Navigatie

Forumindex Forums Modellen Crossland Navigatie

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346869
    Theo En Cynthia van Giesen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 April 2017

      Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Opel Crossland innovation met Navi 5.0 IntelliLink , nu is mijn vraag het navigatiesysteem is daar ook flitsers in te schakelen.
      En als je na een tijdje een update wilt doen moet dat dan via de Opel of kan je dat zelf doen.

      #18346871
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Bent u een van die snelheidsbestuurders?

        [quote]French Speed Camera Law

        A new law is prohibiting Speed Camera notifications whilst driving in France. All forms of radar detectors are illegal in France including location information – systems with any of these features will be confiscated even if switched off, and you will be fined (up to € 1.500). Therefore Toyota provides map updates which remove all radar locations in France from the navigational map. Please update your system here by clicking the link belonging to your navigation system. In any event, Toyota cannot be held responsible for any consequence of any use of the navigation system.[/quote]

        [quote]New law in France

        Effective from 3 January 2012 French laws prohibiting drivers from carrying devices capable of detecting speed cameras have been extended to include devices able to warn or inform of the location of speed cameras e.g. satnav or gps systems capable of showing speed camera sites as PoI.

        As well as now banning all devices capable of warning drivers of speed camera locations, the French government is installing around 400 new fixed speed cameras and is taking down road signs indicating the location of existing fixed speed camera sites.[/quote]

        Google.

        #18347275
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          Flitsers voor zover ik weet niet ook niet bij itellilink 900 van mijn Astra
          kaarten en software updaten is helaas via en bij de dealer.
          De kaarten zullen zeker ni niet de nieuwste zijn.
          Itellilink 500 staat er nog niet.
          Zal rond de 149 euro gaan kosten.

          Is een usb stick welke alleen in jou auto genruokt kan worden.. delen is er dus noet meer bij.

          Ik heb nu een Crossland x als
          Astra is voor zijn eerste beurt.

          Vraag even na of je er wel de nieuwe olie in hebt zitten.

          Gezien de info welke nu bekend is moet men nu Dexos1Gen2 gebruiken bij een olie wissel n.a.v. TSB3319 (technical service bulletin van OPEL/GM)….

          De huidige motoren hebben last van pingelen en kloppen gezien het lage touren rijden… snel in z.n 5 od 6 enz. Daardoor kan ernstige motor achade ontstaan… ook al bij 15.000 0f 20.000
          Stukken van zuigers alles door verkeerde ontbranding.

          De altijd gebruikte Dexos2 welke gebruikt word..werd gaat sit niet tegen maar verergerd.
          De nieuwe Dexos 1 gen2 is de nieuwe olie.
          Er zijn nog genoeg dealers die de oudw dexos 2 opmaken.

          #18354599
          fan1966
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 December 2016

            Bijgevoegd is het proces om uw navigatiekaart bij te werken

            Proces om te downloaden

            Houd er rekening mee dat het bestand tussen 8-16 GB groot is en een uitstekende internetverbinding vereist. Bovendien moet een USB-station met FAT 32 / MBR-indeling beschikbaar zijn met een capaciteit van 16 GB of meer

            Proces voor kaartinstallatie
            Let op het volgende:
            Laat de motor draaien tijdens de installatie van de kaart
            Verwijder de USB-schijf niet voordat de installatie is voltooid
            Plaats het USB-gegevensmedium in de USB-sleuf in uw voertuig
            Crossland X-klanten gebruikt u alstublieft de USB-sleuf met het telefoonpictogram
            Klanten van Grandland X gebruiken de USB-sleuf in de middenconsole
            Selecteer de navigatiefunctie
            Selecteer ‘Ja’ om de kaartinstallatie te starten
            Ga naar kaartinstallatie en selecteer ‘installeren’
            Selecteer ‘Ja’ om de nieuwe kaart te installeren
            Selecteer ‘Ja’ om de installatie van de kaart te voltooien
            Nadat de installatie van de kaart is voltooid, start het systeem opnieuw op

            Begin met downloaden

            Download de kaarten vanaf hier http://download.myopel.com/nac2-map-update

            * Houders van een Crossland X of Grandland X ontvangen vijfmaal per kwartaal een gratis kaartupdate. Doorslaggevend is het begin van de voertuiggarantie.

