Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@leocabrio wrote:
…en om ook even op in te haken op de db metingen dat de meet resultaten lager waren dan anders had mede te maken met de warme weersomstandigheden aangezien de meeste instalaties op 1 accu was aangesloten en de fan aansloeg en bleef draaien dat trekt ook stroom weg waar door de geluids instalatie minder vermogen krijgt een persoon had zelfs problemen met zijn radio door de warmte dat kan dan nooit en te nimmer aan onze meet aparatuur liggen wat die jongen ook gelijk melden aan ons die kreeg ook van ons een 2e kans om eerst zijn aparatuur werkende te krijgen om toch een goede keuring te hebben gehad hoop hier mee nu duidelijk te zijn geweest :thumbup
…..Leo,
Val jullie er ook echt niet op aan, ik heb respect voor jullie als team dat het toch elk jaar de Sevenum meeting weer op poten wordt gezet.
Ik weet hoe moeilijk het kan zijn met het meten, en dat er altijd wel een tussen zit die loopt te klagen ;)En ja ik weet dat er vanuit de jongens die aan het meten waren zelfs 2 personen opnieuw mochten meten. En ook dat de apparatuur het zwaar heeft met die warmte ;)
Maar vond het wel opvallend toen er aan de kabel werd gezeten dat er in een keer 5 dB bij kwam. (ook van Niels die de tweede keer liet meten en dan in een keer veel dB’s extra had zonder een wijziging was een paar minuten later)
@Vectra Ake,
Valt inderdaad nog mee, we dachten er snel genoeg bij te zijn.
Maar was helaas al te laat. Blijft het risico van de dB drag al gebeurde dit niet tijdens de drag ;)
@Niels,
Eiken is nog een verhaal apart, vooral bij een microfoon dB meter ;)@PyroNiels wrote:
@sw_reijnders wrote:
ik wou zeggen
het was zaterdag echt proppen bij ons in het baantje!!Maar het was er niet minder gezellig om! :D
Vanuit hier ook bedankt aan de organisatie, wat een warmte maar wat een treffen, geweldig! :)
Kleine puntjes die ik aan te merken had was het straatje dat volgend jaar wel wat groter mag, en de slechte dB meter…
Voor de rest zoals gewoonlijk niks als lof :)Was zeker erg gezellig, propen viel toch nog mee :angel
Ja Niels, moet je gewoon wat harder draaien, scoor je ook wat beter :angel Je moet maar zo denken bij gebrek aan beter is het niet anders.
Misschien dat de termlab mee mag volgend jaar, gaan we eens echt meten (wel in overleg met OPN );)
Wel jammer voor die jongen die z’n versterker naar de knoppen kreeg doordat de meter niet wou meten :hmmzDenk dat je toch een kruising ergens hebt gemaakt.
Check even de lijnkabels en de speaker kabels of deze goed aangesloten zitten.
Gr,
Marius2 augustus 2012 om 06:57 In reactie op: Impedantie probleem op versterker ? Oplossing gezocht #18052140Moet wel even zoeken voor je wat de CA440 qua RMS vermogen doet, maar dit is 4x 40 Wrms.
Effectief zou je dan blij moeten zijn als je er 2x 80Wrms uit krijgt voor de subs.
Dat het beter werkt met maar 1 kanaal erin kan kloppen, dan kan de versterker namelijk al z’n vermogen kwijt op dat ene kanaal. (theoretisch werkt het natuurlijk iets anders maar het is wel hetzelfde resultaat)
Maar of je dat wilt en of het goed voor de apparatuur is….
Ik denk dat je buurjongen beter een andere versterker kan aanschaffen om de subs gecontroleerd te laten spelenJa je moet keuzes maken, maar de motorische problemen zou ik ook voorrang geven ;)
We hebben tijdens die dag het nog even gehad over de 2 liter upgrade, dan weet jij wel waarschijnlijk wie ik ben ;)
rond de 80 Hz, en dat hangt een beetje af van je speakers.
Als je de woofer te ver laat spelen dan wordt de belastbaarheid minder, en kan de woofer beschadigen.
Maar aangezien je er al een tijdje mee draait en ondervermogen hebt, zou ik zeggen lekker laten staan. ;)1. 4 Ohm levert geen problemen, dan kan je het zonder meer aansluiten op je radio mits het Rms vermogen niet te extreen wordt gekozen.
2. Zie 1 ;)
3. Fusion is idd niet erg veel maar ja voor dat geld wat wil je ;)
JBL kan inderdaad erg schel klinken, MTX heeft ongeveer dezelfde klank.
