Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De 1.4t heeft aan de distributiezijde ter hoogte van de nokkenastandwielen aan de buitenkant 2 actuators zitten voor de nokkenasverstelling, daar wil bij een enkeling nog wel eens wat olie zweten, oplossing is nieuwe O-ringen plaatsen met eventueel een heel klein beetje vloeibare pakking
29 oktober 2014 om 09:38 In reactie op: Hoe vaak regeneren roetfilter opel zafira 1.7 cdti 125 pk #18256348Rij je veel korte stukken?
Sluit de Egr klep volledig? Soms is er een heel klein spleetje waar je nog door heen kunt kijken mbv een lampje is dat te controleren.
Een defecte thermostaat kan ook meer roet opleveren, omdat de motor dan niet goed op temperatuur komt.
Het afgebroken stukje van je slot er uit peuteren en een nieuw slot bij de dealer bestellen. Kan op maat besteld worden, als je het sleutelnummer weet.
Eerst de slang vervangen! Roken wordt zeker weten door een luchtlekkage veroorzaakt. Daarna even een flink stuk op de snelweg in de 4e versnelling ‘blazen’ om de overtollige roet die zich opgehoopt heeft er uit te blazen. :D
Daarna eventueel olie + filter verversen.
in de eerste meriva’s zit een te lange peilstok. hiervoor is een kortere leverbaar.
Ik heb nog nooit bij een Opel zo’n niveausensor vervangen of meegemaakt dat ze stuk gaan
Toch hoort hij gewoon continu ingeschakeld te zijn. ;)
Zit er wel voldoende koudemiddel in? Als dit te weinig is dan kan het ook geluid gaan maken
15-17 bar is een normale druk in de hogedrukzijde van het airco systeem. Dat de magneetkoppeling niet uitschakelt is dan ook normaal, deze blijft bij de Zafira continu ingeschakeld, mits de druk het toelaat. Zo uit het hoofd schakelt hij pas boven 24 bar druk uit.
Werkt de koelvin op alle standen?
Voor dat probleem is een andere peilstok leverbaar.
Heb je bij de adressen in je iphone ook de postcodes ingevoerd? Zo ja, dan de postcodes weghalen en dan moet het wel werken.
5 oktober 2014 om 18:15 In reactie op: oplossing gezocht voor defect L/R stadslicht astra J #18255851wat voor merk lampjes worden er dan ingezet? De goedkopere merken van de benzinepomp zijn vaak snel weer stuk.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar philips of osram lampen
5 oktober 2014 om 14:39 In reactie op: oplossing gezocht voor defect L/R stadslicht astra J #18255848Gewoon een nieuw lampje er in is de oplossing. ;)
Wat je met die klap doet is de gloeidraad van het lampje weer tegen elkaar aan slaan, zodat hij het weer doet. Zodra het lampje dan weer afkoelt is hij weer los.
ik bedoelde dat het losse buisje in een metalen versie los verkrijgbaar is.
is bij de dealer een metalen versie van te koop.
misschien een rare tip, maar probeer eens als de motor is afgeslagen en de lampjes niet aan gaan de motor ecu te koelen (auto op contact) met perslucht en dan iemand anders naar de lampjes laten kijken. Als je dan sneller dan het half uur weer kunt starten is het een contactprobleem in de ecu.
Op deze manier heb ik al meerdere keren een defecte ecu op kunnen sporen
De zuiger moet je draaien en drukken tegelijk om hem terug te kunnen stellen.
Het eerste voorbeeld is anders, kijk maar naar hoe de stekker er op zit….
en de 2e heeft de verkoper het ook bij het verkeerde eind…
ik zou naar iemand gaan die goed diagnose kan stellen
dan is het dus geen luchtmassameter, maar een temperatuursensor die er uit ziet als een luchtmassameter
Hoeveel draden zitten er in de stekker van wat jij denkt dat de luchtmassameter is?
Het is geen luchtmassameter maar lijkt er wel op, het is alleen maar een temperatuursensor.
Het is niet logisch dat je lambdasonde defect is….
Nee hoor dat is niet zo. Aan de hand van de luchttemperatuur en de inlaatluchtdruk kan de motor ook bepalen hoeveel lucht er binnen komt.
Ik zou echt die egr kanalen bij de inlaat schoonmaken, ook al ziet de egr klep er zelf wel goed uit, ik spreek uit ervaring.
En het schoonmaken kost je geen onderdelen, alleen maar wat tijd.Deze motor heeft geen luchtmassameter.
Ik zou toch maar de egr kanalen bij de inlaat schoon maken, dat is waarschijnlijk de oplossing van jouw probleem.Kan een kabelbreuk zijn, of een defecte druksensor.
De druksensor kun je zien zitten als je bij geopende motorkap recht naar beneden kijkt langs de rechter koplamp.Meet je wel spanning op het relais? Hoor je het relais klikken als je de aircoknop bedient met draaiende motor?
19 juli 2014 om 12:52 In reactie op: Lampje motormanagement Opel Astra 1.6 Essentia (bezine) #18182982en die vlieger gaat voor de z16xep motor ook niet op, die heeft geen egr-klep
De Z16SE kan bij de dealer door middel van een software- update uitgeschakeld worden, als dit al niet eens gebeurd is.
17 juli 2014 om 18:32 In reactie op: Lampje motormanagement Opel Astra 1.6 Essentia (bezine) #18182980Vreemd dat de luchtmassameter vervangen is, want een z16xep heeft geen luchtmassameter. Het lijkt er wel op maar het is enkel een luchttemperatuursensor.
En de z16xep heeft ook geen brandstoffilter, die heeft alleen een zeefje bij de brandstofpomp.Is er ook een 4-gas meting verricht op het moment dat de storing aanwezig is? zo kun je makkelijk controleren of hij echt een arm mengsel heeft.
-
AuteurBerichten