handrem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum handrem

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267353
    scrub29
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 August 2008

      Hallo,

      Gisteren ijverig bezig geweest nieuwe schokbrekers en remschijven met blokken te monteren maar bij een achterwiel ging het mis.

      Ik kreeg in eerste instantie de blokken en niet tussen zoals ik de oude had verwijdert, wat bleek nou de blokken zaten er verkeerd om op de buitennste binnen en andersom. Ik had intussen een paar keer aan de handrem getrokken om te kijken wat voor speling ik had en jullie raden het al…… ik kreeg hem niet meer goed.

      Ik het boek geraadpleegd en daar zag ik een automatische afstelmodule bij de hendel zelf, dus ik de console eruit gesloopt en gekeken hoe dat werkt.
      volgens het boek moest ik de veer van vooraf naar achter drukken en daarna (tegelijk) de cilinder (pal) aan de achterkant naar beneden drukken en ja hoor ik hoorde een klik. Ik blij maar het resultaat bleef hetzelfde de rechtsachter rem blijft op de handrem ook als ik de hendel totaal naar beneden doe.

      Weet iemand raad?
      alvast bedankt.

      Eus :afro :wtf king:

      #18246619
      blackbonkie
        Lid sinds:
        26 October 2009

        je moet de handrem niet terugstellen aan de hendel maar je moet de cilinder weer naar binnen draaien dan kunnen de blokken er weer tussen maar hier heb je speciaal gereedschap voor nodig

        #18246620
        scrub29
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 August 2008

          Hoi dat heb ik gedaan maar de kleine hevel op de klauw komt niet helemaal terug

          #18246621
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            Dan zit of de hevel van de klauw vast. Verzuipen in wd 40.
            Of de binnen kabel van de handremkabel zit vast gerot.
            Trek de handrem kabel van de klauw los en kijk of de kabel goed beweegt.

            #18246622
            scrub29
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 August 2008

              Als ik de kabel eraf heb beweegt de hendel goed maar de kabel krijg ik niet getrokken [CRYING FACE]

              #18246623
              scrub29
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 August 2008

                De kabel beweegt minimaal

                #18246624
                scrub29
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 August 2008

                  Weet iemand hoe dat automatisch stelsysteem werkt en gereset kan worden? Thx

                  #18246625
                  martijnlentjes
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 February 2013

                    Laatst heb ik een vergelijkbaar probleem gehad, had de handrem kabel eraf gehaald om zo de remklauw te demonteren en deze is ff deftig schoon te maken… helaas kwam ik er later pas achter dat de automatisch steller meteen zijn werk gaat doen als de handremkabel los hangt :(

                    ik heb toen bij de automatische steller alles terug moeten duwen, 1x klikt is de spanning er misschien een beetje af maar je moet de kabel zo ver mogelijk terug schuiven, hij stelt zich daarna vanzelf weer automatisch bij als je alles weer in elkaar geknutseld hebt..!

                    succes !

                    #18246626
                    scrub29
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 August 2008

                      Hoi Martijn thx dat terug drukken van de veer van de spanner deed jij dat met een speciale tool? Ik krijg nl niet de spanning van de kabel af zoals ik het nu deed! Ik hoorde de klik maar wat moet ik dan nog doen? De veer deed ik zover mogelijk naar achteren thx alvast

                      #18246627
                      martijnlentjes
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2013

                        We waren met zn tweeen, eentje heeft aan de kabel getrokken bij het wiel terwijl we met de borging los drukte, we hebben eigenlijk alleen maar schroevendraaiers gebruikt…. wel uitkijken met het kunststof is bij mij gebroken gelukkig niet zo ver dat het kwaad kon

                        #18246628
                        martijnlentjes
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 February 2013

                          1. Middenconsole achter uitbouwen

                          2. Automatische justage handremhendel in leveringstoestand zetten.
                          • Handremhendel in onderste positie (neergelegd)

                          • Zuigerstang (1) van de bijstelling in pijlrichting terugschuiven

                          • Transportborging naar beneden drukken
                          Aanwijzing: Transportborging klikt vast en vergrendelt de zuigerstand en veer

                          3. Transportbeveiliging vastzetten
                          Aanwijzing: Door gelijktijdig de zuigerstang (1) en druk op de transportborging (2) te houden, wordt deze vastgezet!

                          Ik heb dit toen kunnen vinden op het web

                          #18246629
                          scrub29
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 August 2008

                            Thx ik ga het zaterdag wederom proberen [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]

                            #18246630
                            scrub29
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 August 2008

                              Hallo het lukt mij niet om de cilinder in te drukken heb je nog tips? Thx

                              #18246631
                              PaulAstra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 August 2013

                                De zuiger moet je draaien en drukken tegelijk om hem terug te kunnen stellen.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.