Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik hebToch Al 1 Op 13 Gehaald …….
Okee……dan toch maar even aan de desktop gehangen…..en opgelost!
Was De airintake sensor vergeten aan te sluiten…….stom…..!!!bedankt,hoor…
tja..heb wel een opcom met software liggen…alleen de laptop is overleden….wordt aan gewerkt..maar duurt nog wel even. :(
Ik vroeg me af of het kwaad kon ,om met dat lampje aan door te rijden….Zit me toch niet lekker.Raar dat ie een foutmelding geeft. Heb alleen de pomp verwisseld en het thermostaathuis losgehad.
Disrubutieketting gefixeerd met speciale Opel tool,zodat deze niet kon verschuiven. In totaal 6 uurtjes werk,omdat je overal zo lekker bij kan. :pukeOp youtube werd het werk gedaan met uitgebouwde motor….dat scheelt aanzienlijk.
Heb wel alles op E-Bay besteld (uit Engeland)…Ik was totaal een tientje of 8 kwijt……Als ik het door door de vod had laten doen,misschien wel 400 euri :thumb .
Is gebeurd met behulp van youtube….geen hulp meer nodig,hoor… :thumb :thumb :sleeping
Ff ander onderwerp geopend voor bijkomend euveltje… :cry
Ja.maar…..dan geeft ie toch geen koelvloeistofPOMP aan?
Maar koelvloeistofniveau of zo iets??We gaan het gewoon proberen……Tooltje en waterpomp besteld via ebay….. :thumb Scheelt aanzienlijk als je een beetje rondshopt,zeg :mrgreen:
FF wachten op ontvangst en dan aan de slag…..gelukkig nog een auto(tje) op reserve staan…… :angel :angelheb ik ook pas gehad…rare storing….maar ik merk nu dat mijn accu niet helemaal top meer is.
mss iets mee te maken???Einde accu in zicht??
Dacht ook dat mijn fan de accu had leeggetrokken…maar merk nu dat de accu heel snel leeg loopt als ik een verbruiker aan heb zonder dat de motor loopt…blijft toch raar dat ook mijn fan bleef draaien terwijl ie koud was….Kijk ook gelijk even of je contactslot niet blijft hangen als je de sleutel er hebt uitgehaald…heb ik ook wel eens gehad….
Eigenlijk al best veel storingen gehad met de astra..(ook al veel opgelost,hoor…je leert er een hoop van ;) ;) )
okee…..bedankt voor de snelle info! :thumb
Check…opgelost!!!was inderdaad relais…
Ik dacht die gele 1 relais was…..daarom had ik het niet geprobeerd…
In ieder geval….erg bedankt voor het meedenken!!!! :thumb :thumb
P.S. wat zou zo,n relaistje mogen kosten??en zijn die alleen bij de dealert te halen???
Zat ik ook aan te denken….Zit 1 grote gele volgens mij..voor links en rechts.Want dit relais gaat dus snel tikken als ik links activeer en normaal tiiken (dus goed) als ik rechts activeer…maar zal eens kijken of er ergens 1tje zit met dezelfde aansluiting….
even nieuwe radiateur geplaatst ( :cry Voor de tweede keer in korte tijd)….
Lekker werkje …als je ook airco hebt…..moet een hoop los.
Heb er 3 weken geleden ook al een nieuwe ingezet,maar iets te lange bouten gebruikt om de aircokoeler vast te zetten en per ongeluk zo in de nieuwe radiateur gedraaid…. :swear :swear …foutje bedankt!!!Dat gebeurd iig geen 2e keer meer…. :wors :wors
@-KeNnY- wrote:
Ik neem aan dat je het niet tegen mij heb. Want ik woon zelf in Rotterdam dus dat is niet zo ver vanaf Nootdorp.
ik denk het wel…want ik heb geen turbo…. :angel
@wim-v6 wrote:
Zou er inderdaad goed naar laten kijken, zo’n F23 zelf kan ook lekker rammelen hoor…
Willem
Ja…maar of het nu wijs om dat bij de dealer te laten doen….als alleen de diagnose al 100 pleuri kost….. :agent
Iedereen doet het op zijn manier ,maar ik ben net iets te veel genaaid door de dealer…
@miraltje wrote:
als je leer wilt, blijft haast alleen import wagies over.
origineel 1ste toelating nl kom je die niet veel tegen zowel coupe als cabrio zijn in de meeste gevallen voorzien van stof, leer is moeilijk te vinden
Ik snap zowiezo niet waarom er in een cabrio stoffen bekleding zit…dat wordt toch snel smoezelig???
1 x een dikke meeuw erboven met je kappie open… :hmmz :hmmz
de mijne heeft overigens ook leer…(wel lekker als de volle zon erop heeft geschenen :jerry )
Dus de dealer geeft een prijsopgave voor een onbekende reparatie??
Ze konden bij de dealer toch ook wel even luisteren naar je “rammeltje”? Die horen zo of het wel je druklager is…Als je druklager aan het kapot gaan is kan ie op dit moment toch wel goed schakelen,hoor…als je de koppeling intrapt hoef je niet perse te voelen dat je lager de geest aan het geven is.
