Ik wil een corsa B kopen, waar moet ik op letten?

Forumindex Forums Modellen Corsa Ik wil een corsa B kopen, waar moet ik op letten?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214458
    lae88
      Lid sinds:
      24 November 2009

      Na jaren trouwe dienst wil ik mijn fiat panda in gaan ruilen voor een corsa B!
      Ik weet al dat ik iig een 1.4 of een 1.6 wil, zodat ik in snelheid vooruit ga op de auto die ik nu heb. De swing vind ik er leuk uitzien.
      Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten! Wie kan mij hierbij helpen? Wat zijn bijvoorbeeld dingen die snel stuk gaan, plekken die vaak roesten ed?
      En is het verschil in snelheid tussen 1.4 en 1.6 erg groot? En hoe verhoud dit zich tot het verbruik?
      Alvast thx voor de hulp!

      Groetjes Lae

      #17555727
      Bart Hoedemaker
        Lid sinds:
        12 February 2007

        bom proof met je der eentje hebben met een c14nz motortje :P

        #17555728
        Dennis-Corsa-B
          Lid sinds:
          20 May 2008

          welkom en stel je eerst netjes voor http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30

          en antw op je vraag gebruik deze http://www.opel-forum.nl/misc.php?action=search

          #17555729
          Rio-man
            Lid sinds:
            18 June 2005

            Wat betreft de roest:
            De rand van de motorkap boven de grille roest heel snel. Ook de wielkastranden roesten snel. Verder kijken naar de onderranden van de deuren en andere plaatsen waar vocht blijft staan.

            Dingen die snel kapot gaan zijn onderandere de bekleding van de bestuurdersstoel, door het in en uitstappen slijt deze zeer snel helaas. Verder weet ik het eigenlijk niet. De elektrische stuurhuizen zijn volgensmij niet heel fantastisch… maar die zitten niet op de 1400 en de 1600 dacht ik…

            Verder letten op de standaard dingetjes he: naar links/recht trekken, letten of de naden tussen motorkap, bumpers, deuren etc gelijk lopen (te grote verschillen kan duiden op herstelde schade), banden, goed luisteren naar de uitlaat, werken alle lampen, geen vreemde tikken uit de motor (kan duiden op kapotte klepstoters of erger..)

            Succes met het bezichtigen van Corsa’s.

            Ohja.. nog een tip: maak ALTIJD een proefrit voor aankoop. Mag je geen proefrit maken? Niet kopen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.