van 156 naar 177 pk?

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 126 tot 149 (van in totaal 149)
  • Auteur
    Berichten
  • #17508407
    GSE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2006

      Ja maar 1 had er toch gelijk…Wat de ander abosluut tegensprak…

      #17508408
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        origineel gepost door GSE
        Ja maar 1 had er toch gelijk…Wat de ander abosluut tegensprak…

        Ach, je weet het nu toch wel,
        andere mede-users hebben mede hun steentje bijgedragen aan deze boeiende topic,
        en die gaan we netjes bedanken voor hun bijdrage in dit forum, toch? :thumbup

        Hopelijk heeft ‘opelforever’ genoeg info kunnen verzamelen,
        en blijven de blokken gesloten in zijn container,
        want stel je voor dat wij een blokje nodig hebben,
        en dan missen we waarschijnlijk een zuigertje :D:D

        #17508409
        mr-turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          hoho wacht ff.

          wie beweerde nou dat het “speciale aftermarket zuigers” waren ?

          en zijn dit speciale aftermarket zuigers ?

          o nee het waren speciale export zuigers toch ?

          en zijn het speciale export zuigers ?

          wie beweerde dat er een kom in de zuigers zat ?
          en zit er een kom in de zuigers ?

          om nou te zorgen dat daar ook weer geen verdraaiing van kan komen, heb ik hier de letterlijke betekenis van “kom” uit de dikke van dale :
          1kom de; v(m) -men; -metje 1 bakje, schaal; kop (zonder oor) 2 komvormige diepte in een oppervlakte

          dit is een zuiger met een kom :


          als jij die 30LE zuiger als een “kom” ziet, denk ik dat het een beetje een bende is bij jullie thuis als jullie een kom soep eten :jerry

          origineel gepost door GSE

          De C30NE/C30LE 156pk cilinderkop is P3E kop,kijk maar staat aan de bougiezijde net boven de 2de bougie P3E

          Hier heb je weer wat te lezen,of grijp je in en zeg je dat de cilinderkoppen van een C30NE 156pk met de code anders zijn als die van de 30E na 85 terwijl ze beide P3E zijn….

          en heb je dit geschreven of heb je dit allemaal niet geschreven ??
          en kijk dan nog maar eens goed naar deze foto

          en ik kan me goed voorstellen dat je met het het prikken van een schroevendraaier door een bougiegat zoals je gezegd heb , deze “kom ” zo zonder de kop eraf te halen hebt gevoeld ???

          maar ik had natuurlijk niet anders verwacht van iemand die mensen aanraad om de cih kopbouten met 150nm vast te zetten….

          en waarschijnlijk nog nooit zelf een motor opgebouwd heeft.

          hij zei dat er een kom inzat, ik laat hem een foto zien van de zuigers die in zo’n motor zitten, en hij zegt, NEE dat zijn niet de originele zuigers.
          Het lijkt me dan ook vrij logisch wie zichzelf tegenspreekt
          een ieder die de moeite neemt om te lezen weet genoeg….

          er is toch zo’n gezegde :Waarom kijkt u naar de splinter in het oog van een ander en merkt u de balk niet op in uw eigen oog?

          die lijkt me hier wel van toepassing :)

          #17508410
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            , dacht echt dat het voorbij was :o :hmmz

            gaan we nu door naar de volgende ronde ?

            #17508411
            Jo1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 September 2004

              Tja, zo heb ik me een komzuiger ook altijd voor gesteld.
              Ik begon al aan mezelf te twijfelen

              #17508412
              bettus accu
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 March 2009

                volgens mij heeft ie een lange vakantie….:P

                o nee wacht hij is denk op big opels meet..:hmmz

                :jerry jongens laten we stoppen… de een denkt dit en de ander denkt dat… niemand zal toch toegeven..:angel

                #17508413
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  2de ronde nieuwe ronde nieuwe kansen:
                  :jerry:jerry

                  De C30NE 156pk heeft een KOM in de zuigers in de vorm van een D ik heb dit zelf gevoelt en gezien door het bougie gat.

