Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou had ik her en der wat georiënteerd op leds en de wijze waarop het te monteren.
Nou zijn er van die mensen op youtube die de wijzers zo gemaakt hebben dat ie van blauw naar groen naar rood verkleurd bij bepaalde toerentallen en snelheden. Hoe is dit te maken?
Kan geen enkele tutorial vinden of tekeningen..
Welke leds moet ik hebben? en in hoeveel graden?
Lieve mensen,
allemaal bedankt voor de reacties!
Aangezien ik echt totaal een leek ben en ik vanalles nog moet leren etc. had ik de auto maar even weggebracht. En wat blijkt, de C-map sensor was mee geflikflooit plus dat de benzine pompje ofzo (het kleine cilinder vormige buisje rechts boven de motor) was lek.
Nu loopt en klinkt de auto al een stuk beter. Maar bij het koud starten van de auto en stationair draaien loopt ie nu in de 1500 toeren, ipv 1100 eerder voor de reparaties.
Zo, ik kijk even niet op het forum, boem allemaal reacties! :jerry
Anyway, de modificatie klinkt en rijdt qua acceleratie heel leuk. Maar merk gewoon wat verschil met benzine verbruik. Met die toeren kan het wellicht ook aan mij liggen dat het me nu pas opvalt. Geen idee,,
iedereen bedankt voor het reageren!
@RISL wrote:
Ik heb mijn tellerunit twee jaar geleden voorzien van blauw licht. Alle foto’s behalve de laatste (met mijn eindresultaat) zijn door iemand anders gemaakt.
In de achterkant van de tellerunit kun je nu de lampjes verwisselen als je dat wilt.
Ik heb zelf gekozen voor blauwe tellerverlichting. Let op, dit is wel bij mijn Coupé met witte tellerplaten!
Zijn de wijzers ook los te krijgen, probeerde deze eraf te halen maar zit gewoonweg geen beweging in. Durf de boel ook niet te slopen.
Is het mogelijk om de wijzers überhaupt te laten oplichten?
Als je de achterkant bekijkt zie je gekleurde moeren zitten, als je deze los draait haal je het lampje eruit. Geeft de kleur van de moer aan welke kleur de lamp heeft?
Wat voor leds heb je gebruikt, dezelfde als de standaard alleen dan in blauw of normale leds?
Mis her en der wat info.
@Maatie wrote:
De dashboardverlichting is te vervangen door 1x 5050 leds. Die passen helaas net niet door de opening. Een klein beetje veilen is dus nodig. De leds hebben een stralingshoek doe groot genoeg is om de hele tellerplaat te belichten. Let ook hierbij op de polariteit. Draai ze anders om als ze het niet doen. Hoe je de tachounit los haalt lees je in dit topic.
(dashboardverlichting met de regelaar op 50%)Hoe zien de leds eruit die je hier voor gebruikt hebt en hoe heb je ze aangesloten? (plus en min kant van led)
Is het ook mogelijk om de wijzers te laten oplichten dmv een led?
Niemand die het antwoord weet op dit raadsel? :vertag
En nu kom ik er ook achter dat mn 3de remlicht het niet doet!!!! :???: :hmmz
Ook nog zoiets, de radio onthoudt wel welke radio zenders ik heb ingesteld maar niet waar die voor het laatst is gebleven met het draaien van een liedje via usb of CD.
Zou het iets te maken kunnen hebben met de kabelboom?
Kleur code heb je niet nodig om te poetsen is puur voor als je moet lakken of bijv een ander zij scherm in zelfde kleur zoekt. Van da module moet je even op zoeken of je radio dat ondersteund wat voor radio heb je welk type?[/quote]
Ja ik moet juist ook bepaalde krasjes en beschadigingen weg werken. Weet alleen niet hoe ik dit moet aanpakken.. :???:
Ik heb een JVC radio KD-R862BT. er is dus 1 stekker niet aangesloten, die van de auto zelf waar ook de kabels bij zitten van het stuurwiel en het scherm op mn dashboard. De radio is verder helemaal aangesloten op 3 kabels na, roze, lichtblauw en bruin.
