Assen rekord C en commo?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Assen rekord C en commo?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268199
    mark vds car hifi
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Beste medeliefhebbers,

      Sinds enige weken ben ik de trotse eigenaar van een origineel Nederlandse 3 deurs rekord C caravan!

      Uiteraard plannen genoeg maar ik wil graag beginnen met 16″ bbs eronder.
      Nu valt op dat de 5 gaats velgen beduidend goedkoper zijn dan de 4- gaats. Het scheelt zomaar €1000 op een set.

      Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met t ombouwen naar 5 gaats bij de rekord C? Ik denk dan aan iets van n Commodore maar heb eigenlijk geen goed beeld van wat de opties zijn.
      Velgen proppen en omboren kan ook maar daar voel ik minder voor.

      Graag hoor ik alle reacties!!

      Hartelijk dank,

      Mark

      #18253997
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        je kan inderdaad commo spul gebruiken

        wel even omdenken dat een station achter as
        niet helemaal gelijk is aan een sedan

        ophanging van de schokbrekers is anders
        is wel over te lassen ;)

        #18253998
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          De wielen zullen goedkoper zijn, maar denk dat je ook flink wat geld kwijt bent als je je assen gaat uitwisselen.

          #18253999
          mark vds car hifi
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Dankjewel,

            Voor kleine aanpassingen vrees ik niet zo.
            Schotels omlassen met n dunne basiselectrode (7016) en daarna n tweede las erover met een 4mm rutielelectrode (6013) zal vast sterker zijn dan origineel.

            Echter, rest de vraag, welke assen van welke commo moet ik hebben? Kan ik de steekassen achter uitwisselen en voor de fusees? Dan zou er niet gelast hoeven worden.
            Zo nee, wie kan me exact vertellen wat er gedaan dient te worden?

            Assen zullen namelijk vast wel iets kosten maar prijsverschillen in velgen lopen ook snel naar de €1000,- op een set van 4 stuks. Tenzij ik het aandurf om 5 gats velgen te proppen en omboren naar 4 gaats??

            Dankjewel,

            Mark

            #18254000
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Laswerk. Zit niet in de veerschotels
              Maar aansluiting van schokbrekers..

              Ik weet niet cker of de steekassen van commodore64 in tekort as passen
              Maar ik vermoed van niet
              Ik denk dat het commo lager niet in de rekord as past……

              Is bij manta as en commo steekassen ook zo …….

              #18254001
              peter12
                Lid sinds:
                30 March 2006

                Dat kan in dit geval wel,

                Mits je de originele caravan achteras er nog onder hebt zitten,
                dan passen de steekassen van de a commodore er zo in.
                je hebt dan natuurlijk niet de meer gunstige overbrenging van de commo.

                de commo as moet dan wel dezelfde opbouw hebben als de rekord,daar heb je 2 types in,
                dat verschil zit in de manier hoe het wiellager word opgesloten,dat kun je zo zien

                de caravan en a commo gebruiken dezelfde achterwiellagers,de coach en sedan hebben een kleiner lager

                zelf rij ik een caravan met commo as en rekord steekassen,zodat ik mijn 4 gats kon behouden,
                maar wel van 4.11 naar 3.54 ben gegaan,werkt prima

                #18254002
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Bedankt voor de info peter12…hier heb ik ook wat aan :thumb

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.