Manta i300

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206878
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008

    zo was ie vroeger




    #17398810
    marcelboukes
    • Topics 6
    • Reacties 242
    Lid sinds:
    25 February 2006

    maar 3 foto’s doen het maar.
    maar toch een leuk project om te volgen.
    gr marcel

    #17398811
    commodore_GS_72
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 287
    Lid sinds:
    2 January 2007

    origineel gepost door rico523


    #17398812
    manta19sr
    • Topics 23
    • Reacties 1215
    Lid sinds:
    24 July 2007

    lees even je andere topic ivm de lightrod 2 versies!!!

    #17398813
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008



    #17398814
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    doe je wel de onderste link kopieren vanaf photobucket????

    want er gaat iets niet goed met de plaatjes?????

    #17398815
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008

    nee das waar, ik ben effe aan het uitzoeken wat er verkeerd gaat

    #17398816
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008

    Afbeelding021.jpg
    Afbeelding020.jpg
    Afbeelding069.jpg
    Afbeelding067.jpg
    Afbeelding066.jpg

    Het duurt effe met de foto’s maar dan heb je ook wat.

    Ik heb effe snel een spit in mekaar gebakken, hij functioneert goed, maar ziet er misschien niet uit.

    Aan de bodem heb ik niet veel werk, enkel dat ik het laswerk wat vroeger ooit gedaan is moet fatsoeneren. Het valt me overigens op dat deze auto bijzonder hard is, en zeker voor een auto van 1978. Ik heb het idee dat de latere Manta’s veel slechter zijn dan de eerste. We hebben hier ook een 88er GSI staan, en die is overal behoorlijk rot.

    Verder moet er nog een dubbelsleufs grille in, en dan is de carroserie in grote lijnen klaar, alleen nog een klein beetje reparatie werk aan de uitbouw, en natuurlijk het strakzetten nog, maar dat is van later zorg.

    De motor is ook in grote lijnen klaar, kop is gereviseerd, alle keerringen en pakkingen vervangen, nu alleen nog de (nieuwe) distributie erop, nieuwe waterpomp erop en klaar is ie.

    gr Rico

    #17398817
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    ziet er goed uit hoor:thumbup
    dat de auto na zoveel jaren nog zo goed is is inderdaad aan t bouwjaar te danken
    (latere/jongere zijn inderdaad slechter)

    maar ook aan de vorige x opbouw
    kun je zien dat er toen wel aandacht aanbesteed is

    ben benieuwd naar t eind reslutaat;):thumbup

    #17398818
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008

    Vandaag volop bezig geweest met het verwijderen van de bitak. Ik weet niet hoe anderen dit doen, maar ik smeer m eerst in met afgelopen olie, zodat de bitak zacht word, waarna ik m vrij eenvoudig met een houtbeitel kan verwijderen.
    En nog steeds geen rottigheid tegengekomen:wors

    #17398819
    ICEQUEEN_Manta_Logan
    Bijdrager
    • Topics 59
    • Reacties 1946
    Lid sinds:
    28 February 2006

    :o dubbele sleufs :wtf
    Nee jo ik vind enkel veel mooier en vaak zijn de b1 fronten harder dan de b2.

    Zou mijn b1 front niet willen missen maar ieders zijn smaak :angel
    Maar auto wordt vast een leuk ding :wors

    #17398820
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008

    Tja… over smaak val niet te twisten, zo ook niet over de vraag of een dubbelsleufs of enkel het mooiste is.
    Ik vind in ieder geval de dubbele het mooist, ik heb al een roestvrij exemplaar hier liggen, die er ook in komt.

    gr rico

    #17398821
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    kwam op m plaats ook nog n polyhesteren dubbelsleufs front tegen laatst

    heeft de meine ook roest ook noit weer;):P

    #17398822
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008

    vandaag weer bezig geweest met de 400. de bodem is nu voor de helft bitakvrij, en ben begonnen met oud laswerk verwijderen, omdat ik dit niet netjes vind gedaan, en omdat ik vermoedde dat er nog roest onder zat, wat dus ook het geval is. Ben bij de chassisbalk begonnen, daar was de buitenbalk goed, maar het binnenste gedeete is flink verroest. Weet iemand eigenlijk het nut van zo’n constructie, met zeg maar 2 balken over mekaar?

