schaal omhoog. En wat ik tot nu toe heb gezien staan de 1600tjes er net ff wat netter bij dan de 2.0 GSI’s.
Misschien kun je een foto maken met wat echt bier voor je auto :P de heren op de achtergrond zien er goed realistisch uit!
Mijn definitieve is geplaatst nu…
Vandaag eindelijk mee naar de Opel geweest… Er is een sensor kapot, maar deze zit in de stuurkolom dus deze moet helemaal vervangen worden. Ook zij hij dat er schade is geweest en een van de wielen niet helemaal keurig recht stond… Dit heeft mij doen besluiten om van deze Corsa af te zien en verder te zoeken naar iets anders.
Er staat opzich een leuke Peugeot 206 op m’n werk voor weinig… Maargoed da’s geen Opel natuurlijk :)
24 november 2009 om 18:14 In reactie op: Ik wil een corsa B kopen, waar moet ik op letten? #17555729Wat betreft de roest:
De rand van de motorkap boven de grille roest heel snel. Ook de wielkastranden roesten snel. Verder kijken naar de onderranden van de deuren en andere plaatsen waar vocht blijft staan.Dingen die snel kapot gaan zijn onderandere de bekleding van de bestuurdersstoel, door het in en uitstappen slijt deze zeer snel helaas. Verder weet ik het eigenlijk niet. De elektrische stuurhuizen zijn volgensmij niet heel fantastisch… maar die zitten niet op de 1400 en de 1600 dacht ik…
Verder letten op de standaard dingetjes he: naar links/recht trekken, letten of de naden tussen motorkap, bumpers, deuren etc gelijk lopen (te grote verschillen kan duiden op herstelde schade), banden, goed luisteren naar de uitlaat, werken alle lampen, geen vreemde tikken uit de motor (kan duiden op kapotte klepstoters of erger..)
Succes met het bezichtigen van Corsa’s.
Ohja.. nog een tip: maak ALTIJD een proefrit voor aankoop. Mag je geen proefrit maken? Niet kopen.
Nouja.. enorm is het kleurverschil niet, maar met twee grote vlakken naast elkaar die iets kwa kleur verschillen ga je wel zien..
Het is vanavond wéér 23.00 uur geworden met werken. Heb het gehad… ontslagbrief ligt klaar :vertag
Nu probleem 2: er moet wel wat voor in de plaats gaan komen :swear
én… nogsteeds geen opel :cry
Bumper: Sloop kijken
Motorkap: Spuiten, liefst ZSM omdat het anders over de rand komt van de motorkap en dat ga je wél zien..
Spoiler: Staan er op marktplaats wel wat (nou niet degene die ik op het oog heb wegkopen he :P) of anders eveneens; onderdelenlijn.nl
Velgjes: Ga voor leuke 15″ Irmscher velgen. Staan er ook wel wat van op marktplaats, en Irmschers vind ik de beste velgen die bij de Corsa passen, naast de standaard velgen.Weet je… viel hij binnen mijn budget dat was je er al lang vanaf geweest, want dan had ik hem wel gekocht… Maargoed, ik geloof nooit dat jij wil zakken tot onder de 2000 euro. Zolang hij maar stuurbekrachtiging heeft ben ik tevreden. Een radiotje kan ik er zelf wel inzetten en elektrische ramen enzo En een Corsa C heb ik liever dan een B… maargoed voorlopig gaan we eerst maar voor een B Strada, full options, dat wel, voor 1500… Dat is wel zo.. Je hebt een Corsa B van 2000, dik in de spullen enz, voor een eurtje of 2000, waardoor een kale Corsa C uit 2001 minder interessant wordt ;)
Ik ga ook nog weer ff aan de slag. Zag net wat foutjes op de laptop met LCD die je op CRT niet ziet :hmmz
Of misschien een injectiereiniger? Het kan zijn, terugdenkend aan de sproeier eerder dit topic, dat er vuil in het injectiekanaal zit. Je zou het altijd kunnen proberen (tank leegrijden, daarna laten lopen op Tunap, zie gebruiksaanwijzing). Hij gaat er alleen maar beter van lopen, dus je wordt er niet slechter van (behalve in je portomonee :P)
De 1.2 uit ’99 is een X12XE en die heeft al injectie, dus een verstopte sproeier kan niet want die is er niet… :) De X12XE heeft wel vaker last van storingen ben ik al achter, en uitlezen kost je misschien 30 euro, dus het is zeker de moeite waard ;)
Er staat hier op het forum een ’96-er GSI te koop in het donkergroen, 2 ton gelopen met APK tot 13-11-2010.
Op foto een strakke auto, en 1.6… is de auto van opelfreak1975
Gelukkig maar dat het goed is afgelopen met je! En uiteraard balen van je Corsa… Hoop voor je dat die GSI wat is!
Om heel eerlijk te zijn vind ik ze standaard het mooist :jerry
Maar ik denk dat ik me aansluit bij de reactie van M~V, en dat de keuze gaat tussen 2 en 3, met iets meer 3 dan 2 :D
Mijn inzending voorlopig:
Kleur
Handgrepen weg
Stootstrips weg
Antenne weg
Koplampsproeiers weg
Home-made voorbumper geplaatst met intercooler en originele onderlip
Voorruit getint
Koplampen getint
Booskijkers
Velgen vergroot
Grille met racegaas met Opel-logo
Wielkasten verbreed (Skirt en achter wordt denk nog iets aangepast)
Iets verlaagdIk zit het ook wel eens te kijken ja, geweldig programma! Die twee bij de telefoon slapen altijd, terwijl die andere 2 altijd aan het sleutelen en aan het kloten zijn :P En dat Peter alle onderdelen uit zijn hoofd weet… echt fantastisch leuk :P En Ghunter, die écht niks weet van wat op voorraad is… hahaha
Zwaar overgewerkt vandaag, tot 23.00 uur, shitweer, nogsteeds geen Opel, een scooter die er een eind aan wil maken (motortje begint zich een beetje over te geven, en dát na een grote beurt 400 km geleden) :fy1
Beetje de Suzuki Liana zo. en ook een beetje Focus sedan (laatste type van voor de facelift)… Maar ook wel weer duidelijk opel.
Mijn god :jerry
Je ziet ze ook heel veel in Amerika… Daar rijd volgensmij een kwart van de auto’s met een poetslap op de motorkap. Hoofdzakelijk nieuwe en getunede auto’s. Ga voor de grap maar eens wat Amerikaanse tuningsites af, ik weet bijna zeker dat je geen site tegenkomt waar geen foto’s staan met auto’s met een bra…
-
AuteurBerichten