Vervangen airbag Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Vervangen airbag Corsa B

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361282
    CorsaB5D97
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 February 2013

      Zoals bij veel airbags van de Corsa B is bij mijn Corsa ook de linker claxonknop gescheurd. Ik heb een airbag gevonden van een Astra G.

      Kan je eenvoudig, zonder problemen de airbag van een Corsa B  (update model 1997) vervangen door die van een Astra G? Het stuur blijft zitten (indien mogelijk).

      Wat is de juiste procedure?

       

      #18361285
      Malina
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 November 2016

        Voor een uitleg om de airbag te verwijderen zou je mijn how-to kunnen gebruiken.
        En dan de stappen volgen:

        Verwijder overkapping stuurhuis
        Verwijder de stuurairbag

        Mocht je de airbag verwijderen…zorg er dan voor dat de kabels van de accu zijn losgekoppeld. Ik doe dat plus minus 10 minuten voor de procedure.

        #18361295
        CorsaB5D97
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 February 2013

          Bedankt voor de tips.

          Past een Astra G airbag in een Corsa B (1997-)?

          #18361297
          Malina
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 November 2016

            Ja die past.

            #18361298
            CorsaB5D97
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 February 2013

              Achter op de airbag staat dat alleen gekwalificeerd personeel aan de airbag mag werken i.v.m. explosiegevaar.

              Is het echt zo heftig? Welke veiligheidsmaatregelen moet je treffen? Is het afkoppelen van de accu voldoende of zijn er meer zaken waar je op op moet letten?

              Is dat loshalen van de accupolen (ook of alleen) bedoeld voor het voorkomen van een airbag-storing?

               

               

               

               

              #18361299
              Malina
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 November 2016

                Loshalen van de accupolen (dus positief & negatief) is inderdaad om de storing te voorkomen en te voorkomen dat de airbag zou afgaan zodra je er stroom op zet.
                En explosiegevaar is er inderdaad maar zolang je er niet mee gaat gooien, in de buurt vuur erbij houdt oftewel gezond verstand gebruikt kan je ze gewoon omwisselen. En als je een airbag draagt dan van je af houden, als de airbag zou afgaan, zal je zelf in ieder geval niet afgaan ;)

                #18361305
                Paul Siemons
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 July 2018

                  CorsaB5D97 schreef: “Is het echt zo heftig?”

                  Ga er maar van uit van wel : heb lange tijd gewerkt in een Opel assemblagefabriek en daar kwam het al eens voor dat bij het aansluiten van de batterij een airbag afging (fout in de draadboom of airbag zelf defect) en ik kan je verzekeren dat je dan niet in de wagen wilt zitten!!

                  https://www.youtube.com/watch?v=jV_UTmZ_Mzo

                  #18361306
                  TWA
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 June 2010

                    Gek he, want als je een ongeluk krijgt wil je juist wel dat er een airbag in de auto zit  :rolling:

                     

                    Maar zeker 10 min wachten na loshalen accupolen, en pas op met eventueel elektrostatische energie, dus de airbag zelf pakken kan wel maar pas op bij de contactpunten.

                     

                    Greetz Emiel

                    #18361310
                    CorsaB5D97
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 February 2013

                      Waar zitten de contactpunten van de airbag?

                      Is het verstandig een airbag via bijvoorbeeld PostNL op te laten sturen?

                      Airbag achterzijde

                       

                      Het GM-nummer van mijn oude airbag is 904 3777 71. Van de aangeboden (Astra G) airbag is het GM-nummer 904 375 70.

                      Is dat een probleem?

                       

                       

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.