            #18355283
            oma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 April 2018

              Beste fan 1966

              Ik las jouw bericht over update navigatie opel crossland x. De file heb ik kunnen downloaden. Ik neem aan dat ik deze dan moet “uitpakken” maar werkt het dan ook volgens jouw beschrijving. Hoe ben je aan deze link gekomen want van opel zelf krijg ik steeds een warrig antwoord over updaten van de tomtom software. Ik neem verder aan dat het uitgepakte bestand moet worden gekopieerd naar een usb stick. Moet de usb stick reen “fat-indeling” hebben??

              Ik wacht jouw reactie af. : groetjes

              oma :happy02:

              #18355681
              BramA
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 May 2018

                Ik heb geprobeerd om de update van de Navigatiesoftware voor de Crossland te downloaden.

                Ik kwam het volgende probleem tegen:

                In de download instructie staat dat een FAT32/MBR geformatteerde USB stick moet worden gebruikt met een capaciteit van minimaal 16GB.

                Het is echter onmogelijk om op een aldus geformatteerde USB stick bestanden groter dan 4GB te downloaden.

                Het te downloaden bestand is ca. 8GB groot, en is dus onmogelijk op een FAT32 geformatteerde USB stick te downloaden.

                Het downloaden stopt automatisch als de grens va 4GB bereikt is.

                Het is mij dus niet gelukt om deze updates op een USB stick te downloaden.

                Ik heb het probleem gemeld via de “FAQ” optie op de Opel site.

                Ik heb het volgende, nietszeggend, antwoord terug gekregen nl:

                “In antwoord hierop moeten wij u melden dat het inderdaad noodzakelijk is voor dergelijke taken een USB-stick of verwisselbare schijf te hebben met een schijfgrootte die het toestaat het volledige bestand te uploaden”.

                Men heeft mijn vraag dus niet begrepen, en dat heb ik ze inmiddels teruggemaild.

                Ik wacht nog op een antwoord.

                Weet iemand misschien al wat de oplossing is van mijn probleem?

                #18355688
                ronghk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 May 2018

                  Beste,

                  downloaden doe je in een map op je pc is zip file van 8 GB.

                  dan unzip je deze.

                  vervolgens selecteer je de SWL map en de updateinfo  file  beide staan in de (map 2017-Q4 Europe Grandland X Crossland X)

                  copy deze naar uw usb stick.(file via link op dit forum op de opel site (nederland)is er niets te vinden.

                  Ik krijg wel de fout niet compatibel met geinstalleerde hardware ik begin zo te denken dat de gratis update een fabeltje is van opel.

                  Mijn kaarten zijn al een jaar oud en dit in nieuwe wagen zijn dus niet tijdens productie en ook niet in garage aangepast.

                  mijn versie is van (05-04-2017 -) wagen gemaakt dec 2017  er zijn dus al 4 updates geweest.

                  Denk niet dat dit goed gaat aflopen tenzij tegen betaling.

                  Datum – Type Update – SWL Map – Version Nummer (*)

                  15-11-2017 – TomTom Navigatie – 002315011505480030 – 7.0.0
                  04-11-2017 – TomTom Navigatie – 002315011507645677 – 6.0.1-r0
                  23-09-2017 – TomTom Navigatie – 002315011497247533 – 6.0.0-r0 (**)
                  27-06-2017 – TomTom Navigatie – 002315011496151120 – 5.0.1-r0
                  05-04-2017 – TomTom Navigatie – 002315011484915057 – 4.0.2-r0
                  03-11-2016 – TomTom Navigatie – 002315011469534793 – 3.0.1-r0
                  13-04-2016 – TomTom Navigatie – 000000000000000000 – 966.7352-prod

                   

                   

                   

                  #18355703
                  BramA
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 May 2018

                    De navigatie-update kun je verkrijgen door met je account in te loggen bij de site “my.opel.nl”.

                    Als je de file gedownload- en uitgepakt hebt zie je in de file “SWL” na enig doorklikken op de onderliggende files het volgende resultaat:

                    updates 01

                    Dit lijkt mij een weergave van de cumulatieve updates, die met een soort inhaalslag allemaal tegelijkertijd in 1 grote updatefile zijn verwerkt.