@Haasje17 wrote:
Of de z16xe die ziet er ook zo uit. Staat op je papieren welk bouwjaar is de auto?
Hij is van 1998, motor is een x1.6xel.
@Haasje17 wrote:
Een ecotec 1.6 16v blok is een X16XEL of een Z16XE en hier en daar ligt er ook nog wel eens een Z16XEP in een astra G.
EDIT: Oja, dus we willen exact weten welke.
Dit is op de Motor zelf te vinden heb ik veel gelezen. Enig idee waar ik precies moet kijken? Wellicht zit het ook wel onder het kapje van eco tec.
@wim-v6 wrote:
Astra g heeft vaak een stekker voorbereid liggen voor de koelvloeistofpeilsensor.
Vaak ligt bij de gaskabelmodellen de stekker voor de Cruise Control ook naast de accu.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
De kabel is enigzins te kort om in de KVS reservoir te kunnen drukken. Weet niet hoe de sensor voor de KVS geplaatst zit en of deze met een stuk kabel meekomt?
Ik heb een Eco-Tec blok, 1.6 – 16V.
@cano666 wrote:
Veel plezier met je astra voor je stuurwiel moet je een module hebben en je radio moet die ondersteunen. Egr afdoppen is altijd goed en voor je rode lak kun je deze link gebruiken search.php
Ik had al lopen kijken naar het identificatie plaatje, maar wat houdt nou de kleur code in? aangezien er meerdere codes opstaan.
Is de module via internet te bestellen, zoja welke moet ik hebben dan?
@Speedswitch wrote:
– Sigaretten aansteker blijft bij het indrukken niet zitten
Ik dacht dat ik de enige was, mijn Astra doet dat ook niet. Vind ik persoonlijk niet erg want ik gebruik m niet.
– Asbak sluit niet helemaal.
Kan je door de asbak uit te bouwen vaak herstellen, zit een metalen pieltje aan de linker kant welke makkelijk verbuigt > Terugbuigen doet het
– Strips op het dak moeten er eens vanaf om schoongemaakt te worden. Zit veel vuil onder, schuifjes hebben beginnend roest verschijnselen.
Hebben veel Astra’s, staat in het how-to gedeelte een handleiding om ze met (kunststof) bandenlichters los te maken
– Rubber antenne bevestiging moet vervangen worden.
Die kan je online bestellen via e-bay
http://www.ebay.com/itm/400112150054?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT” onclick=”window.open(this.href);return false;
(Deze als je je sproeier ook in je antenne hebt zitten)Oude rubber wegtrekken / kapotmaken, nieuwe rubber in kokend water leggen, dan kan je hem zonder je antenne te demonteren, er zo overheen trekken.
EGR kan je schoonmaken, maar als je geen klachten hebt zou ik m zo laten zitten voor nu.
Voor wat betreft de lak: Wax maakt je lak niet roze, oxidatie doet dat. Kan je meestal goed wegkrijgen met een goede polish. Als fool-proof oplossing: Meguiars Ultimate Compound met het handje aanbrengen. Niet in de zon :thumb
(Wat voor blok heb je er nu uiteindelijk inzitten eigenlijk?)
Hartelijk dank voor je reactie!!
Het is een Eco-Tec blok, 1.6-16 v (101 PK)
Lak: Dan zou ik zeker weten eerst de beschadigingen moeten herstellen? is dit eerst de plek licht opschuren en dan met een lakstift weer opkleuren? bij sommige plekken komt alleen de primer naar voren en bij andere kleine krasje bloot metaal en bloot plastic. Daarna alles met de wax?
Ik had zelf al lopen zoeken en kwam op een compleet antenne huis uit maar die tikte behoorlijk aan op de prijs zonder rubber ook nog dacht ik.
