rekord-e

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • rekord-e
      Lid sinds:
      9 February 2006

      Ondanks het slechte weer was de opkomst goed. Alleen bleven de mensen niet “hangen”, waardoor het aantal deelnemers in de middag flink daalde. Toen ik weer met mijn B-kadett naar het zuiden stuurde, werd het pas droog toen we de rivieren over waren. Toen ik weer in Heerlen was, geloofde mijn vrouw niet dat het in Beekbergen de hele dag had geregend! In Heerlen was het gisteren namelijk de hele dag droog!

      Ondanks het weer een erg leuke dag, en mijn B-Kadett heeft zijn eerste grote rit prima doorstaan (Is pas sinds woensdag APK gekeurd, en de enige langere rit heb ik vrijdag gemaakt 37 km heen en 37 km terug naar mijn werk. Zondag was dan ook de beproeving: 180 km enkele reis naar Beekbergen!

      rekord-e
        Lid sinds:
        9 February 2006

        Laatste info:

        Het is bijna zover, de voorjaarsmeeting komt eraan! Alles is geregeld en we hebben er superveel zin in! Omdat jullie natuurlijk willen weten hoe het allemaal werkt en wat er geregeld is willen we graag de volgende zaken met jullie delen:

        Aanvang:
        Vanaf 10 uur zijn er mensen aanwezig op het terrein.
        Infostand:
        De infostand is dit jaar beter herkenbaar! Graag na aankomst even melden voor de consumptiebonnen, info, taxaties en een uitdraai van de tourrit.
        Parkeren:
        We mogen het gehele terrein gebruiken, we proberen de mensen met onderdelen zoveel mogelijk in de hoek bij de bosrand te zetten, zodat alles lekker bij elkaar is!
        Ledenvergadering:
        Om 11 uur start voor de belangstellende leden de jaarlijkse ledenvergadering op het terras, bij slecht weer in de serre van het restaurant. Het programma is opgenomen in het B-Magazine.
        Onderdelen:
        Naast de “bekende” leveranciers mogen de leden zelf ook vanuit de kofferbak onderdelen en andere spullen aan de man brengen. Goede kans om wat spullen op de kop te tikken natuurlijk..
        Koffie of thee en gebak:
        Ook dit jaar is er weer voor alle leden en 1 bijrijder gratis koffie met gebak in het restaurant. De consumptiebonnen zijn af te halen bij de infostand.
        Tourrit:
        We eindigen de meeting met een korte tourrit met fotomoment. De route is af te halen bij de infostand.
        Taxaties:
        Onze huistaxateur Rovin is weer aanwezig om voor het gereduceerde tarief van 95 euro uw Kadett op de juiste waarde te taxeren. De leden die zich vantevoren hebben aangemeld krijgen bij de infostand een kaartje voor onder de ruitenwisser. De taxateur weet u dan te vinden! Indien u besluit om ook uw Kadett te laten taxeren op de meeting, neem dan daar contact op met de taxateur of geef het aan bij de infostand. Uiteraard worden de eerder aangemelde leden als eerste getaxeerd!
        Eventueel een luch of snack:
        Wegrestaurant gebroeders Mendel heeft een heerlijke kaart, dus als u een hongerig gevoel krijgt tijdens deze mooie dag kunt u in het restaurant of op het terras een heerlijke hap bestellen!

        Wij wensen u veel plezier en hopen u te mogen verwelkomen aanstaande zondag.

        Met vriendelijke groeten,

        Het bestuur van de Kadett B Club

        Opmerking:
        Alle activiteiten zijn ook gratis voor niet-leden van de Holland Kadett B Club, behalve de ledenvergadering en de koffie-met-gebak actie! Je bent met elke Opel welkom, maar onze voorkeur gaat uit naar een B-Kadett of Olympia-A. We verzoeken dan ook om de overige types apart te pakeren, zodat de B-Kadetjes netjes bij elkaar kunnen staan!

        In reactie op: gefotoshopte lak welke moet ik kiezen? #18203972
        rekord-e
          Lid sinds:
          9 February 2006

          @tobykadett wrote:

          de originele kleur is Wit ik ben zelf wel weg van blauw met strepen

          Dan moet je dit kiezen! Je maakt de auto voor jezelf, en niet voor iemand anders. Als jij hem pimpelpaars of mint groen wilt spuiten omdat jij dat een mooie kleur vind moet je dat gewoon doen. Wat anderen vinden is niet belangrijk!

