Opel Corsa B 1.2 raar sturen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B 1.2 raar sturen?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213806
    Rio-man
      Lid sinds:
      18 June 2005

      Hallo allemaal,

      Ik kan van een collega van mij een kobaltblauwe Corsa B 1.2 Strada uit 1999 overnemen voor 1500 euro met ongeveer 130.000 gelopen, wat ik opzich een mooie prijs is voor zo’n auto in die uitvoering. Alleen zegt hij dat hij bij het naar links sturen zwaarder gaat dan naar rechts (of andersom… dat weet ik niet meer :P ), en een tijd terug heeft er een andere collega van mij naar gekeken (werk bij een Peugeot-dealer) en die vertelde dat er iets met het stuurhuis was…

      Nou vraag ik mij een aantal dingen af: Hoe kan het dat een stuurhuis kapot gaat, wat kost een stuurhuis op de sloop en is het lastig om in te bouwen? En is het eigenlijk uberhaupt wel het stuurhuis of kan het ook iets simpels zijn als een kapotte sensor of een losse stekker ofzo?

      Het liefst bouw ik hem zelf in, want ik heb gelukkig zelf ook nog wel enige technische kennis, mits het niet te ingewikkeld wordt.

      Ik wil deze Corsa heel graag kopen, want het is een ideale uitvoering (met airco, stuurbekrachtiging, elektrische ramen enz) en ik hoef er niet heel het land voor door om te gaan kijken (het heeft al meerdere treinkaartjes gekost :p).

      Als het niet te duur wordt, ben ik binnenkort EINDELIJK Opel-rijder :D :D :D Het heeft bijna 19 jaar geduurd, maar dan heb je ook een prachtauto :)

      #17545615
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        komt vaker voor bij dit type.

        heeft electrische stuurbekrachtiging.

        vaak heeft resetten van het systeem wel nut, even bij een dealer langs

        #17545616
        Rio-man
          Lid sinds:
          18 June 2005

          Ok.. dan kan ik moeders weer gerust stellen :d

          #17545617
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            origineel gepost door sjoerdie
            komt vaker voor bij dit type.

            heeft electrische stuurbekrachtiging.

            vaak heeft resetten van het systeem wel nut, even bij een dealer langs

            maar soms moet je alles vervangen
            dus is wel n klussie
            en delen zijn prijzig;)

            #17545618
            Rio-man
              Lid sinds:
              18 June 2005

              Ik heb al een dingetje op onderdelenlijn.nl geplaatst, en werd vanochtend tot 6 keer toe wakkergebeld door demontagebedrijven. Prijzen varriëren van zo’n 50 euro tot 200 euro…

              #17545619
              Rio-man
                Lid sinds:
                18 June 2005

                Vanavond zet een collega hem op de brug… ben benieuwd…

                #17545620
                Jurgen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2007

                  De Corsa B van m’n ouders van hetzelfde bouwjaar heeft tot 2x toe in 5 jaar een nieuw stuurhuis gekregen, ook met dezelfde klachten. Wist alleen niet dat met het resetten dit ook (deels) verholpen kon worden. Is ook niet bij de garage verteld, maar ik denk niet dat ze dit geweten hebben, omdat het nog als garantie werdt behandeld. Eerst resetten is dus zeker een goeie optie.

                  #17545621
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    had et zelfde probleem in mijn corsa en nu ook in mijn nieuwe astra g
                    bij de dealer zeggen e dat het zo hoort omdat je een korte en lange as heb. eb er niet veel verstand van, maar weet wel dat dit zo is bij mijn citroen jumpie 2.0hdi. die is ook vreselijk moeilijk uit te lijnen, trekt altijd naar rect vanwege die ‘lange’as. misscien dat dit bij opel ook zo is. ik eb er gelukkig geen verstand van

                    #17545622
                    Vectra Power
                      Lid sinds:
                      4 July 2004

                      Er zit een koppelsensor in je stuurkolom, deze moet je afstellen (wat officieel niet kan volgens opel).
                      Zit bovenop met 2 boutjes, moet wel even je stuurkolom even los. en dan elke keer beetje bij stellen tot die goed staat. succes.

                      #17545623
                      Rio-man
                        Lid sinds:
                        18 June 2005

                        Nou mijn collega komt er ook niet helemaal uit, en aangezien het geen Peugeot is kan hij hem ook niet uitlezen… dus maandag ff naar van der Burg hier in Zoetermeer bellen om te kijken wat zij als oplossing hebben… Het is een elektrisch stuurhuis, dus op hoop van zegen dat het een slecht contact is of een kapot sensortje of een storing… scheelt een hoop geld. Hij komt er namelijk niet mee door de APK nu… Ik weet niet precies… Dus maandag hoor ik weer wat meer over “mijn” corsatje :D

                        #17545624
                        Rio-man
                          Lid sinds:
                          18 June 2005

                          Heb overigens vandaag even in de auto gekeken, en dat zag er keurig uit! De asbak was alleen afgebroken, dus het 1e ritje naar een Opel-sloper in de regio Zoetermeer/Haaglanden staat al op de planning :P Het is een x1.2xe in de Strada uitvoering, dus alles zit erop zoals stuurbekrachtiging, airbags, airco, centrale vergrendeling met afstandsbediening, radiotje etc. Hij heeft wel een schadetje aan de zijkant (paaltje) welke wel redelijk is uitgedeukt, maar waar nog wel krassen zitten (ff polijsten ofzo… ff zien wat de schadehersteller zegt :) ) voor 1500 euro… Voor wat ik tot nu toe heb zien staan op marktplaats en hier op het forum geen geld! Maar.. wat is jullie mening daarover?

                          #17545625
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Weer een uit de buurt hier haha…

                            Willem

                            #17545626
                            Rio-man
                              Lid sinds:
                              18 June 2005

                              Haha ja inderdaad!

                              #17545627
                              Rio-man
                                Lid sinds:
                                18 June 2005

                                Morgen ff mee naar de Opel-dealer om uit te laten lezen en een diagnose te stellen… hoop echt zo dat het meevalt :D Maargoed.. Morgen horen jullie het!

                                #17545628
                                Rio-man
                                  Lid sinds:
                                  18 June 2005

                                  Vandaag eindelijk mee naar de Opel geweest… Er is een sensor kapot, maar deze zit in de stuurkolom dus deze moet helemaal vervangen worden. Ook zij hij dat er schade is geweest en een van de wielen niet helemaal keurig recht stond… Dit heeft mij doen besluiten om van deze Corsa af te zien en verder te zoeken naar iets anders.

                                  Er staat opzich een leuke Peugeot 206 op m’n werk voor weinig… Maargoed da’s geen Opel natuurlijk :)

                                  #17545629
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    haha, tis geen opel, rijden goed, sturen strak, zijn wat storings gevoelig, zeker met extra futures of 16V motortje…

                                    Willem

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.