Astra Coupe Z18XE loopt even vreemd bij koude start

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Astra Coupe Z18XE loopt even vreemd bij koude start

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273534
    ricksmits
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 June 2013

      Hallo mannen en vrouwen!

      Ik merk de laatste tijd wat vreemds op, aller eerst even wat de hardware is

      Een astra G coupe Z18XE uit 2002 met 130 000 km op de teller.

      Motor is ‘gechipt’ bij unlimited tuning en voorzien van een K&n cold air intake

      Ik heb de auto nu een 2 jaar oid en in die 2 jaar ruim 40 000 probleemloos gereden. in juni+- is er een grote beurt gedaan en het volgende vervangen en gedaan:

      Olie+filter
      boegies
      benzinefilter
      interieurfilter
      uitlaat middendeel
      lampje
      airco reiniging
      2 banden

      Nu is het zo dat ik de laatste tijd op merk dat als ik de auto start hij onregelmatig loopt. normaal loopt hij koud +- 1200 toeren, waar die altijd na een paar seconden terugvalt naar 900/1000 toeren.. dan rij ik ook pas aan.

      Nu is het zo dat ik m start,, hij weer 1200 toeren gaat lopen, dan terugzakt naar 900+- en dan weer naar 1200.. dat herhaalt zich 5-6 keer en dan is er niks aan de hand. Auto loopt perfect, rijd perfect. vorige week nog nurnburgring probleemloos 3 keer gereden.. niks aan t handje.

      Dit is nu +-2 maanden aan de hand. eerst was het heeeeeeeel soms.. nu ietsje regelmatiger.

      het lijkt niks maar ik wil liever voorkomen als genezen :jerry

      #18296345
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Gasklep schoonmaken.

        #18296346
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Jep gasklep schoonmaken en carterventilatie gaatje opboren( max 2mm)

          #18296347
          ReNeGade316
            Lid sinds:
            27 November 2007

            Zelfde advies vanaf hier, uitleg staat in het howto gedeelte van het forum

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.