          Ikzelf zou wel kiezen voor een kleur uit de productie periode, maar als jij blauw met witte strepen mooi vind, moet je dit gewoon doen!

          In reactie op: Opel Rekord E2 #18165659
          rekord-e
            Lid sinds:
            9 February 2006

            Ik weet niet of je een beetje Duits kunt lezen, maar uit de serie “So wird’s gemacht” is de uitgaven van o.a. de C-D-E Rekord online te lezen.

            “So wird’s gemacht” is de Duitse tegenhanger van onze “Vraagbaak”-serie. Alleen veel meer op de Doe-Het-Zelver gericht, en niet zoals de vraagbaak meteen begint te gooien met revisie maten en toleranties voor je motor, waar de doorsnee hobby-ist niks aan heeft!

            De Rekord versie kun je hier online lezen! Klik mij

            Succes!

            Ralph

            In reactie op: Kadett B Sedan iets voor iemand hier? #18155098
            rekord-e
              Lid sinds:
              9 February 2006

              @Andre_Ede wrote:

              Is het geen Kadett B Sport want die had wle die velgen

              Is zeker geen kadett sport. Deze versie is alleen in de laatste 2 productiejaren gemaakt, net als de Hollyday uitvoering.

              Dit zijn inderdaad geen B-Kadett velgen, maar C-Kadett velgen. De B-Kadett velgen hadden sleuven i.p.v. 4×2 gaten!

              In mijn kentekenregister heb ik meer foto’s staan van deze auto, o.a. ook van binnen. Hier zijn een paar dingen die opvallen: Het B1 dashboard is “aangepast” voor een moderne radio (gat gezaagd, altijd zonde), en de “race-pedalen” zijn echt :puke .
              Verder valt het op dat er erg veel roest is langs de A-stijl bij het raam. Mijn ervaring is, dat als het daar slecht is, je op de bekende “kadett-B plaatsen” een hoop ellende kan verwachten. Ook ontbreekt de raamslinger aan de bijrijderskant, en zo zijn er wel meer dingen die aangeven dat deze auto nogal wat achterstallige liefde heeft gehad de laatste jaren.

              Maar het is een B1, en dat is altijd wat meer bijzonder dan een B2.

              Hier nog een foto van binnen:

              Ralph

              In reactie op: Zwakke punten Kadett ’70 #18147725
              rekord-e
                Lid sinds:
                9 February 2006

                Er is een mooi lijstje (met foto’s) beschikbaar op het forum van de Holland Kadett B Club: Er is een mooi lijstje (met foto’s) beschikbaar op het forum van de Holland Kadett B Club: Aankooptips B-Kadett

                Dit is zonder meer een plek om rond te neuzen als je iets met B-Kadett’s hebt…….

                Ralph

                rekord-e
                  Lid sinds:
                  9 February 2006

                  Dan zal ik ook een keer meedoen. Het is voor het eerst…….

                  Dit is een wieldeksel van een Opel Olympia, waarin een gele GT is te zien. Foto is dit jaar genomen op de voorjaarsmeeting van de Holland Kadett B Club in Beekbergen.

                  Ralph

                  In reactie op: raamrubbers op rol te krijgen? #18124847
                  rekord-e
                    Lid sinds:
                    9 February 2006

                    Deze zijn zeker op de rol te krijgen! Kijk maar eens bij Darex. We hebben voor de Holland Kadett B Club de te leveren rubbers (voor de Kadett B) uitgezocht, samen met de bestelnummers bij Darex. Hier is een PDF-bestandje van, maar ik heb dit ook op de website van de HKBC staan: Linkje naar sponsor Darex

                    Hier staan de prijzen per meter, maar ook per rol!

                    Ralph

                    In reactie op: Zijn er nog liefhebbers voor een Kiemen-coupe? #18075563
                    rekord-e
                      Lid sinds:
                      9 February 2006

                      De kiemen coupe was de vroegste B-Kadett coupe variant, maar is langer doorgebouwd dan 1967 (overgang B1–>B2), en is dus ook leverbaar geweest als B2. Dus met grote achterlichten, spiraalveren achter en zwarte dashbord.

                      Als ik in mijn B-Kadett / Olympia A kentekenregister blader, kom ik best nog veel kiemen coupe’s tegen. Het gaat in de meeste gevallen om “gewone” kiemens, in de standaard of “L” uitvoering.