                     

                    Als ik de USB stick plaats in de auto krijg ik de volgenden melding op het Navigatiedisplay:

                    “Update mislukt i.v.m. een beschadigd bestand. Geen mediabestanden gevonden”

                    Verder weet ik het even niet meer hoe ik verder moet.

                    #18355805
                    ronghk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 May 2018

                      Hallo,

                      Dit is waar ik al waar ik geraakt ben:

                      krijg boodschap update :map eur zet contact niet af en verwijder de usb stick niet.

                      na tijdje de update-eur is mislukt.

                      de extensie ttpkg is file formaat van tomtom je kan die verder uitpakken maar denk niet dat dit nodige is.

                      ik ga wat verder zoeken.

                      groeten

                      #18355807
                      ronghk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 May 2018

                        Hallo,

                        Is gelukt fouten worden veroorzaakt door type usb stick 2 gaven fouten derde was ok .

                        gebruikt type dat ok  is: verbatim scand disk cruzer fit 16 gig (fat32 ) mapen met muziek files heb ik er laten opstaan dit gaf geen problemen (6gig).

                        usb spec is dus niet echt ok weet niet of het spanning of snelheid gerelateerd is .

                        dus goede usb stick zoeken en dan moet het lukken.

                        groeten,

                         

                         

                         

                        #18355810
                        BramA
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 May 2018

                          Hallo,

                          Het is bij mij ook gelukt.

                          Ik had de gedownloade file uitgepakt met Winzip naar een USB stick. Dat gaf bij de updatepoging foutmeldingen.

                          Ik heb nu de file uitgepakt met WinRAR naar een USB stick.

                          Het updaten ging nu foutloos. De Navigatie kaarten zijn nu geupdate naar versie 7.0.

                          Gegroet.

                          #18355995
                          GrandlandX
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 February 2018

                            [quote quote=18355807]Hallo, Is gelukt fouten worden veroorzaakt door type usb stick 2 gaven fouten derde was ok . gebruikt type dat ok is: verbatim scand disk cruzer fit 16 gig (fat32 ) mapen met muziek files heb ik er laten opstaan dit gaf geen problemen (6gig). usb spec is dus niet echt ok weet niet of het spanning of snelheid gerelateerd is . dus goede usb stick zoeken en dan moet het lukken. groeten,[/quote]

                            Hoi Ronghk,

                            Ik gebruik een USB-Stick van het volgende merk –>>
                            Schermafbeelding 2018-05-15 om 13.53.21

                            En ja ik heb geformatteerd met FAT32. En ja ik heb de bestanden uitgepakt. En ja ik heb de map SWL en .xml bestand in de USB-stick geplaatst.
                            EN dan nog….. krijg ik deze melding te zien!! DUS WAT DOE IK FOUT??????  :-( :-( :-( :-( :-( :-(
                            Schermafbeelding 2018-05-14 om 09.27.41

                            #18355996
                            GrandlandX
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 February 2018

                              @Bram,

                              En nu??????

                              #18355999
                              GrandlandX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 February 2018

                                Ter info:
                                Hier de bestanden in mijn USB-stick met mijn kaart versie 8.0.0.

                                Schermafbeelding 2018-05-15 om 14.24.45

                                Vraag: DUS WAT IS HET PROBLEEM????? GRRRRRR

                                #18356053
                                ronghk
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 May 2018

                                  Hallo,

                                  Normaal gaat het navigatie systeem opzoek naar de map-eur  en vindt deze niet in uw geval.(je moet die dan aanvinken voor installatie)

                                  vandaar de fout feit is dat ik met de usb sticks die niet ok waren allerhande fouten gezien heb ook de uwe begon zelf soms met de update maar stopte dan weer.

                                  let op deze usb sticks zijn ok op mijn laptop en gebruik ik al lang!

                                  wat ik zou doen is andere usb sticks proberen.

                                  volgens mij werkt het systeem maar met bepaalde usb sticks.Dit zou niet mogen maar ja .

                                   

                                  #18356068
                                  GrandlandX
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 February 2018

                                    Hallo iedereen,

                                    Ik heb zelf opgelost en ik weet wat het probleem is….. YES!!  :cheers:  :happy02:  :praying:  :praying:  :praying:  :praying:  :praying:  :praying:

                                    #18356210
                                    Spankie
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 May 2018

                                      hallo Grandland X,

                                      wat is dan nu de oplossing want ik kom er ook niet uit .

