Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
denk dat ik in de winter maanden los ga met de wissel,
laat wel even wat horen,gse,
de admiral koppelt hydraulisch en de R28 ook,
dus enkel de aandrijfas moet je pas maken,en een leidingkje maken.de 240 moet je hydraulisch maken of je moet je pedalenblok ombouwen,
kan ook,maar ook geen uurtje werkDe R bakken kosten hier niks tot 5 tientjes,en blijven bij ons ook nog eens veel langer heel dan de veel duurdere 240 bak
maar die hebben dan meestal ook al een paar race kadetten en rag asconas/commodores achter de kiezenHeb de motor en bak nog nooit los gehad,deze kwamen uit een omega
dus het zal zo,n tweemassa vliegwiel zijn,
heb denk ik ongeveer 70000 kilometer gereden in 8 jaar,nooit wat mee gehad
wel is het zo,dat hij toch nog steeds wel toeren draait,
heb mezelf kortgeleden een v8 klok aangeschaft,ga kijken wat de 6 cilinder daar van zegt
theoretisch draait hij dan ongeveer de toeren van de vijfde versnelling bij dezelfde snelheid in de 4.Rij ook een B admiral met R28,maar die bak is mee verhuisd met de motor,c26ne.
de koppelingscillinder van de admiral heb ik een “buis” in laten draaien met een cupmaat die ik had,
en bijna de originele maat had,werkt prima.hoefde dus ook al niks aan mijn pedalenblok te veranderen,
antwoord heb je dus eigenlijk ook niks aan :hmmz
Dat kan in dit geval wel,
Mits je de originele caravan achteras er nog onder hebt zitten,
dan passen de steekassen van de a commodore er zo in.
je hebt dan natuurlijk niet de meer gunstige overbrenging van de commo.de commo as moet dan wel dezelfde opbouw hebben als de rekord,daar heb je 2 types in,
dat verschil zit in de manier hoe het wiellager word opgesloten,dat kun je zo ziende caravan en a commo gebruiken dezelfde achterwiellagers,de coach en sedan hebben een kleiner lager
zelf rij ik een caravan met commo as en rekord steekassen,zodat ik mijn 4 gats kon behouden,
maar wel van 4.11 naar 3.54 ben gegaan,werkt primaDe 3 en 4 bak hebben beide een 1:1 in de hoogste versnelling,
voor minder toeren dus een achteraswissel.heb je ook een schuifdak in die caravan ?
@MonzaRon wrote:
waarschijnlijk is deze op z’n org geboorte-akte een van die zeldzame 4cyl 2.0L geweest :shock:
die twee extra cilinders zijn wel heeeeeel zwaar dan :D
de 79-ZP-BG maakt er helemaal een zootje van, 1130 KG
dat kan inmiddels,daarom zeg ik ook ‘andere conditie’.
die goud bruine voyage was toch van jouw ?
is eventueel ook te koop.
wel in een andere conditie dan destijds :(
ik bedoel het lager tegen de bakzijde,niet je prise as lagertje.
de 6 cilinder 4 bakken hadden een groter lager om de prise as,dus aangezien dit lager word opgesloten door je koppelingshuis,zitten hier ook verschillen in.
even de moeite waard om op te letten als je ze gaat wisselen.kijk,hier heeft rob wat aan…………..
is een commodore voyage niks voor jouw ?:jerry
heb er ook een van 79.
die “kop” heeft een vaste stand,als je die verdraaid klopt je wieluitslag niet meer.
dat is wel intresant,is dit een tekening van opel ?
aan de laatste 40 gelaste veerpoten kon ik ook wel zien dat niemand daar aan gedacht heeft.:D
origineel gepost door GSE
Welke auto?Ik heb ooit is een wiel scheef gehad door een kromme schokbreker,die was optisch echt krom en veerde ook niet meer 100% in.
De meeste Monza/Senator/Rekord/Commo C rotten bij de veerpoten met als gevolg inzakken naar binnen en de veerpoten iets scheef eronder.
Gevolg zoals Obelix zegt:veerpoten er scheef onder en de banden ook met als gevolg super wegligging in de bochten :thumbup wel om de zoveel tijd de banden omgooien,maar BMW M3,s bv hebben de banden er altijd beetje scheef onder staan voor meer grip in de bochten.
Veerpootbrug ertussen en de veerpoten opnieuw lassen is de enigste oplossing om er vanaf te komen.
De veerpoten bij een Monza moeten 99cm zijn van de opstaande randen bovenop gemeten.
7
als je ze beide verrot hebt kun je kiezen waar je je missende centimers weg drukt,hoe doen jullie dat ?
origineel gepost door B-ascona fr
origineel gepost door Black Magic
nog een oude foto uit de oude doos
geloof begin jaren 90
is de ascona sport van een maat van mij deze ascona is bij hem van het erf gestolen toen hij sliep en later terug gevonden op een verlaten plek met de nodige schade van het in breken van de auto en geprobeert in de kofferbak te komen:fy1 weet zo niet hoe die er nu bij staat.
vr gr teun
deze staat momenteel te koop op mp zonder foto,bak,en motor :D
(klopt als een bus henk,peter heeft mijn computer laatst weer nieuw leven in geblazen en nu logtie automatisch met peter in.nog even kijken hoe ik dat kan veranderen !
de versnellingspook locatie scheelt 16 cm.ten opzichte van een zf 5 bak (afb.8) tenopzichte van de “dieselbak” (afb.5) zal het maar een paar tandjes in je stoelrail schelen !!:D
16 april 2006 om 07:16 In reactie op: [COPY] Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17327477de versnellingspook locatie scheelt 16 cm.ten opzichte van een zf 5 bak (afb.8) tenopzichte van de “dieselbak” (afb.5) zal het maar een paar tandjes in je stoelrail schelen !!:D
mis de zesbak nog.
13 april 2006 om 21:45 In reactie op: [COPY] Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17327475mis de zesbak nog.
-
AuteurBerichten