Waterlekkage Bestuurderskant Opel Vectra c

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Waterlekkage Bestuurderskant Opel Vectra c

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275359
    ReNeGade316
      Lid sinds:
      27 November 2007

      Goedemorgen, bij het openen van mijn deur gisteren kreeg ik een grote verrassing namelijk een flinke plas water in mijn auto.
      Heb beide parafaan ontwateringspunten gecontroleerd deze zijn allebei helemaal schoon en vrij (aan de interieurfilterzijde heb ik het rubber eerder al verwijderd)
      Tuinslang op de deurrubbers gezet daarna op de voorruit en daarna op de dakantenne maar geen lekkage waargenomen.
      Het rare is ook dat het bij mijn voetenruimte bovenin kurkdroog is en de nattigheid echt past begint onder het rustpunt van je voet aan de linkerzijde.
      Wie o wie heeft enig idee waar ik deze lekkage moet zoeken???

      #18310393
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        toevallig onlangs een versterkerkabel verwijderd en niet afgedicht? Zelf al bij 2 opels dit probleem mogen ondervinden. Anders denk ik aan of je deurrubber(kan je los halen in zn geheel) die ergens niet goed afsluit. Interieurfilter ook droog?

        #18310394
        ReNeGade316
          Lid sinds:
          27 November 2007

          Hoi Lynx84, dank voor het meedenken. Onlangs geen versterkerkabel verwijderd of wat voor aanpassing dan ook gedaan, interieurfilter is kurkdroog, deurrubber heb ik zondag overmatig lang en met veel water (tuinslang) “getest” maar zag toen op geen enkele manier water naar binnen komen of de vloer bekleding natter worden. Als het deurrubber niet goed zou zijn moet je toch ook het water ergens langs de deur naar binnen zien komen of denk ik dan verkeerd? Overigens vanmiddag einde werkdag was de hele bestuurderszijde weer zeiknat van het regenwater :hmmz

          #18310396
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Klopt. Zou je moeten zien. Is het geen koelvloeistof?

            #18310395
            ReNeGade316
              Lid sinds:
              27 November 2007

              Nee het is geen koelvloeistof het is echt regenwater. Heb gisteren die plastic kap waar ook de motorkap ontgrendeling zit los gehaald en hierachter zie je duidelijk lek sporen maar nu nog vinden waar het naar binnenkomt werd lastig in het donker ;)

              #18310397
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                Bij mij klotst het achter het dashboard(onderkant raam) als ik na een regenbui de bocht omgaat.
                Dit druppelt langs het brandschot naar beneden ..
                Heb het raam 2x laten vervangen maar probleem niet opgelost.
                Ik zit te denken aan de dakrails en dat het via de a-stijl naar beneden loopt….

                #18310398
                ReNeGade316
                  Lid sinds:
                  27 November 2007

                  Zaterdag maar weer eens op zoek gegaan naar de lekkage, leek toch van de deur rubbers te komen 1 hiervan was ook al licht gescheurd. Andere deur rubbers gemonteerd en getest maar tot nu toe blijft alles droog, gisteren alles zo goed mogelijk droog gemaakt en nu maar afwachten wat er gebeurd met de eerst volgende regenbui.
                  Iedereen bedankt voor het meedenken :thumbup

                  #18310399
                  ReNeGade316
                    Lid sinds:
                    27 November 2007

                    Beste Opel rijders, eigenlijk is het probleem van de waterlekkage nog steeds niet opgelost.
                    Inmiddels heb ik beide rubber tuiten van de paravan afvoeren verwijderd, deurrubbers aan bestuurders en bijrijderskant vervangen, de voorruit laten demonteren en opnieuw laten monteren met nieuw rubber en kit maar vanochtend toen ik een bocht naar links maakte hoorde ik het water klotsen/ stromen en binnen no time was de voetenruimte aan de bestuurderskant weer zeiknat. Wie o Wie heeft er nog idee wat dit probleem veroorzaakt ik ben een beetje door mijn opties (en geld) heen. :cry :cry

                    #18310400
                    speaker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 March 2007

                      Ik vermoed zelf dat het van de dakrail komt en zo via de A-stijl naar binnen sijpelt.
                      Ik heb het nl. alleen als hij stil heeft gestaan. Heb ik door noodweer heeft gereden .. is er niks aan de hand

                      #18310401
                      speaker
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 March 2007

                        Heb zelf nog niet gekeken… ;-/

                        #18310402
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          Controleer of de doppen in de dorpels nog goed zijn.
                          Heb het een keer gehad bij een corsa c.

                          Controleren kan nooit kwaad.

