astra f doet raar

Forumindex Forums Modellen Astra astra f doet raar

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213829
    geeltje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 November 2009

      wie weet dit ik heb een astra 14 nz uit 93 ik heb hem nu net een week en hij begin raar te doen het lijk net of hij op drie poten loopt maar dat doe hij niet ik heb een keer een crontrole lampje gehad de geele een seconde of 20 en 10 minute later sloeg hij gelijk af moest even wachten en hij starten weer maar hij draaid dan rot en als ik gewoon optrekt om snelheid te maken dan lijkt er net of er knikkers in liggen pingelend geluid ik heb de stappenmoter schoon gemaakt en de inspruitstuk schoon gemaakt er zitten nieuwe buigies in misschien dat jullie iets weten wat ik over het hoofd ziet.

      groetjes geeltje michel

      #17545852
      geeltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2009

        Heeft echt niemand een idee wat het is

        #17545853
        Powercorsa
          Lid sinds:
          26 October 2007

          Ik zou er mee terug gaan, dit klinkt niet gezond.

          Als eerste zou jezelf eens de motor kunnen uitlezen of laten uitlezen. Hiermee kijk je al wat mee inzicht wat er mis kan zijn.
          Eventueel kan je hier als extra info de foutcodes erbij zetten.
          Het tikken wat je hoort kan worden veroorzaakt door een of meerdere defecte kleppenstoters. Meestal wordt dit veroorzaakt doordat er niet op de vloeistoffen word gelet en daardoor er te weinig olie in heeft gezeten.
          Heb je zelf al eens alle vloeistoffen nagelopen?

          Mijn advies is alzo niet verder ermee rijden totdat je de problemen hebt opgelost. Anders loop je het risico dat je dan de motor kan afschrijven.

          #17545854
          geeltje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 November 2009

            Ik heb de kleppendeksel er af gehaald en gestart alle kleppenstoters doen het gewoon er zit genoeg olie in dus daar ligt het niet aan ik gaat morgen even naar de garage om uit te laten lezen ik heb ook de verdeelkap er af gehaald nou om te janken alle vier punten waren flink aangekoekt dus dat moet ik zeker vervangen eerst ff uit laten lezen

            #17545855
            Ramon_X17DTL
              Lid sinds:
              9 April 2008

              heb je al even gechecked of je bougiekabels niet doorslaan?

              #17545856
              geeltje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2009

                ik ben naar de garage geweest uit laten lezen hij gaf alles erro dus de monteur heeft alle foutcodes er uit gehaald hij zei wel dat de motor over slaat dus gelijk maar nieuwe bougiekabels en rotor+verdelerkap besteld en een kleppendekselpakking want die was ook versleten maar omdat de mexicaanse griepje ff langs kwam heb ik het nog niet gedaan dus ik hou jullie op de hoogte

                #17545857
                geeltje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2009

                  vandaag bezig geweest nieuwe bougiekabels+verdelerkap+rotor er op gezet draaide zeer de tempratuur staat mooi en toen viel hij uit zo maar beetje gekeken wat het is kan het zijn dat de gaskleppotentiometer is want als ik de stekker er uit trek dan draai hij harder en slaat niet af of heeft iemand een idee wat het kan zijn

                  #17545858
                  geeltje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 November 2009

                    het valt wel op als hij bijna 90 graden word gaat de mm branden en als hij weer naar zijn gewoone tempratuur is gaat de mm uit en naar een minuut of 3 slaat hij gewoon af ff een minuut of 5 wachten kan ik hem gewoon starten vaag iemand een idee

                    #17545859
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      uitlezen, via paperclip methode moet dan toch een storing opleveren.

                      Willem

                      #17545860
                      geeltje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 November 2009

                        ik gaat van de week weer langs de monteur om uit laten lezen ik denk dat de onstekingsspoel kapot is want hij draait echt rot schommelig en afslaand dus van de week weet ik meer ik hou het op de hoogte:(

                        #17545861
                        geeltje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 November 2009

                          hallo allemaal nou ik heb hem weer uit laten lezen en wat blijkt de computer was kapot ik heb er 1 gehaald van de sloop voor maar 25€ er op gezet en nu slaat hij niet meer uit maar wel stationar schommelend maar ik wil de nieuwe comp ook ff uitlezen maar het is wel een verbetering

                          #17545862
                          Jorch
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 November 2009

                            Hoi komen de problemen misschien overeeen met de problemen die ik nu heb? zie topic:

                            http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=116480

                            #17545863
                            geeltje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 November 2009

                              Hoi jorch ik denk niet dat jou computer kapot is is er een keer en lampje gaan branden een oranje kleurig zo ja uitlezen kan van alles zijn

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.