Wat is nou de EGR en hoe ziet het eruit?
Haha, waarschijnlijk zijn er astra’s met dezelfde kleine irritante kwaaltjes.
@wim-v6 wrote:
Astra g heeft vaak een stekker voorbereid liggen voor de koelvloeistofpeilsensor.
Vaak ligt bij de gaskabelmodellen de stekker voor de Cruise Control ook naast de accu.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ik begrijp dat mijn auto dan wel is voorbereid op die optie ? en kan ik deze dan nog inbouwen?
Moet ik nog maar even opzoek naar de gaskabel.. mits ik die heb.
Bedankt voor de reactie!
Niemand?
Even een upje, de opel heb ik in bezit.
De bezichtiging verliep prima, auto ziet er nog puntgaaf uit op een enkele dingen na.
– De rubbers van de zijramen achter moeten beiden vervangen worden. Deze zijn kurkdroog en hebben beide op de zelfde plek een scheurtje zitten.
– De rubber van het achter raam, kurkdroog.
– De onderste rubber voorruit is aan vervanging toe.
– Enkele rubbers mbt de lampen aan vervanging toe.
– Sigaretten aansteker blijft bij het indrukken niet zitten.
– Asbak sluit niet helemaal.
– Hoedenplank moet vervangen worden, hier zitten gaten in van 2 speakers.
– Enkele lak krassen op het carrosserie en bumper, zowel metaal/plastic zichtbaar. (kan ik dit zelf weg smeren met een lak stift?)
– Strips op het dak moeten er eens vanaf om schoongemaakt te worden. Zit veel vuil onder, schuifjes hebben beginnend roest verschijnselen.
– Rubber antenne bevestiging moet vervangen worden.Al met al voor een auto van 18 jaar nog piekgaaf, de interieur ziet er ook nog machtig uit. De sportstoelen die erin zitten zijn heerlijk. Je schuift niet weg bij het nemen van een bocht.
Verder heeft de auto een multi stuurwiel, waarbij de knoppen nu geen nut meer hebben. De nieuwe radio die ik heb gekocht had geen verlengstukje hiervoor. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Zelf al langs een auto zaak geweest maar dit moest op bestelling en dit mocht dan 60 euro kosten. Er moet vast wel een goedkoper alternatief zijn?
Ook wil ik zo nu en dan eens de rode lak van mn auto onderhouden. Met welke middelen kan dat het beste doen, 1 ding weet ik al wel; NIET in de wax zetten want dan kleurt ie roze uit.
Zijn er nog dingen die ik zelf zonder al te veel moeite kan afkoppelen om eens even schoon te maken? lees vaak EGR e.d. weet nog steeds niet wat dat betekent.. king:
Sorry voor de vele vragen, dit is allemaal nieuw voor mij en ik hoop het met de juiste kennis gewoon goed te doen.
in ieder geval bedankt voor jullie tijd!
Groetjes,
een trotse opel bezitter :mrgreen:
Ik zou vandaag gaan kijken naar de opel, maar mn kameraad zijn auto heeft het begeven. Dus nu wordt het volgende week. Duimen dat ie er nog zal staan!
Ik neem het rapport mee en loop dan rustig de auto even bij langs. Ook de proef rit maak ik samen met mn kameraad. zo voel ik me ook niet opgejaagd om tot een conclusie te komen met de verkoper erbij.
Hallo allemaal,
Ik heb een verleden check laten doen.
Historisch gezien geen schades, ook de km stand is NAP.
De auto heeft met het huidige bedrijf 13 eigenaren gehad.
De laatste APK keuring was op 03-12-2015 en heeft een APK tot 20-01-2017.
“Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage”, wat moet ik me hier bij voorstellen. HEt is een afkeurpunt die toen gemaakt is op de laatste apk keuring. De laatste keuring staat niet vermeldt in het rapport. Moet ik nu slecht gaan denken?