                      Zeldzamer zijn de Rallye uitvoeringen. Deze zijn niet altijd origineel. Vaak wordt een “gewone” kiemen opgewaardeerd tot Rallye. Het feit dat voor de Rallye uitvoering geen apart serienummer is geweest, maakt het ook lastig om te bepalen of het een originele of omgebouwde is!

                      overigens vind ik de kiemens in alle uitvoeringen mooi! Veel mooier dan de opvolger de F-Coupe!

                      Ralph (Kadett-b20 op het B-Kadett forum!)

                      rekord-e
                        Lid sinds:
                        9 February 2006

                        Je hebt niet de verkeerde tank besteld! Ik heb het zelfde probleem met de tank voor een Rekord E1 Car-A-Van. Alle aansluitingen hebben een andere diameter, het vlotterelement zit in de originele tank als een barjonet-sluiting gemonteerd, terwijl de nieuwe tank net zo’n gat heeft als de jouwe! Verder is de vulhals veel dunner, waardoor zelfs de tankdop niet meer past.
                        Ik ga een blindplaatje maken voor het gat, en plaats geen vlotter meer terug. Kurkpakking is ook al niet te krijgen in de juiste maat, dus die maak ik maar zelf.
                        Lijken op het oog nette tanks, maar ik krijg er echt de :puke van! Ik dacht ook even snel de tank te verwisselen :(

                        Ps. aanwijzing voor benzine is voor mij niet belangrijk: er wordt straks toch LPG ingebouwd!

                        Ralph

                        In reactie op: 1700n #18039515
                        rekord-e
                          Lid sinds:
                          9 February 2006

                          De 1700N is ook nog verbouwd in de E-Rekord (alleen op speciaal verzoek, want er was geen minderprijs op een 1900). Dit werd gedaan omdat het in bepaalde landen (België/Duitsland?) fiscaal aantrekkelijker was om een 60PK auto te rijden.
                          Ik heb 8 jaar geleden een E-Rekord 1700N geimporteerd uit Duitsland en er LPG ingebouwd. Vervolgens heb ik er in 7 jaar ongeveer 140.000 km op LPG mee gereden. Het was een gewone ouderwetse LPG installatie met een gasmengstuk onder het luchtfilter.
                          De auto reed hier perfect op, had natuurlijk geen echte spierballen, maar had ze wel over het hele toerengebied, ook onder in de lage toerentallen. Hierdoor was het rijden zeer prettig.
                          In die zelfde tijd heb ik ook regelmatig in een 20S Rekord-E gereden (ook op LPG), maar dit vond ik MINDER dan mijn 1700N!!!! De 20S had meer spierballen, maar niet onder in de lage toerentallen.
                          Momenteel heb ik een Rekord-E met 20N motor, en deze heeft eigenlijk de eigenschappen van beide auto’s samen: wat meer spierkracht dan de 1700N, maar ook nog koppel bij lage toerentallen!

                          Er is nog een verschil tussen een 1700N en de 20N/S van een E-Rekord: De klepstoters van de 1700N zijn mechanisch, en dienen dus regelmatig (zeker bij LPG!) gesteld te worden. Mijn 20N heeft hydrolische klepstoters.

                          Ralph

                          In reactie op: Ervaring met Hot Spark #17589348
                          rekord-e
                            Lid sinds:
                            9 February 2006

                            @Makko wrote:

                            Mooi werk :thumb
                            Is mijn bobine wel goed? op pagina 2 foto.

                            Dat is moeilijk te schatten. Er zijn meerdere types gebruikt, en van buiten kun je eigenlijk niet zien welk type je hebt. Om te bepalen of je een geschikte bobine hebt, moet je met een (goede) multimeter de weerstand van de primaire aansluiting meten. Deze moet voor een goede werking met de Hotspark minimaal 3 Ohm zijn. Is deze waarde lager, dan wordt de stroom door de Hotspark zo hoog, dat deze kapot kan gaan.

                            Is je weerstand lager als 3 Ohm, dan kun je eventueel een voorschakelweerstand tussen je bobine en de Hotspark plaatsen. Deze kun je ook bij http://www.hotspark.eu kopen! Een andere oplossing is een bobine kopen met een hogere weerstand. Een veel gebruikte is de door jouw genoemde “Blauwe Bosch” bobine. In de webwinkel van hotspark kun je ook andere geschikte bobines krijgen.

