Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18444618]heb al meerdere hefbomen vervangen voor dit probleem[/quote]
Dank je voor de reactie.
Nu eerlijk gezegd vind ik het “erover” dat de volledige handrem moet vervangen worden wegens
een defect onderdeeltje dat volgens mijn dealer niet afzonderlijk te verkrijgen zou zijn !
Ik heb mijn handrem niet laten vervangen en na een kleine zoektocht op het internet
ben ik erachter gekomen dat dat onderdeeltje wel te verkrijgen is, blijkbaar zelfs beter
dan het uit kunststof bestaande origineel zijn ze uitgevoerd in een aluminiumlegering.
Blijkt meer voor te komen , ondertussen zouden die dingen wel verkrijgbaar zijn : Handremknop van verchroomd metaal! geschikt voor Opel / Vauxhall – Mokka / Crossland – Hand Brake Button – Reserveonderdeel – Spaarpart : Amazon.nl: Auto & motor
CorsaB5D97 schreef: “Is het echt zo heftig?”
Ga er maar van uit van wel : heb lange tijd gewerkt in een Opel assemblagefabriek en daar kwam het al eens voor dat bij het aansluiten van de batterij een airbag afging (fout in de draadboom of airbag zelf defect) en ik kan je verzekeren dat je dan niet in de wagen wilt zitten!!
13 augustus 2018 om 08:43 In reactie op: 3 jaar opzoek naar GSI spoiler. wie kan me helpen ? #18359463En zijn ze wel nieuw te vinden?
10 augustus 2018 om 20:46 In reactie op: opel corsa d opc motor begint slecht te lopen na openen olievuldop #18359399Dat blijkt niet zo abnormaal te zijn : een zoekactie op google laat zien dat meerdere merken dat hebben.
Je aftapbout zit al laag ga je dan niet te laag komen als je dat ding monteert?
Is inderdaad niet origineel .
Zou me sterk verbazen dat die er zouden zijn ?
Heb meer dan 33 jaar in dienst van Opel Belgium gewerkt en heb geen weet van “naakte body’s”
En zitten bij die update de “flitsers” erbij?
Kasper,
Je kan het volgende proberen : maak de kabels los van de hendel , dan zet je de hendel achteruit en blokkeer die in die positie door dat “bruggetje” naar voor te duwen zodat die in de twee gaatjes van de “bol” komt te zitten (zoals ik al eerder heb gemeld: het is zoeken want je ziet die gaatjes niet)
Sluit dan je kabels terug aan en zet de hendel los door de brug terug achteruit te trekken over de “weerhaak”.
Mogelijk dat je dan terug normaal kan schakelen.
Mvg,
Paul Siemons
Kasper, :
Een belangrijke allereerste bewerking die je gedaan zou moeten hebben bij het herstellen van de hendel kan ik niet in je verslag vinden :
Het allereerste dat je moet doen (na uiteraard eerste de stofkap te hebben losgemaakt) is het vastzetten van de hendel !
Dat doe je door de hendel achteruit te zetten en het metalen “bruggetje” naar voor te duwen (ga je eerst met een schroevendraaier over het weerhaakje moeten tillen) er zitten in de “bol” 2 gaatjes waar die twee pennetjes in moeten schuiven: dit kan wel wat priegelwerk zijn om die erin te krijgen omdat er al wat speling op het mechanisme zit.
Staat de hendel eenmaal vast dan mag je eerst de 2 kabels losmaken en er zeker voor zorgen dat de binnenkabels niet meer verschuiven.
Dan pas mag je het hele zaakje losmaken van de vloer. Heb je eenmaal alles hersteld dan zet je de hendel terug vast met het metalen bruggetje en monteer de versnellingspook op de vloer, sluit de kabels terug aan en trek het bruggetje weer achteruit over de weerhaak.
Mvg,
Paul Siemons
-
AuteurBerichten