Wegvallende spanning

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Wegvallende spanning

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206980
    Ramon_X17DTL
      Lid sinds:
      9 April 2008

      Ik heb een groot probleem met mijn astra f x17dtl uit 1996.

      soms onder het rijden valt de toerenteller uit, welke zoals je misschien wel weet op de spanning van de dynamo werkt, en dan begint het acculampje te branden.

      de spanning op de accu is dan inderdaad 12 v ofzo in plaats van 14,4 zoals het zou moeten zijn,

      dan soms ineens vliegt mijn toerenteller weer omhoog en gaan mijn accu lampje uit. dus laad de accu weer bij

      de dynamo is net nieuw en werkt altijd prima (onder elke omstandigheid 14,4v)de snaar is ook net nieuw en zit ook goed vast (draait ook als de spanning weg valt).

      ik heb alle bedrading al langs gelopen en loop vast bij waar een dikke draad richting startmotor gaat, er van uitgaand dat deze aansluiting correct is, is alles goed en onbeschadigd.

      nou mijn vraag: wie o wie weet waar dit aan kan liggen?

      #17401460
      Ramon_X17DTL
        Lid sinds:
        9 April 2008

        wat ik nog vergeten was te vertellen:

        als ik aan het rijden ben en het acculampje gaat weer UIT, dan kan het soms wel weken duren voordat dit probleem zich weer laat zien, echter is het wel erg lastig omdat als ik in het donker rijd, en ik nog een stukje moet, gaan mijn lampen langzaam uit…

        #17401461
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Er schijnt in de A-stijl een realais te zitten voor de laadstroom regeling.

          deze zou kapot kunnen zijn.

          Kan ook zijn dat de motor een slechte massa verbinding heeft.

          Willem

          #17401462
          Ramon_X17DTL
            Lid sinds:
            9 April 2008

            UH, OK

            ik heb het al gevonden , een beschadigde draad van de dynamo welke tegen mijn uitlaat hing… kon ik eerst niet zien,.
            toch bedankt voor het mee denken.

            topic kan dicht.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.