Boston zou ik persoonlijk niet nemen er zijn zat andere merken voor een leuk budget
Infinty valt met de prijs mee, echt afhankelijk welke serie je hebt (reference of kappa)
Zo is het net ook met Rockford, je hebt goedkope lijnen maar ook hele dure.Vraagje wie heeft dit voor je afgesteld, persoonlijk zeg ik namelijk dat de sub veel te hoog doorspeeld. Het puntje wat bij freq staat, staat voor 80 Hz, nu staat de sub ruim over de 100 Hz te spelen wat eigenlijk meer voor je speakers bedoeld is.
1. Geen aanrader, in de specificaties zie je staan 4-8 Ohm. Houd dit aan anders kan het schade opleveren aan je versterker in de radio.
Maak het niet te gek met het RMS vermogen, een speaker van 60 Wrms kan zowel op de radio als op een losse versterker aangesloten worden.
2. Nee, de GTO752 is een 2-kanaals versterker. Deze zal al gebrugt zijn aangesloten op je woofer. Hierdoor heb je geen kanalen meer over om boxen op aan te sluiten.
Een optie is om een mono block aan te schaffen en deze op de woofer aan te sluiten. Je houd dan de GTO752 over om je voorboxen te versterken.
3. Hangt helemaal van jou af, zou zeggen ga eens luisteren bij een audio zaak om zo te kijken wat jezelf mooi vind :thumbup
Vergeet niet om speakerringen mee te nemen in het budget, deze heb je nodig om je speakers te kunnen monteren ;)De dB-meter welke bij Nefkens is gedaan is geloof ik dezelfde die op Sevenum gebruikt word. Deze is in mijn ogen niet echt betrouwbaar, en geeft wisselende meetresultaten.
Zo hoorde ik dat er een over de 140dB heen ging (wat natuurlijk mogelijk is) maar je had niet echt de “lucht verplaatsing” welke hierbij los komt.Die bij “ons” gebruikt is, is een Term-lab welke in de dB-drag werdt gebruikt en geeft globaal dezelfde resultaten als de meter van EMMA.
Het aantal dB’s wat je haalt is natuurlijk afhankelijk van redelijk wat factoren o.a. de weersomstandigheden spelen een rol.Een tip, zet er niet teveel vermogen op, een impuls woofer wordt meestal te ruim gepromoot. Zelf heb ik eens voor een test het werkelijke aangegeven vermogen erop gezet, maar dat was binnen 10 seconde al een groot probleem.
Daarnaast heb je een bandpass kist wat het afstellen al een stuk lastiger maakt.
Ik zou zeggen vind je het lekker klinken, niets er dan aan doen :thumbupStop maar met zoeken zou ik zeggen, geen ondersteuning voor OEM stuurwielbediening. Wil dus zeggen gaat niet werken, als je stuurwielbediening wilt hebben moet je een radio hebben welke voorbereid is voor OEM stuurwielbediening. En dan de bijbehorende adapter (gaat per auto merk/type) aanschaffen om dit werken te krijgen.
@Mr-T Bij dit hoef je er niet op te letten ;)
Van de EU (en volgens mij nog wel verder) moet er een beveiliging op de radio zitten die er voor zorgt dat je geen DVD’s kunt kijken op het moment dat de auto rijd. Dit hebben ze opgelost door de zo genoemde handrem aansluiting te maken op de DVD units. Dit is gewoon een massa gestuurde schakeling zodat de radio weet dat ie mag gaan afspelen of niet natuurlijk. Gewoon aan de massa hangen, doe ik bij elke die ik inbouw ;)
memberlist.php?mode=viewprofile&u=844
Even een pm naar hem sturen ;)
Altijd even aftapen, je gaat je anders helemaal rot zoeken als het stekkertje toch stiekum sluiting maakt (of zo’n mooi dopje erin zoals ze bij sommige merken autoradio doen)
16 juli 2012 om 07:16 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373528Gelukkig dat de schade voor je mee valt, al is het natuurlijk niet leuk dat het gebeurde. :thumbup
9 juli 2012 om 16:26 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373519damm echt zonde, hoop voor je dat je binnenkort mee geluk heb en plezier van je racemonster kan hebben.
Ben 31 jaar en rijd sinds deze week in een Astra Coupe Turbo (oude van Carlo)
4 juli 2012 om 11:28 In reactie op: X16SZR: stotteren,KVS verbruik en sludge = koppakking? #18031561Heb je al gevraagd wat het kost als je zelf onderdelen mee neemt?