Ik heb zelf ook een tijd in een auto gereden met zo’n rammeltje en lekker laten zitten….nooit geen last mee gehad.
Bij mijn cabrio zou ik het wel repareren….maar iig niet bij de dealert :vertag :vertagKlinkt als een druklager????
@RISL wrote:
Ja, ik kijk zelf ook naar een naked, maar voor een mooie supersport maak ik waarschijnlijk wel een uitzondering.
Ik kan op veel van die supersports niet lekker zitten, maar op de Ducati’s, 675 Daytona, en de Suzuki GSXR zit ik wel redelijk. De Kawasaki’s lijken wel te klein te zijn en een RSV4 zit ook niet prettig.
Hayabusa zat wel erg lekker, maar dat is niet wat ik zoek, ik houd ook wel van bochtjes maken.Mocht er geen leuke supersport op m’n pad komen, schaf ik waarschijnlijk een Ducati Monster 600 of 1000 aan of een Buell M2 Cyclone met 1200 cc blok.
Gefeliciteerd met je rijbewijs!!!
WIl je met een 4 of 2 cilinder beginnen???4 cilinder is wel wat makkelijker te berijden…(Vind ik dan,hoor)
Heb beide gehad en heb nu een rsv…in het begin erg wennen….ik trok hem in het begin regelmatig in de begrenzer….maar dat koppel onderin!!!! even een trekje aan het gas en je hebt al een wheely!!!!Verhaal komt me bekend voor….had precies dezelfde problemen.
Voor dat je nieuwe ballasten er op monteerd ,zou ik wel even zorgen dat je koplamp waterdicht is,anders kun je weer nieuwe bestellen.
Heb er bij mij 2 nieuwe depo koplampen opgezet. (d2s)
Dus al met al…2 nieuwe d2s lampjes, 3 ballasten en en 2 nieuwe depo koplamp units… :vertag
Bij elkaar zo,n 700 pleuri’s !!!succes ermee….
Ik had het ook in het begin, tot de hele lamp er mee kapte…Ik had wel d2s lampen (orgineel). Eerst nieuwe philips d2s lampen gekocht(duur!!! :swear ).Toen deed ie het nog niet.Bleek dat de ballast naar de knoppen was.Ondertussen was de 2e lamp ook naar de klote. (Ook de ballast). Naar de xenon specialist in breda geweest.Bleek een vocht probleem te zijn. Vocht in de koplampen :hmmz . Dus in plaats van de hella units, de Depo dts units erin gezet…
Dus…..Ik was 3 ballasten, 2 xenonlampen en 2 nieuwe koplampunits verder en ongeveer 700 euro armer…..maar…de verlichting werkt weer als nieuw!!!
ik heb eigenlijk de orginele aansluiting nodig….dus degene met een multistekker en met de orginele ballasten aan de onderkant gemonteerd….ik weet niet of deze ook van depo te koop zijn.
Mag ik vragen waar je deze depo units hebt besteld en wat deze gekost hebben..mijn orginele zijn ook niet zo lekker meer…. :cry
@wim-v6 wrote:
> Zwarte kastje bij de bobine:
– Dat is de Vonk versterker
– Meestal is de Hall Gever in de ontstekisvoet kapot, deze geeft het toerental en de timing aan de motorcomputer doorWillem
Klopt.. is toen ook tegen mij gezegt….dus nieuw spul (hallgever) erop…ja.. nog steeds hetzelfde,he…
Was echt de onstekingsmodule….Maar heb een keer de anwb moeten bellen en die had toevallig nog een “nieuwe” bobine met module in de auto liggen.
Erin geplaatst en was gefixed….dacht ie :cry :cryVolgende dag weer hetzelfde….Lang gezocht en toen hier bij een locale opelsloop/garage het advies gekregen om toch die module te vervangen.Heeft er 1 meegegeven.Mocht ie niet goed zijn of het probleem niet opgelost zijn,kon ik hem terugbrengen…
Vervangen….en nooit geen ellende meer gehadWaarschijnlijk was die module + Bobine van de anwb ook stuk of gaar.Alleen wel duurder als op de sloop :swear :swear
Ik weet dat Wim het vaak goed heeft,maar dit is ook een goed mogelijke oorzaak….
Ik ben benieuwd wat het is en dat je hier je bevindingen neerzet…..
Ik zou ook gelijk even kijken voor zo’n onstekingsmodule…..Zijn de kosten niet en heb zo’n vermoeden dat daar de oorzaak zit voor het afslaan van de motor.Zijn iig wel de zelfde symptonen.
Ik was ook een x aantal weken verder voor ik daar achter was. Was steeds afwachten wanneer ie afsloeg.
In de winter wel minder problemen,maar toen het warmer werd buiten…….. :swear :swearOp de foto lijkt het mij toch om het kleppendekselpakking tegaan…..
Ik zou proberen om het kleppendeksel toch nog iets vaster te zetten en kijken of dit helpt…anders nieuwe pakking halen,kleppendeksel loshalen en nieuwe pakking monteren.
Ik heb dit ook gehad,maar volstond met kleppendeksel vastdraaien.
Even voor de goede orde…kleppendeksel is het bovenste stuk (deksel) op je motorblok… ;)
-
AuteurBerichten