                          #18310403
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            als je het hoort klotsen.. een keertje buiten de auto gaan staan.. motorkap open ( van te voren een handdoek op de vloer leggen in de auto ) en de auto buiten af heen en weer schudden.. misschien dat je het dan beter hoort…

                            #18310404
                            ReNeGade316
                              Lid sinds:
                              27 November 2007

                              @ Speaker heb de bekleding van de a-stijl vorige keer al verwijderd en heb de buurman met de tuinslang flink en langdurig laten sproeien maar geen druppel langs beide a-stijlen.

                              @ Arjontje welke doppen in de dorpels bedoel je precies?

                              @ Bart Bedankt voor de tip maar heb ook de ruitenwissers en paravan kap gedemonteerd gehad en overvloedig vol gespoten met water maar ook dan geen druppel water die ik naar binnen zie komen.

                              Het enige wanneer ik water naar binnen heb zien komen was toen ik op de bovenhoek van de voorruit aan de bestuurderszijde water ben gaan gieten dan komt het over het stalen frame achter het dashboard naar beneden.
                              Heb toen de voorruit opnieuw laten monteren maar ze hebben vooraf getest met lekspray en luchtspuit konden niets vinden eenmaal gedemonteerd zag de kitrand er nog goed uit en geen roest in de sponningen, ruit voorzien van nieuw rubber en terug geplaats toen is het enkele regenbuien droog gebleven maar sinds vanochtend weer niet. Het enige verschil met eerder situatie is dat ik sinds gisteren de airco weer ingeschakeld heb maar ook het afvoerrubber van condens afvoer van de airco heb ik met een draad doorgeprikt deze leek overigens niet verstopt.

                              #18310405
                              arjontje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 March 2006

                                Er zitten waarschijnlijk rubberen doppen in de dorpel aan de onderkant.

                                Die doppen worden er in gedrukt nadat de antiroest behandeling gedaan hebben.

                                Kan zijn dat ze verstopt onder de skirt zit.

                                Wat ook een mogelijkheid kan zijn is rotzooi wat achter de wielkuipen zit. Tussen het zij scherm en het chassis.

                                #18310406
                                speaker
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 March 2007

                                  Ik heb het alleen al de vec stilgestaan heeft en ik op de rotonde redelijk strak door de bocht stuur.
                                  Je hoort dan echt water klotsen onder het dashboard.
                                  Ik ga er van de week eens mee aan de slag…

                                  #18310407
                                  ReNeGade316
                                    Lid sinds:
                                    27 November 2007

                                    Ben benieuwd wat eruit komt speaker, als het weer een beetje mee zit zal ik vanmiddag de wielkuipen eens demonteren kijken wat we daar tegen komen.

                                    #18310408
                                    ReNeGade316
                                      Lid sinds:
                                      27 November 2007

                                      Net de wielkuipen los gehad, maar geen rotzooi of rare dingen aangetroffen. Alles ziet er netjes en “schoon” uit, doppen in de dorpel niet gezien zitten waarschijnlijk inderdaad onder de sideskirts. Zien er nog opties over?

                                      #18310409
                                      ReNeGade316
                                        Lid sinds:
                                        27 November 2007

                                        Speaker heb jij nog verder onderzoek gedaan naar de lekkage of ben je er nog niet aan begonnen?

                                        #18394252
                                        voederbiet
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 May 2006

                                          Is hier al eens een oorzaak gevonden?

                                          Ik heb exact hetzelfde probleem, auto een nachtje in de regen gestaan, eerste bocht om en een water klots geluid.

                                          Paravan stoppen zijn prima, heb de paravan bak ook nagekeken. Raam is vorige week vervangen, enige wat nog gedaan moet zijn de dakrail clips.

                                          Hoop dat iemand een oplossing heeft, het verdere internet geeft weinig info.

                                          #18454849
                                          Fred.c
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            13 November 2019

                                            Hoi allemaal, ik heb sinds kort ook het probleem met de Vectra c dat er water verzameld achter het dashboard. En met de bocht omgaan dat het klotst en de vloer links en rechts nat word. (Links erger) Heb de paravan al verwijderd en alles gecontroleerd en extra afgekit….van rubbers moterklep vergrendeling en doorvoer en ook de plastic (huis) kap van de interieur filter eruit gehad en gekit. Langs de linker A-stijl beneden zag ik wat druppels lopen maar dat nadat ik de bocht ben omgegaan. Ruit met water helemaal gecontroleerd maar geen lekkage kunnen ontdekken. Het is dusdanig erg dat als ik de bocht om ga dat het water tegen de A stijl aanslaat en zo bovenop het dashboard komt,  Stomme is als die op de parkeerplaats met de neus ligt omhoog staat lijkt het minder na binnen te komen. Heb alles al gecontroleerd maar kan geen plek vinden waar het na binnen komt. En het is alleen regenwater, wasstraat of met de tuinslang kan ik niets ontdekken,… Ik lees hierboven dezelfde klachten, iemand al de juiste oplossing gevonden? Ik hoor het graag.

                                             

                                            Mvg Fred

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.