Manta gekocht!

Forumindex Forums Modellen Manta Manta gekocht!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #17913145
    lenn0
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2009

      Manta B I200 ez ´84 komplett original Zustand seit ´98 nur im Schuppen gestanden und nicht mehr auf der Straße gewesen. Motor läuft Super, Ausstattung ist auch noch gut, bremsen lösen auch, muss komplett restauriet werden karosse ist soweit ich sehen konnte ungeschweißt, es sind aber rahmen radläufe und schweller zu machen. VB 3400,-

      Mijn duits ist nicht so gut ;) maar moet kompleet gerestaureert worden begrijp ik wel hieruit?

      ps hee Rob, haal je goeie kennis eens over om de i200 aan een echte liefhebber te verkopen haha :thumb

      #17913146
      mugenpower
        Lid sinds:
        31 May 2005

        Staat ook nog een Manta in Albergen zonder foto’s op marktplaats. Eigenaar wil er 4000 voor hebben wat ik persoonlijk teveel vind voor een simpele 2.0e Manta. Op de foto’s die de eigenaar me heeft gestuurd ziet die er wel netjes uit.

        #17913147
        lenn0
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 February 2009

          Ik had de foto’s ook ontvangen, vond het zelf ook wat teveel voor wat het is, maar het vervelendste vond ik nog wel dat het op kenteken een hatchback is.

          Ja serieus, deze coupe staat gewoon als hatchback op kenteken. :jerry :wtf

          #17913148
          mantadevil
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            vind deze zelf wel wat hebben enkel jammer van de zwarte achterspoiler
            http://link.marktplaats.nl/481565210″ onclick=”window.open(this.href);return false;
            ligt zo te zien een commodore gse motor in

            #17913150
            lenn0
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 February 2009

              Zo, ik ben net terug uit Lent………. Bij elkaar 6 uur onderweg geweest.

              Dat is hem mooi niet geworden.

              Ik rij naar daar om een nette originele i200 te bekijken, met 1 héél klein deukje in de deur en hier en daar een klein beetje steenslag.
              Loopt super, originele i200 motor én interieur. Meerdere keren gevraagd of de auto echt netjes is etc., en ja dat is ie. Geen roest ook trouwens. Alleen ooit de striping verwijderd.
              Klinkt wel goed toch? :wub

              Nu de werkelijkheid voor de mensen die interesse in deze auto hebben, want doe jij het als verkoper niet en lok je me met een gigantisch lulverhaal naar je auto toe, dan doe ik het wel even voor je zodat andere geinteresseerden nu wél weten waar ze aan toe zijn:

              – Een behoorlijke deuk in de lengte van het dak die er uit ziet alsof er een flinke steigerpijp ofzo op is gekomen, kun je die over het hoofd zien als verkoper of denk je gewoon dat ik blind ben? :fy1
              (verder rondom de auto overal wel kleine deukjes enzo maar dat was lang niet zo spannend)

              – Tijdens het telefoongesprek weet je zeker dat het de originele i200 motor is en als ik er dan op sta te kijken en concludeer dat het absoluut niet zo is, dan weet je het ineens niet meer zeker en heb je de auto slechts zo gekocht…

              – Die normale gsi motor, welke al als een vervelende verrassing kwam loopt nu ineens helemaal niet zo netjes als verteld werd, maar gewoon ronduit kut en rookt erger dan een stoomlocomotief. Ja daar krijg je de straat letterlijk goed blauw mee. Koppeling ook op, schakelmechanisme trouwens ook.

              – Nu het mooiste… je vertelt me dat je de afgelopen dagen het originele interieur omgewisseld hebt, want je had de auto gereserveerd voor een jongen die dat niet moest hebben, maar inmiddels laat die niks meer van zich horen en kan ik komen kijken…
              Het gsi interieur wat je er zogezegd voor die jongen in hebt gezet, zit er inderdaad in, compleet met de deurkaarten die daar bij horen. (gaat wel steeds meer op een originele gsi uitvoering lijken niet waar?)

              Het 200/400 interieur is voor me meegenomen, en zou een week geleden nog in de “i200” hebben gezeten, maar het mag wel duidelijk zijn aan het vuil, stof en de vele spinnewebben dat dit interieur al minstens 10 jaar op zolder lag. (je denkt zeker wéér dat ik achterlijk ben?) Bijbehorende deurkaarten waren er ook niet trouwens.

              -i200 striping heeft er naar mijn mening ook al helemaal nooit opgezeten, zeker niet gespoten.