Afkeurpunt 6: Airbag- en/of gordelspansysteem functioneert niet goed
STATUS: RAPWat betekent RAP?
Tussen niet en vaak gebreken is het bij motorisch, Chassis / stuurinrichting, rem systeem, elektronica / Verlichting gemiddeld.
Meest voorkomende gebreken:
–
Versleten duwstang / te veel speling
–
Olie in motor/versnellingsbak
–
Verroeste remleidingen / Ongelijkmatig slijtende remschijvenDe vraagprijs die de verkoper stelt is 1750 euro. Het rapport geeft aan 1550 euro.
Wel of niet doen? Ik begin behoorlijk te twijfelen na zo een rapport.. :(
@KRSA2000 wrote:
@Rambo wrote:
zoiets hoorde en las ik ook al ja. Ik sprak iemand op mijn werk en zei “Als ie olie gaat zuipen de 15w40 vervangen met de 10w40, deze is wat dikker.” Dit zei mijn collega mede omdat ie zelf 2 opel astra’s heeft.
(10w40 is dunner dan 15w40)
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Als ie olie begint te zuipen dan is die 15w40 toch juist niet te bedoeling of heb ik het nou verkeerd?
@wim-v6 wrote:
De 1.6-8V van na 2000 heeft 85pk en multipoint benzine inspuiting.
Dat is al een hele vooruitgang tegenover de singlepoint motor met 75pk.De 16V is een heel fijne motor maar wil inderdaad wel olie verbruiken.
De 1.6-8V die ik zag had geen 85PK. Was nog een iets oudere versie dacht ik.
@Shane_Astra_g wrote:
Advies: Maak een goede lange proefrit. Uiteraard in eerste instantie testen op mankementen, maarTest ook of de auto naar jouw smaak rijd! De 75pk versie is niet bepaald de vlotte van de astra g. De 1.6 16v 101pk daarintegen rijd al een stuk vlotter en prettiger mee in het verkeer. De meeste verbruiken inderdaad olie, de mijne ook.elke maand gooi ik wat olie bij en rijden maar!
zoiets hoorde en las ik ook al ja. Ik sprak iemand op mijn werk en zei “Als ie olie gaat zuipen de 15w40 vervangen met de 10w40, deze is wat dikker.” Dit zei mijn collega mede omdat ie zelf 2 opel astra’s heeft.
Hallo mensen,
Bedankt voor het reageren!
Ik heb besloten om te gaan kijken voor een Opel Astra (g) 1.6-16V. Ik lees hier en daar wel het ene over onderhoudt. Maar denk dat het bij mijzelf qua rijgedrag e.d. wel mee zal vallen. Aangezien ik ook van een vlotte auto hou geeft mijn gevoel ook meer aan om voor de 16V te gaan.
De opel staat bij een autobedrijf, heeft +/- 110.000 km op de teller en is een sport editie in een gave conditie. Velgen zijn standaard, uitlaat en eveneens het audio systeem wat erin zit.
Verder ben ik heel erg benieuwd naar waar ik op zou moeten letten tijdens de proefrit. Iemand enige tips?
Alvast bedankt! Mocht de aankoop doorgaan plaats ik zeker even een foto! :D
Mvg.
@roelofk wrote:
Ik heb beide versies gehad de 1.6 8v en de 1.6 16v. Ik moet zeggen dat ik de 1.6 8v met 75 pk al vrij snel erg traag vond, daarna heb ik de 1.6 16v gekocht en kon met de proefrit al meteen merken dat deze een stuk feller was. De 16 klepper lustte aardig wat olie die heb ik op een gegeven moment weg gedaan maar wat was dat een heerlijke auto.
De auto die ik op het oog heb is een benzine. Die van mn kameraad is een diesel 1.7 dti met ook 75 pk maar wel een 16v. Zit hier verschil tussen?
-
AuteurBerichten