                  De C30LE 156pk heeft die schuin afgevlakte zuigers zoals je zelf ook in je blok hebt MR-Turbo,alleen jij verklaart ze als vlak….Want je had de zaak goed bekeken en opgemeten.:puke:puke

                  MR-Turbo lees eens fatsoenlijk dit topic ging over een 156pk C30NE naar 177pk te krijgen en die 156pk C30NE blokken hebben een D in zuigers zitten een kom,nu kom jij met een C30LE aan liggen te zeiken,die heeft weer andere zuigers…

                  De cil kop van een 30E en C30NE 156pk en C30LE 156pk zijn gelijk aan elkaar als ze kaal zijn,alleen heeft die van een C30LE ook kopcode C30LE en niks geen grotere verbrandingskamers zoals jij beweert en opgemeten hebt…
                  (Misschien dat een kanaal iets anders is gevormt bij een C30LE maar dat is bij een 30E ook al 3 of 4 veranderd)

                  Al bouw je 1000 motor uit oudijzer op,mag je nog niet leugens gaan vertellen.

                  Ik heb het niet altijd bij het juiste eind gehad maar ga nu nogmaals schrijven zoals het echt is:

                  C30NE 156pk:
                  D in de zuigers en kop gelijk aan 30E met kopcode P3E klep diameter 37/42mm

                  C30LE schuin afgevlakte zuigers en een kop gelijk aan de 30E maar dan met de code C30LE nokkenas is anders van een C30LE kop als de 30E nokkenassen.

                  Nu moet het toch wel duidelijk zijn.

                  En een C30LE heeft GEEN GROTERE verbrandingskamers zoals MR-Turbo beweert,en idd zoals ik eerder schreeft zit het compressie verschil in de zuigers ipv in de koppen zoals MR-Turbo zegt.

                  Is het nu duidelijk???

                  #17508414
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    #17508415
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Ow en MR-Turbo ik heb idd geschreven dat de koppen P3E koppen zijn.

                      Kijk maar eens achteraan bij jou kop ergens ter hoogte van cil 4/5/6 staat P3E net als bij een C30NE 156pk staat er ook P3E maar niet als kopcode het staat ergens op de kop gegoten en een C30NE heeft P3E als kopcode,en de C30LE heeft C30LE als kopcode maar de koppen zijn gelijk op de code na en nokkenas.

                      #17508416
                      peter12
                        Lid sinds:
                        30 March 2006

                        kijk,hier heeft rob wat aan…………..

                        #17508417
                        mr-turbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          :P

                          ik heb naar aanleiding van de “kom” bewering een foto geplaatst die ik zelf gemaakt heb van een eigen motor van een originele c30LE motor waarop gse ijskoud beweerde dat het niet de originele zuigers zouden zijn.

                          en waarom deed hij dat ?

                          omdat hij nog nooit zo’n motor / zuiger gezien had.
                          maar alleen ergens van horen zeggen…
                          zou hij nu, nadat manta 24v er een opgestuurd heeft naar hem dat nog steeds beweren ?

                          nee , en waarom niet, omdat hij nu zelf WEL zo’n zuiger met eigen ogen gezien heeft.

                          dat is het grootste probleem met allerlei internet forums.
                          Iedereen schijft vanalles terwijl men vaak geen eigen ervaring heeft op allerlei gebieden.

                          zou dat wel gebeuren, dat blijft het waarschijnlijk erg stil van sommigen :jerry

                          #17508418
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            is wel n heel vaag topic geworden:hmmz:thumbdown

                            anyway zelf post ik nooit wat als ik t niet zelf gezien /aangeraakt heb
                            of ik zet het erbij dat ik der niet helemaal cker van ben
                            helaas doet niet iedereen dat:thumbdown:thumbdown

                            hoe t nu precies met deze motoren zit
                            ik weet t niet meer
                            hoop dat de topic starter er wat aan heeft

                            enkel vermoed ik dat hij der al spijt van heeft dat hij de vraag gesteld heeft

                            #17508419
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Der zijn ook mensen die hebben dingen wel eigen ogen gezien en opgemeten en beweren dat het zo is en houden het vol en zitten er compleet naast…….

                              MR-Turbo aan u de vragen:

                              Zijn die zuigers die jij als compleet vlak beschreef ook compleet vlak??????

                              En komen die ook 100% tot bovenin het motorblok zoals zelf had gezien????

                              En hebben die koppen een grotere verbrandingskamer??????

                              Jij hebt dit allemaal opgemeten en goed bekeken en als je het zelf niet zeker wist zou je ook niet schrijven,maar kloppen deze dingen wel allemaal????

                              En graag andwoorden ipv een verhaal op te hangen dat ik niet wist wat voor zuigers erin zaten,daar heb ik idd fouten mee gemaakt,maar je eigen fouten die durf je niet toe te geven….

                              #17508420
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                he gse we weten t nu wel
                                houd toch es op te zeuren

                                sorry hoor maar beetje kinderachtig om steeds weer t zelfde te postten
                                enkel om iemand anders in kwaad daglicht te zetten:o:o:o

                                nog ff en ik zal es vragen aan n moderator of hier geen slotje opkan;)

                                #17508421
                                bettus accu
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 March 2009

                                  ja, beter slotje op…
                                  et begint nu ook egt kinderachtig te worden….

