Versterker gaat in protectie

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Versterker gaat in protectie

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248459
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Hallow iedereen,

      Zit met een MTX RT-251 versterker die BANGELIJK speelt en ik ben er zeer tevreden van maar nu met het warme weer (gisteren ook al) gaat ie in protectie. Natuurlijk liever dat dan dat hij begint te roken en te stinken :P Heb er gisteren aan gevoeld en die wordt echt ENORM heet: Ik kan er een ei zwart op bakken in 20 seconden :D

      Nu was mijn vraag hoe ik dit kan voorkomen. Zou het zonde vinden als het een beetje warmer weer is dat ie dan altijd in zijn bescherming gaat.

      Voor de mensen die zouden zeggen: “zet hem op een goed geventileerde plaats.”. Ik zit met een sedan en de versterker en de woofer steken in de koffer dus er is geen geventileerde plaats :D

      Kan iemand mij helpen met tips?

      Grtz Seth

      #18016781
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Hij kan gewoon z’n hitte niet kwijt… Als je geen plannen hebt om de versterker te verkopen zou ik m vlak schuren en dan bijv. een heatsink van de CPU van een pc oplijmen met thermal glue… (lijm die hitte kan transporteren)… Hier kan je eventueel weer een 12cm fan (eveneens van een pc) tegen aan bouwen en die bijv. Op 5 volt laten opereren door een goedkope fan-controller :-) dan hoor je ‘m niet…

        Wil je je versterker origineel houden dan zou ik proberen airflow op dat ding te krijgen.. Door de bovenstaande methode. Das de enige manier om dat ding koeler te krijgen :-)

        #18016782
        Seth
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 September 2009

          Ja zo’n ventilator zegt me wel wat… ;) Heb er hier wel een hele hoop (zelfs met leds) liggen maar waar moet ik die op aansluiten? Op de remote van de versterker?

          #18016783
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            Ik neem aan dat er 12 volt naar je versterker toe loopt.. Daar gewoon vanaf tappen. Z’n ding slurpt echt 0 stroom…

            #18016784
            Seth
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 September 2009

              Ja maar die staat wel permenent… zou liever hebben dat ie pas draait wanneer hij aangaat :)

              Nog een n00b-vraag: moet hij warme lucht van de versterker wegblazen of beter lucht naar de versterker?

              Grtz

              #18016785
              StinG
                Lid sinds:
                27 May 2011

                je versterker gaat toch via de remote aan ?
                dan gaat de fan ook aan en uit als je de radio aan en uit zet als je deze ook op de remote zet

                ik zou hem tegen de versterker laten blazen

                #18016786
                Seth
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 September 2009

                  Okido, ga er dan morgen aan beginnen :thumb

                  Bedankt heren ;)

                  #18016787
                  Powercorsa
                    Lid sinds:
                    26 October 2007

                    Je remote kan niet veel stroom leveren he ;)
                    Is zonde als je deze beschadigd, beter is dan een relais schakelen om daarmee ze aan en uit te zetten.

                    #18016788
                    Seth
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 September 2009

                      Heb een NOS-switch vooraan die nog niet gebruikt is en die ga ik dan daar op aansluiten ;)

                      #18016789
                      Veldmaatbeunhaas
                        Lid sinds:
                        13 July 2009

                        Niet op de remote zetten, heb ik gehad krijg je storingen van op je versterker. Ik zou gewoon even een voedingskabel trekken en hem daar op aansluiten. Je kan hem wil via de remote laten lopen maar dan moet je het via een relais doen. De road thunder versterkers zijn leuke dingen, maar heb vaker gehoord dat ze koelingsproblemen hebben als ze gebrugd worden aangesloten.

                        Het mooiste is om met 2 fans te werken, 1 die blaast en 1 die zuigt.

                        #18016790
                        Seth
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 September 2009

                          Ga hem ook niet op mijn remote aansluiten, die is maar 5v en geeft niet genoeg stroom voor wat ik wil.

                          Weet iemand soms een AND-relais blok te koop? Een blokje die zoals de versterker werkt. Daar zet je 12v voeding op, je massa en je remote en daar komt 12v uit en massa ook zodat je ventilator enkel aangaat als de versterker aangaat.

                          Grtz Seth

                          #18016791
                          Powercorsa
                            Lid sinds:
                            26 October 2007

                            Je remote zou 12V moeten zijn ;)

                            Gewoon een groen relais gebruiken welke in meerdere opels zit.
                            Die kan 10A schakelen en is dus ruim voldoende.

                            Dan alle remotes vervolgens op de schakelende kant van het relais.

                            #18016792
                            Veldmaatbeunhaas
                              Lid sinds:
                              13 July 2009

                              Je hebt gewoon een simpel relais nodig met een maak contact, hier heb je een spoel, ene kant remote erop, andere kant op de massa. Vervolgens trek je ergens 12v vandaan die zet je op 1 van de 2 overgebleven aansluitingen, de andere gaat naar je fans. Ik zou de remote van de versterkers niet bij de fan aansluiten, ook niet via een relais, erg storing gevoelig.

                              #18016793
                              Seth
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 September 2009

                                Heb het opgelost (tijdelijk misschien) met de draad van de 12v-stekker te splitsen en heb de draad helemaal naar achter getrokken en aangesloten :)

                                Ga dit weekend zien (heb nog een hoop aangesloten zekeringhouders die niet aangesloten zijn op hun verbruiker) naar een vrije zekering achter contact ;)

                                Grtz Seth

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.