              Conclusie: het enige wat ik heb gezien wat me moest doen geloven dat het hier om een echte originele i200 ging, was het losse leugenachtige interieur en de kentekenpapieren.
              Maar die waren natuurlijk oorspronkelijk van een andere auto… Daar ga ik maar even vanuit na het zien van dit alles. :vertag

              De auto was wel hard! Enige punt waar echt niet over geluld was. :thumb

              Waarom ik er zo’n verhaal van maak??? Wees gewoon eerlijk, dit is niet de eerste keer en ik ben het nu wel eens zat met zulke zielige figuren. ;)

              #17913151
              mugenpower
                Lid sinds:
                31 May 2005

                Heb het zelf ook wel paar x gehad. Erg irritant :fy1

                Zie dat hij trouwens wel de advertentie heeft aangepast. Jammer dat eerst iemand onnodig brandstof moest verstoken.

                #17913149
                eddepet007
                  Lid sinds:
                  11 February 2005

                  Die uit albergen is idd wel nette auto op plekje l a na
                  Was er laatst nog met bij me

                  #17913116
                  gsipiloot
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2009

                    @lenn0 wrote:

                    Waarom ik er zo’n verhaal van maak??? Wees gewoon eerlijk, dit is niet de eerste keer en ik ben het nu wel eens zat met zulke zielige figuren. ;)

                    hey lenn ik weet hoe zoiets voelt ;)
                    als je naar een handelaar gaat dan kun je zoiets verwachten maar tegenwoordig zijn zulke praktijken ook al bij de zogenaamde ‘liefhebbers” schering en inslag

                    erg jammer allemaal en zeker als je via de tel duidelijke info vraagt en voorgelogen wordt en dan na uren rijden t ding ziet en dan tot de conclusie komt dat er gelogen is
                    nou dan hoef ik de auto al meteen niet meer want god weet waar er nog meer over gelogen is!

                    succes met je zoektocht ( btw stond hier niet een rode manta te koop de fantamanta ofzoiets die zag er op de foto’s ook wel super deluxe mooi uit! misschien wat voor jou voor mij was ie te duur ;) )

                    #17913118
                    lenn0
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 February 2009

                      De oranje ‘fanta’ kwam voor mij net te vroeg, toen was hij ook te duur, maar dat vond ik ook echt een hele mooie.
                      Kwam hij nu voorbij, dan was ik denk ik wel gaan kijken..

                      Ik ga zaterdag kijken naar een B1, helemaal origineel, 1600 met automaat, veel werk aan om hem naar wens te maken, maar dat ie echt keihard is heb ik al wel gezien.
                      Ik vroeg om een paar foto’s van de bodem, om een beetje een indruk te krijgen, en kreeg geheel onverwachts zo ongeveer een hele fotoreportage te zien van de complete onderkant.

                      Dus zo kan het ook, zulke dingen waardeer ik echt. Of ik hem zaterdag wel of niet besluit te kopen, over deze man zal ik echt geen slecht woord schrijven. :thumb

                      #17913117
                      Black Magic
                        Lid sinds:
                        3 November 2004

                        dan had je ook die witte gt/e wel kunnen kopen
                        maar dat was een originele b1 zei je
                        waarom dan toch een b1
                        als je een b2 wil zou ik gewoon even wachten en door zoeken
                        komt van zelf de juiste auto voor

                        #17913115
                        voederbiet
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 May 2006

                          dit niet iets voor je?

                          http://link.marktplaats.nl/487694316″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #17913153
                          lenn0
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 February 2009

                            @voederbiet: Deze werd mij pas aangeboden voor hij marktplaats opging, maar ik heb het geld er niet voor. Ook denk ik er liever niet aan als ik daarvan ooit de achterbanden zou moeten vervangen. ;)


                            @blackmagic
                            : daar heb ik een hele goeie reden voor, vind ik persoonlijk.
                            Die originele GT/E respecteer ik gewoon heel erg zo als ie is, maar het is niet wat ik zoek.
                            Ik vond dat gewoon een auto die naar iemand moest gaan die de auto helemaal origineel laat, en dat is ook gebeurd heb ik begrepen. :thumbup

                            De B1 die ik nu op het oog heb is gewoon een simpele uitvoering, en de aanschafprijs is nog niet eens 25% van de GT/E waar we over praten.
                            Ik was het eigelijk niet van plan, maar heb nu toch maar besloten dat het meer loont om wel zelf het werk er in te steken.

                            Eigelijk had ik geen zin, maar de prijzen van tegenwoordig zijn me echt te gek geworden, zeker als ik zie wat ze in duitsland moeten kosten, dan kan je daar zelf 2, soms wel 3 hele nette exemplaren voor bouwen.