    gr rico
    Afbeelding076.jpg
    Afbeelding072.jpg

    #17398823
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    :hmmz die binnenbalk is een stuk dikker en zorgt voor de stevigheid van de auto en tevens zit je vooras hierop vast

    #17398824
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    oeii oppassen met vastlassen dat hij nmiet krom trekt

    #17398825
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008

    Zo, weer ns mn restauratie topic uit het stof gehaald. Nadat ik een tijd druk ben geweest met de start van mn eigen bedrijfje, geboorte van onze dochter en wat al niet meer, is de Manta weer aan de beurt.
    De plannen zijn gewijzigd, het word een i300 relica compleet met 3.0e motor, 400 interieur en 400 wielen.

    Inmiddels al 2 wielen op de kop getikt, 8jx15 et23:

    En een Senator voor de motor en bak gekocht:

    Verder wat plaatwerk besteld bij DR Manta, kriksteunen, en balken. en begonnen aan het laswerk:

    Vorig jaar al ns een B2 neus gekocht bij MartienManta:

    Als het laswerk gedaan is, ga ik de motor erin bouwen. Als deze op zn plaats zit, gaat ie eruit, en las ik de B2 neus eraan. Als dat eenmaal gebeurt is, kan ik m van de onderkant in de primer en tectyl zetten. De motor word nog gereviseerd voordat ie er definitief inkomt.

    De zoektocht naar onderdelen gaat ondertussen gewoon door!

    gr’s Rico

    #17398826
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008

    ps: De c20xe is inmiddels te koop, voor de liefhebber!

    gr’s Rico

    #17398827
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    goed bezig hoor:thumbup
    ik zal niet zeggen dat het zonde van die senator is

    zo,n zeikerd ben ik niet:P

    maar is zo op t oog ook nog n nette auto

    wat wil je achter de 10 j,s of ook 8j ???
    en zet er ff n prijs bij voor die c20xe
    verkoopt wat makelijker;)

    #17398828
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008

    Achter wil ik het liefste 8j et3, die stonden laatst op ebay, en daar heb ik ook wel een paar keer op geboden, maar die prijzen werden me te gortig. Als ik er geen kan vinden worden het de 8j et23, met spoorverbreders. 10j is natuurlijk wel het mooiste, alleen die banden die daarop horen zijn weer zo zeldzaam.

    En geloof me Louwe, die Senator, dat was echt geen zonde, hij was nogal krokant, maar heb hem toch weten te verkopen aan iemand die er nog wel iets in zag!

    Wat betreft de achteras, die bouw ik gewoon om naar 5gats. Ik heb er wel aan gedacht een Commodore as onder te bouwen, maar dan is ie over 10 jaar nog niet klaar, daar ken ik mezelf veel te goed voor!

    Gr’s Rico

    #17398829
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008

    En natuurlijk blijft alle info over de i300 welkom!

    gr’s rico

    #17398830
    manta_dennis
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 1079
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Mooi project. Succes ermee. :thumbup

    #17398831
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door rico523
    En natuurlijk blijft alle info over de i300 welkom!

    gr’s rico

    over de i300 heb ik weinig info
    heb me meer op t 400 verhaal gericht

    achteras ombouwen naar 5 gaats is wel de kortste klap
    maar als je uiteindelijk
    toch met spoorverbreders gaat/moet werken

    kun je ook verbreders nemen die meteen
    van 4 x 100 naar 5 x120 gaan

    ben je in een kwartiertje klaar;)
    zag van de week nog zo,n setje verbreders op ebay staan
    ;)

    #17398832
    D-lover
    • Topics 5
    • Reacties 104
    Lid sinds:
    2 June 2007

    :o hij blijft toch in de bastos kleuren?? Vond ik dikke manta zo:P

    succes:thumbup

    #17398833
    rico523
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 152
    Lid sinds:
    13 January 2008

    Nee, hij word zilvergrijs, met de originele striping erover!

    gr’s rico

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 87)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.