                            Ik heb inmiddels meerdere auto’s uitgevoerd met een hotspark module. Niet alleen B-kadetts met kleine 1.1 en 1.2 motoren, maar ook mijn Opel Rekords met 1.7 en 2.0 CIH motoren, en deze doen het prima. De foto’s van de “handleiding” op de Holland Kadett B Club website heb ik gemaakt toen ik mijn eerste hotspark inbouwde in mijn E-Rekord met 1.7 CIH motor op LPG. Het was ook deze auto die na 500 km stopte omdat de hotspark defect was geraakt door de verkeerde bobine. Na de inbouw van een blauwe Bosch bobine (en de op garantie verkregen nieuwe hotspark) liep ook deze Rekord perfect!

                            Ralph

                            In reactie op: Ervaring met Hot Spark #17589346
                            rekord-e
                              Lid sinds:
                              9 February 2006

                              Vandaag heb ik bij een kennis van mij een HotSpark ingebouwd in een B-Kadett. Deze inbouw ging helemaal zoals het hoort: De reeds gemonteerde bobine had een weerstand van 3,2 Ohm –> Ruim genoeg om de HotSpark niet te overbelasten.
                              In deze auto zit ook LPG ingebouwd, zodat op de “oude” groene draad een aftakking naar 1 van de LPG-afsluiters zat. Deze was echter keurig voorzien van een Stekker/contrastekker, zodat de zwarte stekker zonder aanpassen op de draad kon worden geklikt.
                              Op de bobine zat maar 1 (zwarte) draad, maar er was nog een tweede stekkertje vrij, waar ik nu de rode draad op kon klikken.

                              Bij mijn eigen Bosch verdeler uit 1968 had ik een ronde doorvoer voor de groene draad zitten. Ik heb toen de vierkante rubber tule van de HotSpark met een mesje / zijkniptang “rond” gemaakt. Bij de Bosch verdeler in deze B-kadett zat echter wel een vierkante doorvoer, net zoals op de verdelers van mijn Opel rekords. Ik kon nu dus probleemloos het hele setje in enkele minuten inbouwen en aansluiten.

                              Het resultaat was er dan ook na: Na het starten nog even de ontsteking draaien tot de boel op tijd stond, en de auto liep weer perfect!

                              Nog een opmerking over het verwisselen van rood en zwart: Let op dit kan de Hotspark kapot maken! In het rode blokje zit elektronica die het niet fijn vindt om verkeerd om aangesloten te worden!

                              Rood = + en moet op de zwarte draad van de bobine
                              Zwart = – en moet op aansluiting van de bobine waar eerst de groene draad op zat!

                              Ralph

                              In reactie op: Ervaring met Hot Spark #17589316
                              rekord-e
                                Lid sinds:
                                9 February 2006

                                Op verzoek van een lid van de kadett-b club heb ik vorige week een hotspark besteld, en deze was binnen 2 dagen in mijn brievenbus. levering was (en is) dus nog steeds goed!

                                Ralph (schrijver van de hierboven genoemde inbouw handleiding op de Holland Kadett B Club website)

                                In reactie op: Wie o wie kent deze B Kadett 21-42-UR #18007663
                                rekord-e
                                  Lid sinds:
                                  9 February 2006

                                  Auto is zo te zien iets meer dan 8 maanden geleden nog van eigenaar veranderd. Hij staat inderdaad (nog) niet in het kadett-B kentekenregister vermeld. Ik zal dit kenteken vanavond toevoegen aan dit register.

                                  Ralph

                                  rekord-e
                                    Lid sinds:
                                    9 February 2006

                                    Nog een paar dagen, en dan is het zover!

                                    Er komen niet alleen Nederlandse auto’s, maar ook een paar Kadettjes uit Duitsland en Belgie.

                                    Nu maar hopen dat het zondag droog blijft………

                                    Ralph

                                    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18188171
                                    rekord-e
                                      Lid sinds:
                                      9 February 2006

                                      @Opel_Freak25 wrote:

                                      net gespot in een tv reclame van knorr een mooie oranje b kadett coupe, heb het filmpje nog niet kunnen vinden helaas :roll:

                                      Link naar het betreffende filmpje van Knorr (let op! Komt eerst nog een ander filmpje voor!)
                                      Knorr reclame met B-Kadett.

                                      De betreffende kadett staat overigens al maanden te koop op marktplaats:
                                      Linkje naar advertentie op marktplaats

                                      Ralph

                                      In reactie op: Varajet II afstellen #17828062
                                      rekord-e
                                        Lid sinds:
                                        9 February 2006

                                        Bedankt John! Hij is binnen!