                                  #17508422
                                  GSE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2006

                                    Na tig pagina,s zijn we toch achter de waarheid

                                    En het word ook kinderlijk,alleen is maar hoe je het bekijkt van wie uit.(lees de laatste pagina eens door en kijk eens hoe iemand over mijn ideeen van zuigers aan het hameren blijft terwijl ie zelf niet eens wat er in zijn blok zit en toch beweert dat ie alles goed had nagekeken)

                                    Ik heb het ook fout gehad met die zuigers vormen,maar begin punt was de compressie verlaging komt door de zuiger en niet door de kop.

                                    En een C30NE en C30LE hebben verschillende zuigers die beide een compressie verlaging veroorzaken.
                                    En geen grotere koppen.

                                    Maar de waarheid is nu boven tafel en of je de kennis van inet afhaalt of zelf denkt te weten,niks is meer 100% betrouwbaar kwa info.

                                    #17508423
                                    Jo1
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 September 2004

                                      hmm, waarheid,of geen waarheid…..
                                      bewijzen……

                                      Ik zou graag wat meer foto’s willen zien van de 2 versies C30NE met hun verschillen.
                                      Ik was altijd van mening dat de ‘N’ juist voor compressie stond.
                                      Foto’s dus van liefst type auto, motorcodes, verbrandingskamers enof zuigers.
                                      Foto’s aub, geen verhaal.

                                      #17508424
                                      Ghanz
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 July 2005

                                        inderdaad, verhalen zijn er nu zat :D

                                        tijd voor plaatjes bij die wijze praatjes :D

                                        #17508425
                                        bettus accu
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 March 2009

                                          ja klopt… fkes alles op een rijtje..:hmmz

                                          wie durft het aan..:P

                                          #17508426
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            In het begin was het nog leuk en boeiend,
                                            maar nu zakken we steeds verder weg in het drijfzand van deze discussie

                                            Duidelijkheid laat te wensen over in deze topic,
                                            duidelijk in die zin,dat er aangegeven wordt welke zuigers in welke motor.
                                            Wij willen het dan niet hebben over ‘aftermarket’ zuigers,
                                            maar de orginele zuigers vanaf de fabriek.

                                            En welke impact dat kan geven op je krachtbron,
                                            in pk’s dan wel te verstaan.

                                            Om het voor een ieder even simpel te houden,
                                            ook voor de in discussie geraakte heren monteurs/ theoreticussen, is het belangrijk
                                            dat er in deze moeilijk geraakte topic foto’s en de info
                                            gepost wordt van elke motor afzonderlijk. :wors

                                            Om die onzinnige woede/teleurstelling even weg te spoelen,
                                            vragen we die users het volgende, als goedmakertje
                                            voor de in verwarring geraakte aanhang/users,
                                            breng ons de volledige en overzichtelijke
                                            info betreffende de zuigers/koppen van de [opel] 6 cilinders, in types en bouwjaren.:thumbup

                                            Alvast bedankt voor jullie inzet :jerry

                                            #17508427
                                            Ghanz
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              31 July 2005

                                              als jullie nou zorgen voor alle type 3.0 lijn motoren, draai ik ze wel los, en schiet wel plaatjes.

                                              :cool:

                                              kunnen we dan dit zooitje afsluiten :D

                                              #17508428
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                origineel gepost door Ghanz
                                                als jullie nou zorgen voor alle type 3.0 lijn motoren, draai ik ze wel los, en schiet wel plaatjes.
                                                :cool:
                                                kunnen we dan dit zooitje afsluiten :D

                                                Kijk, daar is de aanbieding van de week :o:D:thumbup

                                                Dan ben ik wel bereid om die blokken bij Hans weer dicht te draaien,
                                                ahum, dan weten we zeker dat ze als 4 cilinder weer de deur uit gaan :D:D:D

                                                #17508429
                                                astraminator
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 August 2004

                                                  Ik heb hier nog een 3.0E blok liggen. Dus niks L of C of N. Blok is uit 83-er monza. euro 25,- mag je het hebben. :D:D

                                                  #17508430
                                                  Ghanz
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    31 July 2005

                                                    ho ho brengen, en later weer ophalen haha

                                                    by the way een goed gebruikte 30e ligt hier ook nog ergens in een hoek..

                                                  24 berichten aan het bekijken - 126 tot 149 (van in totaal 149)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.