ECU storing ?????? Z18XE vervolg dus geen ECU

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren ECU storing ?????? Z18XE vervolg dus geen ECU

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271388
    Gambit
      Lid sinds:
      12 January 2005

      Hallo zit met een KKKK probleem
      krijg continu fout misfire cilinder 2 hebben nu eigenlijk alles al gedaan …nieuwe bobine (heb er nog 3 liggen :jerry ) compressie meting (helemaal goed) nieuwe bougies (heb er nu 4 over :swear ) injectoren gecleaned en alles 642 keer nagelopen en nu uiteindelijk de stekkers van de injectoren doorgemeten en cylinder 2 krijgt geen signaal dus denk toch echt dat de ecu het loodje heeft gelegd iemand suggesties ????

      gr jeroen

      PS: hoe kan je je aanmelden voor de google lijst van mensen met uitlees apparatuur ben zelf namelijk ook in het bezit daarvan als je er iemand van het forum mee kan helpen WHY NOT

      #18280516
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        ZakhooiTM hier van het forum even pm’en hij is de ECU goeroe.

        #18280517
        Gambit
          Lid sinds:
          12 January 2005

          ga ik gelijk doen thanks man

          #18280518
          ReNeGade316
            Lid sinds:
            27 November 2007

            Of Liviu2004 zag pas geleden dat hij nog een ECU voor een Z18XE had liggen, hij heeft mijn buurman toen goed geholpen. Denk alleen dat het een beetje uit de buurt is.

            #18280519
            Gambit
              Lid sinds:
              12 January 2005

              Ja liviu had ik al gezien op marktplaats maar wacht neuroot ff op ZAKHOOITM hij gaat voor mij even kijken maar thanks voor het idee :)

              #18280520
              Gambit
                Lid sinds:
                12 January 2005

                Nou we zijn een paar dagen verder en problemen nog steeds niet verholpen
                Heel veel gecommuniceerd met ZakhooiTM via de app en veel theorien besproken maar ook hij weet het niet meer dus nu jullie hulp gevraagd

                Symptomen

                Loopt op 3 cylinders elm geeft aan misfire cylinder 2
                nieuwe bougies ….probleem blijft
                nieuwe bobine ……probleem blijft (heb er 3 liggen dus echt niet de bobine hahaha)
                injectors verwisseld met cylinder 1 en 2 ……… probleem blijft (misfire cylinder 2)
                Compressie test alle cylinders boven de 12 bar
                Andere ecu …..probleem onveranderd
                Overschakelen op Lpg ….. geen problemen loopt erg mooi
                bedrading doorgemeten van cylinder 2 injector naar ecu ……helemaal goed niks mis mee
                Schop tegen de astra …… probleem blijft (ook na schop 3 en 4 oh ja en 2 )

                Nu zijn er nog een paar dingen waar ik aan denk en dus even na ga meten al denk ik zelf niet dat dat het probleem is
                Lambda sonde ?????
                LMM ?????
                brandstofpomp (als het goed is 3,5 bar werk druk) ????

                iemand nog een idee

                #18280521
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  heb je je bougiekabels al eens na gekeken want die zie ik niet in je lijstje staan van wat je gedaan hebt… of heb je een bobine rail waar je de bobine direct op de bougie zet net als bij de z22xe?? als dit
                  het geval is dan heb ik niks gezegd… wilde het alleen even weten.. nieuwsgierigheid..

                  #18280522
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Lamda of luchtmassameter veroorzaakt geen misfire. Misfire is dus echt ontsteking, brandstof of compressie probleem. Aangezien je alles vervangen hebt.

                    Op gas loopt die prima zeg je? Dus dan is eigenlijk ontsteking ook uitgesloten.

                    Heb je de voeding van de injectoren ook gecontroleerd? Naar de ECU is een massa schakeling.

                    #18280524
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      De ecu-uitgang kan worden gecontroleerd met een oscilloscoop. Ik heb een database met signalen vormen. Hetzelfde geldt voor de primaire kant van de bobine.
                      Je nodig hebt om iemand met een goede oscilloscoop en auto elektrische schema’s te vinden.

                      #18280525
                      mattemaker
                        Lid sinds:
                        28 September 2007

                        Wissel alle injectoren is om… Niet alleen de 1st 2..

                        #18280526
                        liviu2004
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 April 2014

                          Je begrijpt het niet ….

                          #18280527
                          theunm
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            @Haasje17 wrote:

                            Lamda of luchtmassameter veroorzaakt geen misfire. Misfire is dus echt ontsteking, brandstof of compressie probleem. Aangezien je alles vervangen hebt.

                            Op gas loopt die prima zeg je? Dus dan is eigenlijk ontsteking ook uitgesloten.

                            Heb je de voeding van de injectoren ook gecontroleerd? Naar de ECU is een massa schakeling.

                            denk dat haasje de spijker op zijn kop slaat.
                            auto loopt op lpg wel goed dan maak je ook gebruik van de aansturing van de cpu.

                            #18280528
                            Gambit
                              Lid sinds:
                              12 January 2005

                              Ga denk ik nogmaals de stroom toevoer naar de injectoren nalopen want als de lambda en de lmm het zeker niet kunnen zijn en de ecu is gewoon goed daar er ook compressie is en de ontsteking ook gewoon zijn werk doet zijn er niet veel mogelijkheden meer

                              #18280523
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                Het zit in je gas computer waarschijnlijk, deze schakeld namelijk de injectoren aan/uit. En wellicht dat deze dus niet meer goed inschakelt waneer je niet op gas rijd.

                                #18280529
                                CarloAstra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 December 2006

                                  Ligt er geheel aan wat voor systeem het is… laatst ook zafira. Deze had 1 draad om alle 4 de inspuitventielen uit te schakelen. Deze had een mengstuk, dus geen injectie.

                                  #18280530
                                  Gambit
                                    Lid sinds:
                                    12 January 2005

                                    het is een lpi installatie
                                    Heb vandaag alles er weer uitgetrokken en visueel geconstateerd dat injector 2 in cylinder 2 (joh :jerry ) GEEN brandstof inspuit
                                    Heb al eerder met behulp van ZAKHOOITM de connectie naar de ecu gecontroleerd en heeft signaal (motor liep dus niet op dat moment)
                                    Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is wat HAASJE17 zegt de LPI computer
                                    iemand een idee hoe ik dat tijdelijk kan bypassen om daar zeker van te zijn of moet hij dan echt naar een gasboer

                                    iedereen die heeft bijgedragen tot nu toe THANKS

                                    #18280531
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      Even controleren bij de draden van de injectoren, hier zit ergens een aftakking of schakeling naar de gas computer.

                                      #18280532
                                      Gambit
                                        Lid sinds:
                                        12 January 2005

                                        nou het probleem is gevonden hoor HAASJE17 had de spijker op de kop geslagen idd de lpi computer naar de haaien
                                        na dat ik een brug tussen injector 2 en de ecu had gemaakt liep het motortje weer als een zonnetje

                                        Maar iedereen die mee heeft gedacht in dit probleem …een hele dikke thanks
                                        Special thanks to ZAKHOOITM voor het meedenken en het toch weer telkens beantwoorden van de app en HAASJE17 voor het aandragen van de uiteindelijke oplossing :thumb :thumb

                                        #18280533
                                        Haasje17
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2009

                                          Mooi zo, op deze manier diagnose stellen is soms best lastig maar wil wel eens lukken. king:

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.