                                        Ralph

                                        In reactie op: Varajet II afstellen #17828061
                                        rekord-e
                                          Lid sinds:
                                          9 February 2006

                                          Hier heb ik ook oren naar. Mijn Rekord E1 Car-A-Van gaat binnenkort weer de weg op, en dan is dit interessant leesvoer:)

                                          Kun je mij een gescande versie sturen? Dit kan naar ralph@kadett-b20.nl

                                          Bij voorbaat dank,

                                          Ralph

                                          rekord-e
                                            Lid sinds:
                                            9 February 2006

                                            up-je:afro

                                            In reactie op: verlagen van een B kadett Sedan?? #17742946
                                            rekord-e
                                              Lid sinds:
                                              9 February 2006

                                              De voorkant (bladveer) kan inderdaad verlaagd worden met een speciale blok. Deze was vroeger verkrijgbaar van het merk Mattig, en is een aantal jaren geleden in duitsland weer als Repro op de markt gekomen. Op het Duitse B-kadett forum is hier veel over te vinden.

                                              Momenteel wordt er in Duitsland ook een speciale ‘tieferlegungs-blattfeder’ aangeboden voor de B-kadett met kleine OHV motoren (voor de grotere CIH-motoren is er een andere leverbaar).

                                              De achterkant van je Kadett kun je ook omlaag krijgen. Afhankelijk of je een B1 of B2 kadett hebt, heb je achter of blad, of schroefveren. Heb je een B1, dan is de beste optie al door Carlover genoemd: Ga naar de smit!
                                              Heb je een B2, dan kun je de stuggere schroefveren van een Rekord nemen, en deze inkorten.

                                              In reactie op: kadett op de bva #17742943
                                              rekord-e
                                                Lid sinds:
                                                9 February 2006

                                                Ik ken deze auto, zijn vorige eigenaar en ook het verhaal achter deze auto.

                                                Jammer dat de auto ‘onder de hamer gaat’, het is namelijk een mooie (maar niet perfecte!) auto die het verdient om bij een liefhebber terug te komen. Ik weet niet of een online-veiling de beste plek daarvoor is.

                                                Ben je op zoek naar een kiemen coupe, dan is dit zonder meer een goed exemplaar. Kan (en wil) je meer uitgeven, dan staat er in Limburg ook nog een zeer mooie kiemen coupe te koop. Hier wordt echter wel de hoofdprijs voor gevraagd!

                                                In reactie op: Ervaring met Hot Spark #17589307
                                                rekord-e
                                                  Lid sinds:
                                                  9 February 2006

                                                  Hallo,

                                                  Ik ben Ralph, en dus de schrijver van het stukje over de Hot Spark op de website van de Holland Kadett B Club.

                                                  Zoals aangegeven in de voetnoot, ging mijn setje kapot na ongeveer 500 km. Deze heb ik zonder problemen omgeruild gekregen op garantie.
                                                  De oorzaak van het kapot gaan is waarschijnlijk niet de Hot Spark module, maar mijn oude bobine. Deze had een te lage inwendige weerstand, waardoor de stroom door de Hot Spark te hoog was. Inmiddels heb ik de Hotspark al weer enige tijd ingebouwd, samen met een ‘blauwe’ Bosch bobine (deze heeft een hogere inwendige weerstand dan de standaard bobine), en de boel draait werkelijk zeer goed en betrouwbaar.

                                                  Ik ben al met al dus wel zeer positief over Hot Spark (en ook over hun service / garantie).

                                                  Ik moet het stukje op de website nog updaten, maar doordat ik de laatste weken het forum van de site heb vernieuwd is dit door mij gewoon vergeten:D

                                                  Ralph (ook bekend als kadett-b20 op het forum van de Holland Kadett B Club)

                                                  In reactie op: opel rekord 20s op lpg #17554518
                                                  rekord-e
                                                    Lid sinds:
                                                    9 February 2006

                                                    Ik rij met mijn witte Rekord E1 sedan ongeveer 1 op 8 tot 1 op 8,5 (LPG) dit is dan genomen over de afgelopen 5 jaar en 115.000 km!

                                                    Op benzine is dit 1 op 9 tot 1 op 10.

                                                    Ralph

                                                    In reactie op: orienteren op inbouw gas #17549346
                                                    rekord-e
                                                      Lid sinds:
                                                      9 February 2006

                                                      @henkjan: Hoeveel liter LPG gaat er in je ringtank? Ik wil in mijn rekord Car-A-Van ook gas inbouwen, maar dan wel met een ringtank.

                                                      Ralph

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)