                            Eerst een goeie basis vinden, strak maken, waarschijnlijk b2 uiterlijk, spuiten en een leuk motortje erin…

                            #17913154
                            rico523
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 January 2008

                              Vergis je niet in de kosten van een (deel)restauratie van een auto! Voor het geld dat je daarmee kwijt bent kun je vaak een mooie auto kopen.

                              gr rico

                              #17913155
                              lenn0
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 February 2009

                                Haha ja het kost uiteindelijk altijd wat meer dan je van te voren denkt.

                                Ik heb voor mezelf maar even een begroting gemaakt. Je weet wat spuiten kost, revisie, huidige prijzen van onderdelen die je nodig hebt… maar ik heb voor de zekerheid nog maar een flink bedrag voor “momenteel onvoorziene uitgaven” genoteert. :thumb

                                #17913156
                                gsipiloot
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 January 2009

                                  @lenn0 wrote:

                                  maar ik heb voor de zekerheid nog maar een flink bedrag voor “momenteel onvoorziene uitgaven” genoteert. :thumb

                                  erg slim want die zul je nodig hebben :thumb en bij een koop willen we wel foto’s! :kewlpics :kewlpics

                                  #17913157
                                  Opelkees
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 September 2007

                                    ik vind t wel positief van je dat je die GTE hebt laten staan omdat ie origineel moet blijven haha

                                    zo’n wagen is erg zeldzaam en zoooo mooi :wub

                                    #17913158
                                    postbusmanta
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 July 2004

                                      @Opelkees wrote:

                                      ik vind t wel positief van je dat je die GTE hebt laten staan omdat ie origineel moet blijven haha

                                      zo’n wagen is erg zeldzaam en zoooo mooi :wub

                                      Ja…..die witte B1 GT/E……….hoort in een mooie droge stalling te staan.
                                      Het liefst naast bijvoorbeeld een originele Manta A GT/E en een Manta B2 GT/E:wors
                                      Dan zou je pas ECHT een mooie verzameling hebben :D

                                      #17913160
                                      lenn0
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 February 2009

                                        De manta is gevonden hoor!

                                        Dankzij John (jojonopel) heb ik nu een hele mooie originele B1 coupe. Ik wacht nog even op een telefoontje van het transportbedrijf, maar denk dat ie van de week wel hier staat.

                                        Ik was toen ik er bij stond eigelijk al gelijk zo verliefd op de klassieke B1 look dat ik er niet eens meer over twijfel om er een B2 van te maken, wat ik al wel eerder liet vallen hier.

                                        De manta blijft geheel B1, wel in een nieuw jasje, maar ik ga toch absoluut voor de klassiekere GT/E look… :wub

                                        En hard dat ie is trouwens. :wub

                                        Alvast een foto geleend van John:


                                        Het chrome wordt denk ik wel vervangen door de latere zwarte bumpers en raamlijsten, strips op de zijkanten gaan er zowieso af, evenals de knipperlichten.
                                        Interieur zal ook veranderen, onderstel ook. De bedoeling is wel om alles een beetje in stijl te houden, dus ook de motor, daar moet toch maar wel iets “klassieks” in komen vind ik, een 2.4 cih of een 3.0 12v (c30ne) bijvoorbeeld.

                                        #17913161
                                        mar10manta
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          4 July 2004

                                          proficiat jonge mooie wagen.
                                          ik hoorde gisterenavond al, je belde net toen ik bij kees zat, hahahaha

                                          #17913162
                                          lenn0
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 February 2009

                                            Hahaha dus je bent al helemaal op de hoogte van de motorische plannen.

                                            Ja Kees heeft wel wat moois voor me liggen geloof ik…

                                            #17913163
                                            mar10manta
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              4 July 2004

                                              ja dat klopt ben benieuwd :thumb

                                              #17913164
                                              Stender
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                5 April 2009

                                                Een zilveren B1 met zwarte bumpers is altijd mooi ;)

                                                Inderdaad gewoon zo goed als origineel houden, er zijn al zoveel omgebouwd naar B2.

                                                #17913165
                                                voyageboy
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 July 2011

                                                  daar snap ik het nut nog niet van ze om bouwe na b2 ik vind een b1 net zo leuk.
                                                  mooie auto lenn0 gefeliciteerd

                                                  #17913166
                                                  ICEQUEEN_Manta_Logan
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    28 February 2006

                                                    Doe je er alleen een spoiler setje rondom dan behoud je de b1 ;)

                                                    #17913159
                                                    mar10manta
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      4 July 2004

                                                      welke motor ligt er nu nog in?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.