klapperende achteras, noodoplossing??

Forumindex Forums Modellen Manta klapperende achteras, noodoplossing??

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239410
    Tomvt
      Lid sinds:
      2 July 2004

      hoi,

      ik was gisteren aan t rijden toen in eens mijn achteras heel erg begon te klapperen, nu heb ik m even open gehaald en denk t probleem gevonden te hebben.
      in t midden zitten 2 tandwieltjes die met elkaar verbonden zitten dmv een asje dat in de klok? vastzit, deze draaien weer ronde de tandwielen die volgens mij op de steekassen zitten. (krijg de foto’s niet van m’n camera naar de pc) het asje van de 2 tandwieltjes zit los/heeft veel speling, als ik de cardanas ronddraai loppt ie sommige punten heel zwaar, slaat net niet vast. als ik met de wielen van de grond 1 wiel linksom en 1 wiel rechtsom draai is er nix aan de hand. nu denk ik dat door de speling op t asje de tandwieltjes niet goed in elkaar haken en dat ie daardoor even vastslaat. Moet er wel nog bijvermelden dat deze een ongeluk een jaar geleden heeft overleeft toen een auto met 70 tegen de as reed.
      nu de grote vraag: Kan ik dit tijdelijk oplossen door het asje aan de klok vast te lassen, heb nl helemaal geen tijd nu en weinig geld voor de manta over want ben met een huisje bezig wat ik net heb gekocht en dat heef toch voorang, alleen kan de manta wel goed gebruiken vandaar..

      gr tom

      #17897633
      rico523
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 January 2008

        Ik heb het laatst ook gehad, een hevig klapperende en rammelende achteras. Ik dacht zelf aan een kromme steekas, maar bij nader onderzoek was de aandrijfas die in het staartstuk zit zo krom als een hoepel. Zelfs zo krom dat ie de buis waar ie in zit raakte.

        mvg Rico

        #17897634
        ben-limo-16v
          Lid sinds:
          6 May 2005

          Heb hier nog 2 losse diff’s liggen. 1 x 3.44 en 1 x 3.67. Ze kunnen voor weinig weg. Inclusief de lagers die erbij horen, ze joelen niet.

          #17897635
          Tomvt
            Lid sinds:
            2 July 2004

            heb even verder gekeken, nu met iemand erbij zodat die kan draaien enzo terwijl ik zoek, lijkt toch meer uit het staartstuk te komen….. mogen dus maar even de as eronderuit en verder kijken….

            #17897636
            mantastijn
              Lid sinds:
              29 October 2004

              @Kale gek wrote:

              heb even verder gekeken, nu met iemand erbij zodat die kan draaien enzo terwijl ik zoek, lijkt toch meer uit het staartstuk te komen….. mogen dus maar even de as eronderuit en verder kijken….

              Hey Tom,

              had jij ook dat je bij het overschakelen telkens een klap/bonk in het differentieel hoorde?

              #17897637
              Tomvt
                Lid sinds:
                2 July 2004

                probleem zat m toch in de as, het gedeelte wat de as in gaat hoor ik klapperen nu t los ligt ik draai eraan, dus toch andere as erop gezet…

                #17897638
                kadettsr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2006

                  As laten reviseren kan bij Danny (manta24v)
                  Ik ben echt zeer tevreden met mijn as nu :wors

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.