Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Speaker heb jij nog verder onderzoek gedaan naar de lekkage of ben je er nog niet aan begonnen?
Net de wielkuipen los gehad, maar geen rotzooi of rare dingen aangetroffen. Alles ziet er netjes en “schoon” uit, doppen in de dorpel niet gezien zitten waarschijnlijk inderdaad onder de sideskirts. Zien er nog opties over?
Ben benieuwd wat eruit komt speaker, als het weer een beetje mee zit zal ik vanmiddag de wielkuipen eens demonteren kijken wat we daar tegen komen.
@ Speaker heb de bekleding van de a-stijl vorige keer al verwijderd en heb de buurman met de tuinslang flink en langdurig laten sproeien maar geen druppel langs beide a-stijlen.
@ Arjontje welke doppen in de dorpels bedoel je precies?
@ Bart Bedankt voor de tip maar heb ook de ruitenwissers en paravan kap gedemonteerd gehad en overvloedig vol gespoten met water maar ook dan geen druppel water die ik naar binnen zie komen.
Het enige wanneer ik water naar binnen heb zien komen was toen ik op de bovenhoek van de voorruit aan de bestuurderszijde water ben gaan gieten dan komt het over het stalen frame achter het dashboard naar beneden.
Heb toen de voorruit opnieuw laten monteren maar ze hebben vooraf getest met lekspray en luchtspuit konden niets vinden eenmaal gedemonteerd zag de kitrand er nog goed uit en geen roest in de sponningen, ruit voorzien van nieuw rubber en terug geplaats toen is het enkele regenbuien droog gebleven maar sinds vanochtend weer niet. Het enige verschil met eerder situatie is dat ik sinds gisteren de airco weer ingeschakeld heb maar ook het afvoerrubber van condens afvoer van de airco heb ik met een draad doorgeprikt deze leek overigens niet verstopt.Beste Opel rijders, eigenlijk is het probleem van de waterlekkage nog steeds niet opgelost.
Inmiddels heb ik beide rubber tuiten van de paravan afvoeren verwijderd, deurrubbers aan bestuurders en bijrijderskant vervangen, de voorruit laten demonteren en opnieuw laten monteren met nieuw rubber en kit maar vanochtend toen ik een bocht naar links maakte hoorde ik het water klotsen/ stromen en binnen no time was de voetenruimte aan de bestuurderskant weer zeiknat. Wie o Wie heeft er nog idee wat dit probleem veroorzaakt ik ben een beetje door mijn opties (en geld) heen. :cry :cryZaterdag maar weer eens op zoek gegaan naar de lekkage, leek toch van de deur rubbers te komen 1 hiervan was ook al licht gescheurd. Andere deur rubbers gemonteerd en getest maar tot nu toe blijft alles droog, gisteren alles zo goed mogelijk droog gemaakt en nu maar afwachten wat er gebeurd met de eerst volgende regenbui.
Iedereen bedankt voor het meedenken :thumbupNee het is geen koelvloeistof het is echt regenwater. Heb gisteren die plastic kap waar ook de motorkap ontgrendeling zit los gehaald en hierachter zie je duidelijk lek sporen maar nu nog vinden waar het naar binnenkomt werd lastig in het donker ;)
Hoi Lynx84, dank voor het meedenken. Onlangs geen versterkerkabel verwijderd of wat voor aanpassing dan ook gedaan, interieurfilter is kurkdroog, deurrubber heb ik zondag overmatig lang en met veel water (tuinslang) “getest” maar zag toen op geen enkele manier water naar binnen komen of de vloer bekleding natter worden. Als het deurrubber niet goed zou zijn moet je toch ook het water ergens langs de deur naar binnen zien komen of denk ik dan verkeerd? Overigens vanmiddag einde werkdag was de hele bestuurderszijde weer zeiknat van het regenwater :hmmz
Als de Bovag garage de reparatie uitgevoerd zou hebben waren de geschatte kosten rond de € 2500,- werkzaamheden zijn nu uitgevoerd door een kennis was nog een hoop geld maar je koopt er geen nieuwe auto voor.
Heeft even geduurd maar de motor is weer gereviseerd en auto loopt weer als een zonnetje :D
18 september 2015 om 18:35 In reactie op: Astra Coupe Z18XE loopt even vreemd bij koude start #18296347Zelfde advies vanaf hier, uitleg staat in het howto gedeelte van het forum
Yep Liviu weet inderdaad waar hij het over heeft, hij heeft de ECU van de Astra van mijn buurman ook vervangen en opnieuw in geprogrammeerd sindsdien geen problemen meer gehad. :D
Autoradio kun je gewoon vervangen dit is niet van invloed op je kachel/airco, een enkel din radio werkt gewoon alleen als je stuurbediening hebt en deze wil blijven gebruiken zal je een extra kabel bij de radio moeten bestellen. Ikzelf heb het frame voor dubbel naar enkel din besteld bij de VOD dan krijg je exact het juiste model en kleur maar een goede car audio zaak heeft ze ook.
