radio 1-din met dvd speler

Forumindex Forums Modellen Astra radio 1-din met dvd speler

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250437
    alainossen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 August 2006

      Beste collega’s,

      Ik heb mij vandaag een Xzent XT7016(cheapy radio) :jerry :jerry radio ingebouwd met dvdspeler alleen moet je deze op de handrem aansluiten zodat hij herkent dat de auto stilstaat. Nu heb ik de kabel van de handrem aangesloten op de remote. Mag dit of is dit gevaarlijk?
      Het gaat mij niet om dvd te kunnen kijken tijdens het rijden maar gewoon dat het ook werkt zodat iemand die achterin zit kan kijken naar een dvd.

      Ik dank jullie voor de medewerking.

      Groeten,

      Alain

      #18046166
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        de remote hoort niet op je handrem , de remote is voor de eventuele versterker die de versterker aanzet zodra je de radio aanzet

        #18046167
        sander2.5v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2011

          De brake kabel die je normaal op de handrem moet bevestigen moet je in dit geval gewoon op je ground van je radio aansluiten (zwarte kabel) zo denkt de dvd speler dat die geaard is via handrem en speelt die dvds af.

          #18046168
          alainossen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 August 2006

            ga van het weekend eens ff kijken wat met dit weer kun je niks in de auto doen.
            Dus beter niet op de remote laten zoals ik het nu heb gedaan? Hij doet het namelijk wel zo

            Dank jullie voor de uitleg

            Groeten

            Alain

            #18046169
            Mr-T-Opel-Astra-G
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 August 2011

              Mag het misschien wel doen, maar die aarde kabel zit er niet voor niets.. Met elektronica altijd oppassen.

              #18046170
              Powercorsa
                Lid sinds:
                26 October 2007

                @Mr-T Bij dit hoef je er niet op te letten ;)

                Van de EU (en volgens mij nog wel verder) moet er een beveiliging op de radio zitten die er voor zorgt dat je geen DVD’s kunt kijken op het moment dat de auto rijd. Dit hebben ze opgelost door de zo genoemde handrem aansluiting te maken op de DVD units. Dit is gewoon een massa gestuurde schakeling zodat de radio weet dat ie mag gaan afspelen of niet natuurlijk. Gewoon aan de massa hangen, doe ik bij elke die ik inbouw ;)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.