                                      Alvast bedankt

                                      #18356735
                                      ronghk
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 May 2018

                                        Hallo,

                                        Heb nu al 2 maal update gedaan en zal proberen samen te vatten hoe het moet.

                                        Usb stick fat32 geformatteerd ik gebruik 16gb type geen ntfs geen exfat enz.. werkt niet!

                                        hoe weet je of je usb stick ok is wel plaats er een aantal liedjes op als je deze zonder problemen kan afspelen is je usb stick ok en kan je verder gaan.

                                        unzip de  (2018-Q1 Europe Grandland X Crossland X.tar  file met (https://www.7-zip.org/)   deze is gratis .

                                        je gaat dan in de map (2018-Q1 europ….enz) een sub map vinden SWL kopieer deze naar je usb stick deze is ongeveer 8 gb .

                                        check grote SWL map na kopiëren ongeveer 8gb

                                        Dus de SWL map moet in de root staan geen sub map navi zoek niet in sub mappen en wil in de root een map vinden met naam SWL.

                                        bev (F:)>SWL     of    F:\SWL

                                        plug usb stick in bovenste usb slot bij crossland je krijgt dan de vraag voor update vink de map aan.

                                        update duur ongeveer 45 minuten!!! laat motor draaien.

                                        als je niet meer wil dat je de update vraag krijgt en de update wil houden en naar je liedjes luisteren verander de  map naam in xSWL als je de usb stick dan bij iemand anders wil gebruiken moet je alleen de map naam veranderen in SWL en kan je weer updaten.

                                        denk dat dit het zowat is mvg.

                                         

                                         

                                        #18357289
                                        JPGEUSKENS
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 December 2017

                                          Pak het gedownloade bestand uit naar een usb stick met WinRar en je zult zien dit werkt.

                                          Met WinZip lukte het mij niet ondanks de beschrijving op MyOpel. :toppie:

                                          #18358433
                                          Paul Siemons
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            8 July 2018

                                            En zitten bij die update de “flitsers” erbij?

                                            #18359972
                                            Kikker51
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 August 2018

                                              Vandaag update uitgevoerd van navigatiesysteem op Crossland X. Intellilink 5.0. Probleemloos verlopen. Update gedownload en op pc opgeslagen. Via Google gezocht hoe uit te pakken met Windows 10. Géén WinZip, 7Zip of WinRar gebruikt. Daarna gekopieëerd naar USBstick SanDisk 3.0, 32 GB. Ritje gemaakt en ondertussen de update uitgevoerd. Ik zag een aantal keren een melding op het display die ik maar gewoon voorbij liet gaan. In 30-35 minuten was alles afgerond. Systeem opnieuw laten opstarten en klaar. Heb wel mijn twijfels over hoe actueel de nieuwste kaart is….

                                              #18359975
                                              Kikker51
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 August 2018

                                                Volgens mij zitten er in ingebouwde systemen nooit flitsers. Dan kan je problemen (boetes) in het buitenland krijgen.

                                                #18360076
                                                vectra500
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 September 2018

                                                  waar kan je de update van de crossland x halen ik kan het niet meer vinden op de site my opel waar het eerst wel opstond volgens mij

                                                  weet iemand hier een oplossing voor of waar je het kan ophalen

                                                  alvast bedankt  :good:

                                                  #18360083
                                                  BramA
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 May 2018

                                                    Navigatiesoftware downloaden:

                                                    Log in met je account bij “myOpel”.

                                                    Ga naar “MYOPEL LEDENVOORDEEL”.

                                                    Daar vindt je de link naar de sotware update pagina.

                                                    #18361302
                                                    groen001
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 October 2018

                                                      Wat ik nog mis in de discussie over Intellilink 5.0 is het feit dat er geen filemeldingen worden gegeven (alleen signaal TMC en dan in volgend scherm ? Hoezo veilig rijden ??) en er dus ook geen dynamische routebegeleiding (alternatieve route(s) bij files) worden gegeven. Dit had ik wel in mijn vorige auto, Mokka.

                                                      Zijn er meer met dit probleem, of heeft iemand de oplossing ?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.