Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vreemd geval
gisteren het inlaatspruitstuk eraf gehaald om te kijken waar de egr zat,
als ik het goed heb zit deze hier dan onder of is dit een andere klep?hoe dan ook, ik heb het vermoeden dat de buis naar die klep eraf lag.
na deze weer goed aangedrukt te hebben liep hij bijna goed,
even de motor flink hard laten draaien, 5000 tot 6000 toeren, en nu doet hij het weer gewoon…
zelfs het motormanagement lampje brand niet meer…nu snap ik dat dit waarschijnlijk een tijdelijk oplossing is dus zou ik graag nog van jullie weten wat ik eraan kan doen om dit in de toekomst te voorkomen.
thanx!
das dan wel ok als hij maar goed loop toch :)
is er ergens een how-to voor die klep?
ik weet namelijk niet waar die zit…bedankt voor het antwoord!
47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
als ik het in het engels google kom ik op het volgende:
47 Linear EGR positionblijkbaar dus een EGR probleem,
nu lees ik hier en daar iets over het afdichten hiervan, zou dit mijn probleem op kunnen lossen?
indien dit de oplossing is houd ik mij aanbevolen voor een plek waar ik dit plaatje kan bestellen.ik hoor graag jullie mening, als deskundigen, hierover
ok, bedankt,
zojuist uitgelezen,
eerste wat opvalt is dat er een tech-2 stekker in zit en de foutcodes van tech-1 eruit rollen, is dit vreemd?vervolgens is wat ik krijg:
(12) 47 en 44
betekend dit simpel dat mijn lambdasonde stuk is of kan er meer aan de hand zijn?
dat het mengsel niet goed zou zijn kan kloppen wat ik heb wel eens het idee dat ik benzine ruik…uitlezen kan alleen bij de opel dealer neem ik aan?
klein bijkomend probleem is dat er lastig mee te rijden is, elke keer dat ik mijn voet van het gaspedaal aal valt motor uit..
de ruitenwisser functioneerd alweer :) kapotte motor inderdaad.
voor het andere euvel zal ik dus inderdaad een andere tellerunit moeten installeren.bedankt voor het meedenken
heb je al even gechecked of je bougiekabels niet doorslaan?
ik heb in mijn astra achterin 150 watt van Sony Explode,
heel erg goed geluid en goede bass zonder versterker!heb laatst zelf nog een themostaat van mijn vriendin haar ’94 astra vervangen,
nieuwe kost je € 15,- ofzo
gewoon de distributieriem markeren op goede tijd, riem eraf, grote tandwiel eraf,
dan kun je de distriebutieriemkap losdraaien en aan de kant trekken,
hierachter zit de koelvloeistof leiding in het blok, deze kun je dan los draaien en de themostaat vervangen,
even opletten bij het monteren dat het tandwiel en de riem op dezelfde stand weer op de motor komen.
1,5 tot 2 uur werkhallo mensen,
nou, een nieuwe accu, dynamo en ruitenwissermotor gemonteerd, de auto rijd weer prima.
echter blijft het acculampje nu contant branden wanneer de motor loopt, deze gaat ook pas aan na het starten en bij het “op contact” staan brand er niets.
ook gaan de brandstof en temperatuurmeter niet omhoog.de dynamo laad wel bij en alles funstioneerd behalve de elektronische meters dus.
iemand een idee hoe deze problemen komen en verholpen kunnen worden?misschien een beetje late reactie,
ik heb dit ook, het maakt echter niet uit of de tank vol of leeg is
en de geur is alleen tijdens het rijden en buiten de auto,
dus als de ramen dicht zijn tijdens het crousen is er niks aan de hand
ik rijd een astra 1.6 16v uit 96goed punt, misschien ook wel waar dom even naar te kijken…
blijf ik wel met het probleem van de comtrolelampjes zitten.
fijn natuurlijk als ze niet branden, maar als ze het niet doen is het een ander verhaal…toevallig nog iemand in noord nederland een dynamo te koop?
ik bedoel de controlelampjes, van de accu, olie, motor, etc…
de vacuumslangetjes en pakkingen zijn prima.
maar wat is precies de map sensor?
ik ben dit woord wel meer tegen gekomen maar snap het niet melemaal,
en de EGR, wat is is dit?
ik weet wel wat van auto’s maar die onderdelen heb ik nooit van gehoord…aan de lambda zal het trouwens niet liggen, anders dan ik eerst zei heb ik het idee dat het schokken eerst net zo erg was,,,
zal sowieso even een injectorreiniger proberen…
alvast bedankt!UH, OK
ik heb het al gevonden , een beschadigde draad van de dynamo welke tegen mijn uitlaat hing… kon ik eerst niet zien,.
toch bedankt voor het mee denken.topic kan dicht.
ja kan ook zijn, ging even uit van mijn eigen situatie…
maar heb je al geprobeert om een dikkere accu aan te sluiten?
misschien een goed idee om een wat sterkere accu erin te zetten
lijkt erop dat je gewoon op het moment dat je je radio hard zet de spanning weg valt.
dit is de grootste verbruiker in de auto.een dikkere accu kan verder geen kwaad voor de rest van je elektro maar kan wel helpen tegen dit kleine euvel…
wat ik nog vergeten was te vertellen:
als ik aan het rijden ben en het acculampje gaat weer UIT, dan kan het soms wel weken duren voordat dit probleem zich weer laat zien, echter is het wel erg lastig omdat als ik in het donker rijd, en ik nog een stukje moet, gaan mijn lampen langzaam uit…
-
AuteurBerichten