Kan af en toe nog wat schelen.Ik heb eventueel nog zo goed als nieuwe onderdelen liggen voor een X16SZR, heeft maar een paar minuten gedraaid om erachter te komen dat het probleem in het onderblok de boosdoener was.
-Complete distriset incl waterpomp en spanrol
-Complete multiriem set (voor airo versie) met spanrol
De pakkingen en bouten moet je dan nog zelf regelen die zou ik niet opnieuw gebruiken. Mag voor een zacht prijsje weg wegens aanschaf andere auto ;)@johanhummer9 wrote:
Ja weet je wat het is ik wil die deur wel verkopen maar dan staat hij buiten zonder duer ik zoek eigenlijk een plek waar ik me auto kan stallen
Ken het, stalling met de mogelijkheid tot sleutelen is niet zo makkelijk te vinden.
ken wel een firma die het niet erg vind, maar dan moet je wel voor 1 jaar huren.
stuur maar een pm als je interesse hebt, beloof je alleen niets aangezien de boxen ook niet voor het oprapen liggen ;)Elke car audio zaak kan leveren, van voorraad of bestellen.
Als je stuurwielbediening wilt hebben dan is het ook mogelijk met een aftermarket radio, je moet alleen dan opletten dat de radio ondersteuning heeft voor OEM stuurwielbediening.
Een aparte stalk adapter komt er dan bij om de functie te laten werken.
En ja alles gaat gewoon over de speakers van de auto zelfDe losse Parrot systemen werken buiten te radio om, de geluidkwaliteit is daardoor meestal niet te vergelijken met de radio. Dit geld ook voor de de aux in die op sommige van deze carkits zitten.
Had even een enter tussen de regel moeten zetten, ik begrijp de reactie wel ;)
Hangt er vanaf, ik heb een paar led’s nog liggen van een moodlight/sfeerverlichtings projectje welke een goed resultaat gaven ondanks dat ze difuse waren.
Moet wel zeggen dat ze een best beetje kosten maar dan heb je ook echt wat. Denk dat de TS ook niet zoveel eraan wil uitgeven, kon ze toen voor een prikje overnemen ;)
In vergelijking met een traditioneel lampje moet ik ook zeggen dat een led het gaat verliezen, maar dat komt ook wel door het ontwerp wat gericht is op een gloeilamp.Ook de oude DID/TID/MID’s willen van kleur veranderen, al zal het wel een menging worden met geel (het geel zie je niet meer maar het beïnvloed het natuurlijk wel)
Zie de foto’s maar op Steve010.Heb je anders een foto van jouw verlichting J.Eland, ben eigenlijk wel benieuwd naar het resultaat met die leds van Crazyleds :thumbup
Is mogelijk, zelfs met goedkopere radio’s ;)
Je hebt nodig:
Ombouwframe verkrijgbaar in enkel of dubbel din (afhankelijk van de gekozen radio)
Een most naar ISO verloop
En natuurlijk een radio ;)Ik durf niet precies te zeggen hoe het binnenwerk van een Astra G tellerhuis in elkaar zit. Daar heeft J. Eland zo te lezen meer ervaring mee.
Wat mijn ervaring is (wat ik met J. Eland deel) is dat de meeste leds een hele kleine openingshoek hebben. Dit is te verbeteren door een diffuse led te nemen of de led op te schuren zoals op Steve010 staat.
@Gastra3
Ik zou zeggen door de folie te verwijderen, durf alleen niet te zeggen of dit mogelijk is ;)Na een snelle google zie ik dat de radio geen OEM stuurwiel optie heeft.
Daardoor zal het nooit kunnen werken, als je stuurwielbediening wilt hebben zal je naar een andere radio moeten kijken. Let dan op of deze OEM stuurwiel bediening in de specs heeft staan :thumbupZet de rode draad is bij de gele, waarschijnlijk heb je geen geschakelde plus.
Het kan zijn dat je het net andersom moet doen, ik weet niet zeker of ze omgedraaid zitten zoals meerder opels hebben. (anders even meten met een multimeter).Je remote zou 12V moeten zijn ;)
Gewoon een groen relais gebruiken welke in meerdere opels zit.
Die kan 10A schakelen en is dus ruim voldoende.Dan alle remotes vervolgens op de schakelende kant van het relais.
-
AuteurBerichten