Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Das de Manta die als B2 het water inschiet en er als B1 uitkomt :jerry :jerry :jerry
Heeft idd al vaker op ebay gestaan. Zonde als zo’n auto uit Nederland verdwijnt.
mvg Rico
Bedankt voor de duidelijke info!
mvg Rico
18 maart 2012 om 19:08 In reactie op: restauratie opel manta b1+c24ne *update 12 mrt 2013* #17999766Het zou bij wet verboden moeten worden om de driehoekjes niet zwart te maken!
gr rico
Henk, nog een vraagje: Ik heb wel de IKA555 nokkenas, maar niet de versterkte klepveren die erbij horen, geeft dit geen problemen?
mvg Rico
Klinkt goed!
Als ik er dan ook een Irmscher ontsteking op zet, is er dan nog meer winst te behalen?mvg Rico
Ik ben van mening dat het heel simpel is: Als je in de slip raakt, of je nu zomer of winterbanden eronder hebt liggen, ligt gewoon aan jezelf, of er moet olie op de weg liggen oid. Is dit niet het geval, dan heb je gewoon te hard gereden.
gr rico
Effe een update:
Ik heb besloten er geen 6 cilinder van te maken, ivm tijdgebrek. Wel heb ik een Mantzel 2,4 motor op de kop getikt, met 160 pk volgens de papieren die ik erbij heb gekregen.
Een nieuw origineel B2 front ligt ook klaar om erin gelast te worden, en verder is de bodem bijna klaar om te spuiten. 5 bak tunnelombouw zit erin gelast, en verder nog diverse laswerkzaamheden meer verrricht, onder andere nieuwe kriksteunen eronder.Verder heb ik alles compleet, dus interieur, wielen, stuur, assen, spoilers heb ik bij elkaar verzameld. Het enige wat ik nog zoek zijn de mistlampen die in de voorbumper zitten, en een 400 motorkap, maar die koop ik denk ik een nieuwe.
mvg Rico
Vergis je niet in de kosten van een (deel)restauratie van een auto! Voor het geld dat je daarmee kwijt bent kun je vaak een mooie auto kopen.
gr rico
Deze bak moet toch wel aantoonbaar gereviseerd zijn. Dus met de rekeningen erbij! Is dat niet, dat zou ik me er niet aan wagen voor 800 euro.
mvg RicoHet is tegenwoordig een hype om maar wat voor je spullen te vragen:Gespot op Marktplaats: Een Manta B vooras voor 150 euro, een Getrag 240 voor 250 euro, enzovoort.
Natuurlijk word het spul zeldzamer, maar om dan zo’n prijzen erbij te gaan zetten, neigt gewoon naar een soort van prijs opdrijven. Ikzelf heb ook nogal wat op onder andere Marktplaats staan, maar probeer toch altijd het spul voor acceptabele prijzen te verkopen. Mede omdat ik op deze manier er nog hobby aan heb om andere mensen vooruit te kunnen helpen, maar dit word me zo wel moeilijk gemaakt.
Natuurlijk is er een soort van marktwerking op vraag en aanbod. Maar ook die is te beinvloeden, want, als voorbeeld, als de ene een Getrag 240 op MP zet voor 250 euro, zal een ander die ook zo’n bak aanbiedt, geneigd zijn ook een vraagprijs te bepalen in de buurt van die 250 euro. Goed, of je er dan ook 250 euro voor krijgt is een tweede, maar dat je het durft te vragen vind ik al te gek.
Ik heb vanmiddag een Getrag 240 verkocht voor 140 euro, dat zijn bedragen dat je tenminste iemand blij kunt maken met hetgeen ie gekocht heeft, en das mij veel meer waard dan die paar euro die ik dan misloop :D
mvg RicoIk heb het laatst ook gehad, een hevig klapperende en rammelende achteras. Ik dacht zelf aan een kromme steekas, maar bij nader onderzoek was de aandrijfas die in het staartstuk zit zo krom als een hoepel. Zelfs zo krom dat ie de buis waar ie in zit raakte.
mvg Rico
@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
Deze was inderdaad in een korte tijd heel wat slechter geworden :shock:
Heb je er foto’s van? en maak je een restauratie topic aan?
Ik persoonlijk had hem origineel gemaakt naar een i200 kleuren wit met Rothmans
:wub
Nee, ik restaureer m voorlopig niet. Eerst mn 400 replica ns afmaken, en daarna is deze aan de beurt. Als ik m restaureer word ie origineel grijs, dat is zn oorspronkelijke kleur. En waarschijnlijk komt er nog een i240 set op, die heb ik nog een originele liggen.
Wil m nu voorlopig wat toonbaar maken, zodat ik er toch met goed fatsoen mee voor de dag kom.gr rico
@mantanator wrote:
Paar fotos van mijn ex i200.
Was het topic al aan het zoeken. :fy1
Is er iemand hier op t forum die toevallig het kleurnummer nog heeft of weet van deze Manta? Naar ik begrijp zijn er enkele ex bezitters hier op t forum. Ik heb deze auto namelijk, maar deze moet hier en daar wat gerestaureerd worden.
Gr rico
Zal morgen ook effe bij mij kijken wat erop staat.
gr rico
Dat is geen originele i200, maar een Gte. Ik ben er vorig jaar wezen kijken, ligt een 2,4 in die niet mooi loopt, auto heeft rondom beschadigingen, was toen niet afgewerkt, allerlei kleine dingen die nog moesten worden gedaan.
gr ricoDe motor is compleet, lopend en in goede staat. Ik heb er een tuv brief bij met alles wat eraan gedaan is,en hij heeft 155 pk volgens de papieren, ik wilde graag weten wat daar de waarde van is.
gr rico
Wat mag een goede prijs zijn voor 10j velgen? Ik weet er 2, en deze zijn nieuw.
gr rico
Dit was vroeger een showauto van TV KFZ Tuning te Bammental in Duitsland, en had toen het kenteken HD-DL-211.
gr ricoAls ik mij niet vergis is dit een originele 400.
gr rico
Meeste monteurs hier zitten netto maar op 1600-1700 euro denk ik
gr rico
Zat te denken aan een i2800 of zoiets …
Het is niet home made, had er nog wat opel nummers in gevonden. Maar anyway… interieur is verkocht, dus heb er weer iemand blij mee gemaakt.
gr rico
Prijs is inderdaad niet misselijk, tijd geleden stonden ze er ook op voor een startprijs van 2410 euro, toen had er niemand op geboden. Ik zoek nog wel een set wielen, maar hoop toch voor een beetje minder een paar wielen te vinden.
gr rico
Stel dat het zelfbouw zou zijn, dan is het toch wel erg professioneel gedaan.
Maar dat geloof ik zelf eerlijk gezegd niet.gr rico
-
AuteurBerichten