De op-com kun je inderdaad m.b.v. een usb aansluiting koppelen aan je laptop, op het forum zijn/waren meerdere personen die deze verkochten check anders even het op-com gedeelte van het forum misschien dat je hier iets tegen komt.Ben zelf niet bij de demontage geweest maar voor zover ik het kon zien stroomde het echt langs het blok naar beneden dus ik denk langs de zijkant v.d. waterpomp. Hiervoor nog nooit koelvloeistof lekkage gehad en 2 dagen ervoor alle vloeistoffen niveaus gecontroleerd maar zo van het een op andere moment stroomde het er met bakken uit.
Waterpomp en distributie zijn 3 jaar en 30.000 km geleden vervangen door de garage, auto is vrijdag naar een kennis afgesleept die heeft heeft gekeken; de waterpomp is gaan lekken en daardoor is de distributieriem eraf gelopen zuigers zijn tegen de kleppen aangekomen waardoor bij 1 cilinder 4 kleppen krom zijn en bij 1 v.d. andere cilinders 3 kleppen. Maandag gaat hij een aantal sloperijen bellen voor een andere cilinderkop en prijzen voor nieuwe waterpomp, distributieset, pakkingen etc. en laat hij me weten wat het ongeveer gaat kosten. Ik hoop dat het een beetje meevalt maar vrees het ergste :cry :cry :cry
Bedankt voor alle reacties, het weg schrijven van de EGR is volgens mij niet mogelijk met de Opcom maar alleen met de TECH2 toch?
Of Liviu2004 zag pas geleden dat hij nog een ECU voor een Z18XE had liggen, hij heeft mijn buurman toen goed geholpen. Denk alleen dat het een beetje uit de buurt is.
Als je het 3de remlicht in de achterklep bedoeld deze kun je van binnenuit demonteren. Eerst de bekleding v.d. achterklep demonteren en dan kun je bij de unit om deze te demonteren, weet alleen niet of het glas apart verkrijgbaar is denk dat je dan de “complete” unit moet bestellen.
De temperatuur loopt wel op tot net iets boven de 85 graden
Volgens google houden de opgegeven codes het volgende in.
*Foutcode P0751 Shift Solenoid A Performance or Stuck Off/1-2 Shift Solenoid Valve Performance (Veroorzaakt door te laag transmissieolie niveau, vuile transmissieolie (nagenoeg onmogelijk als bak vorige maand gespoeld is), of draadbreuk slechte stekker verbinding sensor op de bak)
*P0336 Crankshaft Position Sensor A Circuit Range/Performance ( krukas sensor defect, slechte stekker verbinding, draadbreuk in bedrading)
Zie onderstaande link voor “alle” storingscodes met verklaring.
http://gtssignum.forumup.org/about2476-gtssignum.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Yep heb hetzelfde probleem gehad en inmiddels weer terug, enkele jaren geleden kwam er water bij het achterlicht naar binnen en liep de bak van het reservewiel in (kwam door een slecht uitgevoerd schade herstel) dat is toen hersteld. Nu sinds korte tijd heb ik weer af en toe wat water in de bak liggen maar heb nog niet verder gezocht waar het ditmaal vandaan komt.
Zo bijna een week verder na het vervangen van de ECU en de auto rijdt nog steeds top, geen problemen of storing meer voor gekomen. Deze topic kan dus afgesloten worden, iedereen bedankt voor het meedenken en alvast hele fijne feestdagen.
@ Liviu nogmaals dank voor de snelle en goede service.Vanavond is Liviu langs geweest voor het vervangen en programmeren van de ECU, echt super netjes en goed geholpen. Heeft er rustig de tijd voor genomen, beschikt over goed materiaal (en kennis) en heeft een hoop uitgelegd al met al dus weer een hoop geleerd. Tijdens testrit geen storing meer gehad, even de komende dagen aankijken hoe het verder gaat en zal het “eindresultaat” weer met jullie delen. Een ieder bedankt voor het meedenken en Liviu enorm bedankt voor de geleverde service. :thumbup
Duidelijk zal het met de buurman bespreken maar hoe weten we zeker dat het probleem met de ruil ECU voorbij is? Het komt nu ook voor dat de auto een dag zonder storing rond rijd en de volgende dag weer in storing valt.
@ liviu2004 kun je me een pm sturen wat de totale kosten zijn als we een ECU van jou gebruiken.
Een ieder weer bedankt voor de reacties.
De buurman heeft vanmiddag het gasklephuis helemaal schoongemaakt en het ontluchtings gaatje opgeboord hij heeft ook gelijk de EGR gereinigd (bleek al afgedopt te zijn door de vorige eigenaar), op de weg naar huis toe (ritje van hooguit 10km) is de auto 6x in storing gevallen. Wie heeft er nog tips of kunnen we nu met 100% zekerheid zeggen dat de ECU zijn beste tijd gehad heeft of is het ook nog steeds mogelijk dat de sensor op het gaspedaal defect is of er een draadbreuk in 1 v.d. kabels zit en is er een manier om deze 2 factoren uit te sluiten?? Als we uitgaan van de ECU is de vervangende ECU ook met de opcom in te leren of alleen met de Tech2 en is de Opel carpass hiervoor benodigd? Al met al weer een hoop vragen dus. :hmmz
-
AuteurBerichten